Lewis Hamilton pega primer i pega dos cops
Fórmula 1. El líder del mundial marca el millor temps en les dues sessions lliures del Gran Premi d'Abu Dhabi i pren embranzida en el duel final amb el seu company Nico Rosberg
La lectura de la primera jornada d'entrenaments del GP d'Abu Dhabi –la 19a i última cita del curs– no és gaire encoratjadora per a Nico Rosberg. De fet, és doblement desfavorable. D'una banda, el seu company Lewis Hamilton va ser el més ràpid en totes dues sessions, tant amb el compost tou –en la primera– com amb el supertou –en la segona–; de l'altra, no s'entreveu ningú que pugui fer d'àrbitre en la lluita entre els Mercedes i influir en la resolució del títol. Els dos W05 Hybrid van tornar a fer avinent una velocitat pura estratosfèrica i un ritme inabastable en les tirades llargues.
Aquest segon apunt és el que fa més mal a les aspiracions de l'alemany, perquè fins i tot si aconsegueix capgirar la situació, prendre la iniciativa i guanyar la cursa, necessita que una bona ànima trenqui el doblet cantat dels Mercedes i aparti Hamilton del segon lloc que li garanteix el títol. Aquest espontani ni hi és ni se l'espera, la qual cosa fa irrellevant el fet que la cursa reparteixi el doble de punts. Força més probable serà que una avaria mecànica faci caure la balança d'un costat o de l'altre. Aquest escenari, però, és el pitjor malson de Mercedes. Si més no, ahir les dues fletxes de plata van funcionar com dos rellotges suïssos.
Entrebancs a dojo
No es pot dir el mateix dels teòrics rivals de l'equip de Brackley. Rosberg confia en la velocitat punta dels Williams –Massa i Bottas van superar els 330 km/h–, però els dos FW36 van perdre una hora de rodatge en la primera sessió quan se'ls va desprendre el capó del motor. L'equip havia canviat la configuració de la refrigeració sota els pontons i, pel que sembla, això va provocar un problema amb els tancaments del capó. Els mecànics van haver de fer marxa enrere i tornar a la configuració anterior.
Tampoc els Ferrari van estar gaire lluïts. Fernando Alonso va ser tercer en la primera sessió –a 1.7 segons de Hamilton, una eternitat–, però en la segona un problema elèctric el va deixar a l'estacada tot just començar.
El tercer absolut va ser Magnussen, però l'altre McLaren, de Button, va tenir un problema de suspensió i una fuita hidràulica que en total el van deixar una hora i mitja aturat. A banda dels Mercedes, l'únic equip capdavanter sense ensurts mecànics va ser Red Bull. A més, Vettel i Ricciardo van mostrar un bon ritme en les tirades llargues. Ves que Rosberg no hagi de buscar el possible aliat al box de la marca de begudes, per bé que ni l'alemany ni l'australià volen ficar el nas en el duel decisiu.
La graella, més plena
On segur que no el trobarà és a la cua de la graella, ara amb vint cotxes pel retorn de Caterham després de dues curses d'absència. Un dels seus pilots és el debutant Will Stevens, de 23 anys, que en la primera sessió amb prou feines va rodar per un problema en el grup propulsor Renault.
No va ser l'única cara nova, perquè en la primera sessió Lotus va fer córrer la jove promesa francesa Esteban Ocon, de 18 anys i vigent campió d'Europa de F-3. Per la seva banda, Sauber va fer caixa en temps de crisi amb el pilot de Hong Kong Adderly Fong, de 24 anys.
Vint llocs de penalització per a Grosjean
Ningú no sap quin Mercedes farà la posició preferent, però és ben clar qui tancarà la graella. Serà Romain Grosjean, que ahir va rebre la sanció de llocs a la graella més inflada que es recorda: ni més ni menys que vint. Deu són per haver de menester el sisè motor V6 Renault del curs; cinc, pel sisè turbo, i cinc més, pel sisè motor elèctric. Tant per tant, hauria pogut canviar la mecànica sencera i sortir de la línia de boxs –com Vettel a Texas–, però Lotus ho ha preferit així. Las posicions que no pugui complir li suposaran penalitzacions de temps en la cursa.
Notícies
Dijous,25 abril 2024