Fórmula 1

Igualtat total al capdavant

Fórmula 1. Tot just tres mil·lèsimes separen Hamilton i Rosberg en l'assaig de qualificació en els entrenaments lliures del GP dels EUA, però tots dos Mercedes tenen problemes tècnics

Si el que es va veure en la segona sessió d'entrenaments lliures al circuit texà d'Austin és una guia del que serà la resta del cap de setmana, això promet. Lewis Hamilton i Nico Rosberg pràcticament van calcar el temps en la simulació de la lluita per la posició preferent, tots dos en 1:39.08, amb tres mil·lèsimes d'avantatge per a l'anglès. Tanta és la igualtat que l'un i l'altre es van queixar de problemes amb la caixa de canvis durant la sessió, però Hamilton va ser l'únic que va haver de plegar abans d'hora, per una fuita hidràulica.

La resta, lluny. Fernanlo Alonso va alçar el Ferrari al tercer lloc, però haurà de vigilar els McLaren de prop. Daniel Ricciardo va ser quart, refent-se de l'avaria amb el sistema híbrid que va tenir en la primera sessió, mentre que –en absència dels Caterham i els Marussia– Sebastian Vettel va ser el fanalet vermell, pensant només en la cursa.

En la primera sessió, Hamilton ja havia estat l'únic capaç de baixar d'1:40. En aquest cas, Romain Grosjean va tancar la classificació. El francès assajava un nou morro en el Lotus, del tipus que es generalitzarà el 2015.

Assaig de seguretat

El protagonisme en la primera sessió va ser per a Max Verstappen (Toro Rosso) i Felipe Nasr (Williams), en la segona i la quarta presència en un divendres del curs, respectivament. L'holandès de 17 anys –ja confirmat com a pilot de l'equip de Faenza l'any que ve– va acumular 175 km, amb regularitat i sense ensurts. Per la seva banda, el brasiler de 22 anys –subcampió de la GP2– va superar l'FW36 de Massa, per bé que va ser el pilot que menys va rodar (Ricciardo a banda).

Les dues sessions van acabar amb l'assaig previst de la limitació de velocitat en pista en cas que onegin les banderes grogues. El sistema s'anomena “cotxe de seguretat virtual” i garanteix que els pilots alenteixin prou la marxa per evitar accidents com el de Jules Bianchi a Suzuka.

LA XIFRA

18
cotxes
és la quantitat més baixa des del 2005, quan BAR va faltar a Catalunya i Mònaco per sanció.
Sessió 1
1r Lewis Hamilton (Mercedes)
1:39.941
2n Nico Rosberg (Mercedes)
1:40.233
3r J. Button (McLaren-Merc.)
1:40.319
4t D. Kviat (Toro Rosso-Ren.)
1:40.887
5è K. Magnussen (McLaren-Merc.)
1:40.987
6è Fernando Alonso (Ferrari)
1:41.065
7è S. Vettel (Red Bull-Ren.)
1:41.463
8è Felipe Nasr (Williams-Merc.)
1:41.545
9è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:41.722
10è M. Verstappen (Toro Rosso-Ren.)
1:41.785
11è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:41.907
12è Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:41.965
13è P. Maldonado (Lotus-Ren.)
1:42.329
14è Adrian Sutil (Sauber-Ferr.)
1:42.333
15è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:42.359
16è E. Gutiérrez (Sauber-Ferr.)
1:42.516
17è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:42.598
18è R. Grosjean (Lotus-Ren.)
1:43.229
Sessió 2
1r Lewis Hamilton (Mercedes)
1:39.085
2n Nico Rosberg (Mercedes)
1:39.088
3r Fernando Alonso (Ferrari)
1:40.189
4t D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:40.390
5è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:40.457
6è Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:40.543
7è D. Kviat (Toro Rosso-Ren.)
1:40.631
8è K. Magnussen (McLaren-Merc.)
1:40.641
9è J. Button (McLaren-Merc.)
1:40.698
10è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:40.800
11è V. Bottas (Williams-Merc.)
1:40.828
12è R. Grosjean (Lotus-Ren.)
1:41.054
13è J.-É. Vergne (Toro Rosso-Ren.)
1:41.110
14è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:41.123
15è P. Maldonado (Lotus-Ren.)
1:41.158
16è Adrian Sutil (Sauber-Ferr.)
1:41.332
17è E. Gutiérrez (Sauber-Ferr.)
1:41.420
18è S. Vettel (Red Bull-Ren.)
1:43.980

Vettel disputarà almenys la Q1

Sebastian Vettel aprofitarà el GP dels EUA per muntar un sisè grup propulsor, més enllà dels cinc assignats per a tot el curs. Si es canvia només un dels components (motor, turbo, bateries, motors elèctrics o centraleta), la sanció són deu llocs en la graella, però canviar-ho tot –com farà Red Bull– suposa sortir de la línia de boxs. Malgrat tot, l'equip va anticipar que Vettel disputarà almenys la Q1, encara que no li serveixi de res. L'alemany va curt de propulsors des que va trencar-ne un amb pocs quilòmetres a Singapur, el setembre passat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)