Fórmula 1

Sense fanalet vermell

Fórmula 1. El Gran Premi dels EUA inclourà només divuit cotxes participants, en confirmar-se la baixa dels equips Caterham i Marussia

Amb pocs dies de diferència, els equips Caterham i Marussia de F-1 han demanat el concurs de creditors i no disputaran els GP dels EUA, aquest cap de setmana, ni del Brasil, la setmana que ve. A Austin i Interlagos, doncs, la graella de sortida tindrà només divuit cotxes. Cal retrocedir fins als grans premis de Catalunya i Mònaco del 2005 per trobar-hi un número tan baix. Llavors, l'equip BAR-Honda va ser enxampat corrent per sota del pes mínim i va rebre dues curses de suspensió com a càstig.

El primer a caure va ser Caterham, que la setmana passada es va embrancar en una guerra dialèctica entre els nous propietaris –el grup inversor Engavest, representat per Colin Kolles– i l'antic amo, l'empresari malaisi Tony Fernandes, al voltant de la propietat efectiva dels cotxes i el material. L'administrador concursal sosté que pertanyen a una de les empreses en fallida de Fernandes, mentre que Kolles afirma que l'acord de compra de Caterham F1 Team incloïa els bòlids. La falta d'entesa va forçar la marxa enrere d'Engavest.

Quatre eliminats a la Q1

En el cas de Marussia, es tracta d'una simple fallida per motius econòmics. És inevitable pensar que la coincidència en el temps amb el drama de Jules Bianchi –hospitalitzat en coma al Japó des de l'accident que va tenir a Suzuka, fa prop d'un mes– ha estat el cop de gràcia per al modest equip de Banbury.

Per tenir dret a cobrar els premis del mundial de constructors –uns trenta milions d'euros per a Marussia, que ara com ara és novè–, tots dos equips haurien de ser en l'última cita del curs, d'aquí a tres setmanes a Abu Dhabi, perquè faltar a més de dues implica no haver disputat el campionat. Abans, però, cal que trobin nous inversors.

Amb divuit cotxes, canviarà el format de les tres parts de l'entrenament cronometrat. El reglament estipula que si en corren 26, a la Q1 i la Q2 n'han de quedar eliminats vuit, per tal que els deu millors es juguin la posició preferent a la Q3. S'hi afegeix que si en són 24, els eliminats seran set; i si n'hi ha 22 –com fins ara–, sis. Per tant, fent el compte de la vella, a Austin els eliminats seran quatre, encara que el reglament no ho especifiqui.

Tant de bo diumenge em torni a posar el barret de ‘cowboy' [el que porta el guanyador dalt del podi]
Lewis Hamilton
mercedes
Encara està tot en joc i no em donaré per vençut fins que caigui la bandera de quadres a Abu Dhabi
Nico Rosberg
mercedes
Volem tornar a pujar al podi i eixamplar l'avantatge que tenim respecte de Ferrari
Valtteri Bottas
williams-mercedes
Austin és una de les dates que em fan més il·lusió. La ciutat és increïble i el circuit, un dels millors dels nous
Daniel Ricciardo
red bull-renault
Vull fer-ho bé aquí, perquè Austin és molt a prop de Mèxic i és com la meva carrera de casa
Sergio Pérez
force india-mercedes

Hamilton i Rosberg: que guanyi el millor

Amb el títol de constructors a mans de Mercedes des de la cursa anterior –fa tres setmanes, a Sotxi–, la lluita per la corona de pilots entre els seus xicots, Lewis Hamilton i Nico Rosberg, acapara l'interès esportiu de la recta final del curs, per bé que Daniel Ricciardo (Red Bull) encara té una minsa possibilitat matemàtica, que difícilment mantindrà més enllà de diumenge. Amb un títol al sarró i l'altre també, doncs, Toto Wolff –el cap de l'equip de l'estrella de tres puntes– assevera que “la prioritat és oferir a tots dos pilots la millor base possible perquè lluitin fins al final de la cursa d'Abu Dhabi sense destorbs”. És a dir, garantir la fiabilitat en la mesura del possible, donar-los el mateix material i –a partir d'aquí– que guanyi el millor. El millor, en aquesta recta final, està sent Hamilton, que suma quatre victòries seguides i té disset punts d'avantatge (pocs, si es té en compte que a Abu Dhabi el vencedor se n'endurà 50). Rosberg, doncs, necessita reaccionar. “No he tingut bones carreres a Austin [Hamilton hi va vèncer fa dos anys], però estic decidit a capgirar la situació”, assegura. La lluita està servida.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)