Fórmula 1

Això ja rutlla

Fórmula 1. Alonso i Ricciardo superen el seu rècord personal de voltes en el segon dia de tests al circuit

Red Bull-Renault i McLaren-Honda es van reivindicar en el segon dia de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Daniel Ricciardo va tancar la sessió amb el millor registre absolut del dia. Força més important, però, és que l'RB11 va acumular 143 voltes al traçat vallesà, la millor marca de la pretemporada d'un equip que no sigui l'imparable Mercedes. Després del reguitzell de problemes patit fins ara, Renault volia un dia de rodatge sense entrebancs, per tal de polir la resposta del propulsor i avançar en la comprensió del cotxe –si t'estàs aturat al box, no fas ni una cosa ni l'altra–. Objectiu complert, doncs. “Només són tests, però està bé ser al capdavant”, va dir el pilot australià.

Per la seva banda, McLaren per fi va acaronar el sostre de les 60 voltes –el mínim per considerar profitós un dia de proves–. Fernando Alonso en va arribar a fer 59, sempre en tirades curtes de fins a sis voltes a tot estirar. Va ser la manera d'allargar la vida del grup propulsor Honda, abans no arribi avui una peça nova que hauria de resoldre el problema detectat dijous en el sistema híbrid.

“Ha estat un bon dia. Si rodés sol, pensaria que he estat molt ràpid!”, va comentar l'asturià. Alonso va reiterar que està “encantat” de formar part de la nova associació de McLaren i Honda. “Si vull guanyar un altre títol, el millor lloc és aquest. Ara bé, no sé si caldrà un any, tres o cinc”, va afirmar.

Virolla de Sainz

Ricciardo va assolir el millor temps amb el compost tou. Igual com Kimi Räikkönen (Ferrari) i Felipe Massa (Williams), que, amb tot, no van rebaixar el registre del Red Bull. Sergio Pérez fins i tot va muntar el supertou en el Force India de l'any passat, però només va ser quart.

A continuació hi trobem els pilots de Mercedes. Tots dos, atès que Hamilton –ja sense febre– va rellevar Rosberg a la tarda. L'equip alemany continua sense muntar les rodes toves, però el W06 va rodar com un rellotge, amb 155 voltes en total.

L'únic incident del dia va ser la virolla de Carlos Sainz a la cega (revolt 9). “Estic content perquè ja sé on és el límit”, va etzibar el pilot del RACC, que tot seguit va completar una simulació de cursa.

1r D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:24.574
2n Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:24.584
3r F. Massa (Williams-Merc.)
1:24.672
4t S. Pérez (F.India-Merc.)
1:24.702
5è Lewis Hamilton (Mercedes)
1:24.923
6è Nico Rosberg (Mercedes)
1:25.556
7è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:25.961
8è Jolyon Palmer (Lotus-Merc.)
1:26.280
9è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:27.334
10è Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:28.945

Arrivabene parla de la “nova” Ferrari

“Ara l'equip treballa unit pel mateix objectiu.” Aquesta és la principal diferència de la nova gestió de Ferrari d'ençà que Maurizio Arrivabene en va agafar les regnes, a finals del mes de novembre passat. Ahir l'italià va oferir una roda de premsa al circuit per reiterar que l'Scuderia és ara “un equip” amb tots els ets i uts, sense bàndols fent la guerra pel seu compte: “Hi percebo un esperit diferent.” Respecte de la bona forma mostrada pel cotxe en la pretemporada, Arrivabene va dir que no hi creu, en ser “el campió del món dels tests hivernals”, i va reiterar que dues victòries enguany serien “tot un èxit”. “No puc dir que lluitarem pel títol”, va reconèixer, per bé que l'equip té dos pilots “fantàstics”. Räikkönen necessita “tenir confiança” en el cotxe, i ara n'hi té. Pel que fa a Vettel, Arrivabene se'n va atribuir el fitxatge. “Jo vaig iniciar el contacte [com a representant de Marlboro] i Sergio Marchionne [president de Ferrari] va fer la trucada decisiva”, va revelar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)