Ral·lis

Sordo no s'arronsa davant les adversitats

Motor. El pilot cantàbric és el primer líder del ral·li de Suècia, després d'haver guanyat el breu tram cronometrat de l'estadi de Karlstad

El mal moment que viu Prodrive després que els directius de Mini decidissin dilluns passat que l'estructura de David Richards deixés de ser el seu representant oficial al campionat del món de marques i delegués la responsabilitat en l'equip de Mini Portugal, no ha fet arronsar Dani Sordo. El cantàbric va ser el més ràpid en el tram que ahir va iniciar el ral·li de Suècia, segona prova del campionat del món. Sordo va completar el breu recorregut de 1,9 km en 1:34.2, tres dècimes menys que Mads Ostberg i el doble respecte de Ott Tänak (tots dos amb Ford Fiesta RS). Petter Solberg (Ford Fiesta RS) i Sébastien Loeb (Citroën DS3) es van classificar a continuació, empatats a 1.2 segons de Sordo.

La primera qualificació

Però la notícia del dia va ser la disputa, al matí, del tram de qualificació per decidir les posicions de sortida en la primera etapa, la més llarga del ral·li. Aquesta és una de les novetats de la present edició del campionat per les proves sobre neu o terra. Jari Matti Latvala (Ford Fiesta RS) va ser el més ràpid, davant de Mikko Hirvonen (Citroën DS3) i Tanak. Solberg va ser cinquè, rere Evgeni Novikov (Ford Fiesta RS) i precedint Loeb. El millor temps de Latvala li va permetre ser el primer a escollir la posició de sortida i el finlandès va optar per deixar setze cotxes al davant que li netegin avui les pistes nevades. Loeb sortirà dues posicions més enrere, precedit per Hirvonen, el seu nou company. Paulo Nobre, un dels dos nous pilots oficials de Mini, serà el primer a arrencar als trams de la primera etapa.

Abans d'escollir cal reflexionar tenint en compte la meteorologia i altres factors, i no és fàcil
Jari-Matti Latvala
FORD
Les condicions dels trams del primer dia seran molt variades. És difícil preveure què ens espera
Sébastien Loeb
CITROËN

Cap al títol S-WRC amb una estructura catalana

Després d'haver aconseguit l'any passat el títol mundial de producció, Hayden Paddon vol fer aquesta temporada un altre pas d'aproximació cap a la màxima categoria del mundial de ral·lis i és un dels set inscrits en la categoria S-WRC, la mateixa en què Xevi Pons va obrir l'any 2010 el palmarès de campions. Paddon s'estrena aquest cap de setmana a Suècia al volant del Skoda Fabia S2000 amb què competirà en aquest campionat tan afeblit en el nombre de participants. I les rígides normes que el regeixen, les quals preveuen importants sancions econòmiques per als pilots que no el puguin completar, no és cap incentiu a l'hora de planificar un programa.

El neozelandès no va disputar el ral·li de Montecarlo, en el que Craig Breen (Ford Fiesta) va ser l'únic supervivent de la categoria i es va embutxacar els 25 punts de la victòria. Paddon, que amb 24 anys és el pilot del seu país amb més projecció de futur en els ral·lis, ha decidit confiar en ASM Motorsport, estructura amb base a Montgat, dirigida per Àlex Sabater i que en aquest programa tindrà Josep Maria Ferrer com a team manager. Per una bona compenetració amb l'equip, Paddon s'ha traslladat a viure a Montgat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.