Fórmula 1

Nico hi posa el coll

Rosberg assoleix la posició preferent a Abu Dhabi davant un Hamilton impotent per plantar-li cara

L'alemany ha de guanyar tant sí com no, però l'anglès en fa prou amb el segon lloc per endur-se el títol

“Ara he d'acabar la feina, com a la cursa del Brasil!” Allà, fa dues setmanes, Nico Rosberg va guanyar per primer cop en tres mesos llargs i va trencar la ratxa de cinc victòries seguides del seu company de Mercedes, Lewis Hamilton. El rei de les poles no va fallar ahir, a Abu Dhabi, i va sumar l'onzena posició preferent del curs, la tercera seguida en la recta final.

Hamilton, el líder del mundial, va superar Rosberg en les dues primeres mànegues de l'entrenament cronometrat, però dos intents finals no gaire reeixits, en la Q3, van fer que acotés el cap davant l'altre W05. “No estic especialment decebut. La Q1 i la Q2 m'han anat bé, però en la Q3 no he pogut fer una volta còmoda”, va explicar el pilot anglès.

Per la seva banda, Nico va fer dues voltes immaculades, totes dues prou bones per a la pole. El problema per a ell és que repetir l'actuació d'Interlagos i tornar a derrotar Hamilton no li val per pispar-li la corona, perquè necessita que Lewis acabi tercer, a tot estirar. “Una de les esperances que tinc és pressionar-lo”, va insistir Rosberg. “Si sent la pressió i fa una errada, com avui [ahir] i com al Brasil, tindré l'oportunitat que busco”, va reblar. Els Williams de Bottas i Massa ocupen la segona línia de la graella –per tercera cursa seguida– i el podrien ajudar, però tot fa pensar que les fletxes de plata ensenyaran els talons, i els de Grove es donaran per satisfets mirant d'acabar tan amunt como puguin, és a dir, al tercer graó del podi.

Els Red Bull, a la cua

Els Red Bull podrien haver estat un altre aliat de Rosberg. Ricciardo i Vettel ocupaven la tercera línia de la graella, però tots dos van ser exclosos per la flexió excessiva de l'aleró davanter. En un traçat de rectes llargues i revolts lents, la flexió de l'aleró augmenta la càrrega aerodinàmica i permet córrer més. Així doncs, Kviat (Toro Rosso) és cinquè, al davant dels McLaren i els Ferrari. Alonso va haver de canviar el motor al migdia i va sortir a la qualificació gairebé a ulls clucs.

PROTAGONISTES

1r Nico Rosberg (Mercedes) 1:40.480 2n Lewis Hamilton (Mercedes) 1:40.866 3r Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:41.025 4t Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:41.119 5è Daniïl Kviat (Toro Rosso-Renault) 1:41.908 6è Jenson Button (McLaren-Mercedes) 1:41.964 7è Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:42.236 8è Fernando Alonso (Ferrari) 1:42.866 9è Kevin Magnussen (McLaren-Mercedes) 1:42.198 10è Jean-Éric Vergne (Toro Rosso-Renault) 1:42.207 11è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:42.239 12è Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:42.384 13è Adrian Sutil (Sauber-Ferrari) 1:43.074 14è Esteban Gutiérrez (Sauber-Ferrari) 1:42.819 15è Pastor Maldonado (Lotus-Renault) 1:42.860 16è Kamui Kobayashi (Caterham-Renault) 1:44.540 17è Will Stevens (Caterham-Renault) 1:45.095 18è Romain Grosjean (Lotus-Renault) 1:42.768* 19è Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:41.267** 20è Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) 1:41.893** (*) Vint llocs de sanció per haver muntat components mecànics extra. (**) Exclosos de la qualificació per irregularitats tècniques.
He fet una de les millors voltes de la temporada. Estaré a l'aguait de qualsevol oportunitat
Valtteri Bottas
williams-mercedes
Surto enrere i amb totes les rodes usades. No m'hi jugo res, només vull divertir-me i ja està
Fernando Alonso
ferrari
He ofert a Valtteri passar la nit en un ‘spa', tot inclòs, perquè demà miri de fer l'impossible
Nico Rosberg
mercedes
És veritat. [No lluitar] no és el meu estil. Ja veurem què faré. Ho decidiré diumenge
Lewis Hamilton
mercedes
[La ‘pole'] és només un pas, un pas molt petit, perquè del que es tracta és del títol mundial i no de fer la posició preferent
Nico Rosberg
mercedes
Tenia prou velocitat per ser al davant de Valtteri, però he fet un error. El podi és possible
Felipe Massa
williams-mercedes

No hi haurà equips amb tres cotxes

La solució a la falta de cotxes en la F-1 no és fer que alguns equips –presumiblement Red Bull, Ferrari i McLaren– en facin córrer tres l'any que ve. Gérard Lopez, el cap de Lotus, es va reunir ahir amb Bernie Ecclestone i va declarar que el magnat de la F-1, de 84 anys, havia entès que aquest no era el camí, ni tampoc fer que els equips amb problemes econòmics facin córrer cotxes client. Si Caterham i Marussia no aconsegueixen tornar al pàdoc amb nous amos, la graella del 2015 tindrà només divuit cotxes. Segons López, Ecclestone és conscient que, per garantir la supervivència dels equips petits, el que cal és un millor repartiment dels diners que genera la F-1 i la reducció dels costos, sobretot pel que fa a les noves mecàniques híbrides.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)