Fórmula 1

Es disparen els beneficis del circuit en l'economia del país

Motor. Segons l'estudi del 2014, l'impacte econòmic arriba a una quantitat rècord de 332 milions d'euros, un 57% més que el 2013 i gairebé el triple dels 120 milions del 2010

El Circuit de Barcelona-Catalunya va presentar ahir un estudi d'impacte econòmic sobre el territori que li hauria de garantir la unanimitat en el suport institucional més enllà que el seu compte d'explotació presenti o no números vermells. Els 332 milions d'euros d'impacte generen uns beneficis en l'economia del país mai vistos que justifiquen totalment les ajudes que rep.

Comparat amb els 192 milions del 2013 –que ja eren la quantitat més alta mai difosa–, l'increment és espectacular, del 57%. Per molt que s'hagin revisat els criteris de càlcul, la tendència és altament positiva, amb una particularitat: la major part de l'impacte prové de l'espectador de la F-1 (188,2 milions) que és majoritàriament de fora de Catalunya i de l'Estat, per tant, la seva despesa –que ja és superior al de l'aficionat català i espanyol– és una entrada neta de diner forà, mentre que en el cas de l'espectador català, és diner que canvia de mans.

L'estudi elaborat per la consultora DEP conclou que cada espectador de la F-1 es va gastar de mitjana 1.063 euros (el dia de màxima afluència van ser 91.480 i en total, 205.680). En segon lloc, hi ha l'impacte del GP de Moto GP (92,1 milions). Els seguidors del motociclisme (92.845 diumenge i 163.045 tot el cap de setmana) es van desprendre de 516 euros de mitjana. L'impacte econòmic, però, és superior al resultat de multiplicar espectadors per despesa directa, perquè, a més d'aquesta, es generen fluxos econòmics indirectes.

Entre la F-1 i la Moto GP aporten el 84% de l'impacte econòmic del circuit. Però el 16% restant representa 52 milions, una suma gens menor, que prové de les altres vuit cites competitives de la temporada. El circuit haurà estat ocupat 310 dies aquest any 2014.

L'evolució de l'impacte econòmic del circuit ha seguit una clara tendència a l'alça des del 2010, quan es va tocar fons (120 milions). S'ha passat als 135 (2011), 160 (2012) i l'any passat (192) ja es van superar les xifres del 2007 (170).

El tercer mundial

Per poc bé que arrenqui el 2015, els beneficis econòmics del circuit només poden créixer. El motiu, l'arribada d'una prova d'un tercer campionat del món, l'espectacularíssim ral·licròs, amb expilots del mundial de ral·lis i vehicles com els d'aquesta disciplina però hiperpotenciats. La cita és el 19 i el 20 de setembre.

També es recuperen els vuit dies (dues tandes de quatre) de test de pretemporada que l'any passat van volar cap a Bahrain. A més, es mantenen les dues jornades posteriors al gran premi del (8 al 10 de maig). El GP de Moto GP es farà del 12 al 14 de juny. L'altra novetat de la temporada és la F-4, categoria FIA de nova creació que es disputa per campionats estatals (3 i 4 d'octubre).

EN XIFRES

188,2
milions
és l'impacte econòmic directe del gran premi de F-1. El de Moto GP arriba als 92,1 milions.

PRETEMPORADA

El circuit recupera les dues tandes de test de F-1 i incorpora el campionat de F-4
332
milions
és la repercussió en l'economia catalana de l'activitat del Circuit de Barcelona-Catalunya.
Per al 2015 s'afegeix una prova del campionat del món de ral·licròs, espectacle pur
1.063
euros
de despesa directa mitjana ha fet a Catalunya cada espectador del gran premi de F-1.
548.804
espectadors
han passat pel circuit en les 351 activitats diferents que s'hi han fet aquest any 2014.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.