Ral·lis

La FIA exigeix 100.000 euros més als organitzadors

Motor. El RACC vol garantir el Ral·li Catalunya en el mundial del 2013, el calendari del qual serà aprovat divendres que ve pel Consell Mundial

Ahir va finalitzar el termini donat per la FIA als organitzadors de ral·lis puntuables per al campionat del món per prorrogar el contracte i assegurar-se un lloc en el calendari del 2013, que serà aprovat divendres que ve pel Consell Mundial d'Automobilisme. La majoria d'organitzadors, però, tenen davant seu un escull important perquè la FIA exigeix el pagament de 100.000 euros a banda dels elevats drets per la inscripció d'una prova en el mundial. La FIA basa la seva exigència en l'absència d'un promotor del campionat –a principi d'aquest any va rescindir el contracte amb North One Sport– i la finalització del contracte amb el patrocinador principal d'aquesta competició, la marca finlandesa Nokia, a final del mes passat.

Entre altres coses, North One Sport gestionava la difusió dels ral·lis del mundial per televisió i el cronometratge dels trams. Un servei que feia a canvi d'un percentatge establert amb els organitzadors de cada ral·li en funció de la publicitat i drets d'imatge. La rescissió del contracte amb North One Sports va fer perillar el Ral·li de Montecarlo, que es disputava pocs dies després, i obliga els organitzadors de les altres proves a buscar solucions per pal·liar les mancances. L'exigència de la FIA ha estat contestada per la majoria d'organitzadors, alguns dels quals ja tenien maldecaps per en el millor dels casos cobrir el pressupost i no registrar pèrdues.

Aman Barfull, director del Ral·li Catalunya, afirma que la voluntat del RACC, entitat organitzadora, “és garantir el ral·li del 2013, però buscant solucions perquè no costi més diners”. El pagament dels 100.000 euros suplementaris s'afegeix al fet que l'any que ve hi haurà dues noves proves en el mundial (Brasil i Sud-àfrica) i que el campionat en tindrà un total de dotze, una menys que aquesta temporada, la qual cosa vol dir que tres de les proves d'aquest any no puntuaran en la pròxima edició del campionat del món. En aquestes condicions, els organitzadors del Ral·li Catalunya seran dels que hauran de treballar per consensuar una solució.

Loeb podria dir adéu abans d'hora

A finals de juny, Sébastien Loeb podria comunicar a Citroën que aquesta és la seva última temporada en el mundial de ral·lis. L'alsacià té contracte vigent fins a final del campionat 2013 però amb una clàusula que li permet plegar quan consideri que en té prou. I tot fa pensar que serà així. Reconeix que cada vegada li costa més “marxar de casa per passar tota una setmana de ral·li fora i només disfrutar els tres dies de cursa”, i afirma que sent la necessitat de “dedicar més temps als amics i aprofitar la vida”. Un altre argument que ha d'incidir en la decisió de Loeb és la creació del seu propi equip per a curses de resistència i GT.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)