Fórmula 1

Ràpid però segur

Motor. Massa fa més de 100 voltes i el millor temps en els tests de F-1 a Montmeló. McLaren no aixeca el cap

Williams havia avisat que en l'última tongada de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya –es perllongarà fins diumenge– faria alguns assajos de qualificació. Dit i fet, ahir a la tarda Felipe Massa va muntar un joc del compost tou i es va enlairar còmodament fins al primer lloc. Mercedes no té pressa per treure's la careta i fer palès com de ràpid és el W06, però ahir no hauria pogut fer-ho encara que hagués volgut: una avaria en el sistema híbrid va obligar l'equip de Brackley a abaixar la persiana a l'hora de dinar, just quan queia una gotellada sobre el Circuit. Amb el compost mitjà, Hamilton havia fet el millor temps al matí.

Les 48 voltes que va fer el campió del món són poquetes per a un Mercedes –el W06 ja n'acumula més de mil, entre Jerez i Montmeló–, però McLaren s'hauria venut l'ànima per fer-ne tantes. Abans del migdia, Jenson Button amb prou feines n'havia fet set –només una de cronometrada– quan una fuita hidràulica ho va engegar tot a rodar.

Un nou Toro Rosso

Williams va ser l'únic equip capdavanter que va fer un assaig de volta ràpida, però a més a més Massa va superar les 100 voltes, senyal que el cotxe és fiable a banda de ràpid. “No ha donat cap senyal de problema”, va confirmar el brasiler. I el seu disseny ja ha fet escola. Ahir, Toro Rosso va posar en pista una evolució de l'STR10 –pràcticament un cotxe nou, segons el director tècnic James Key–, amb un nas a l'estil de l'FW37. Carlos Sainz va ser l'encarregat d'estrenar-lo, i es mostrava entusiasmat amb el monoplaça, per bé que a la tarda una avaria el va tancar dues hores al box. “És el normal amb un cotxe nou”, va admetre. Una avaria també va fer la murga a Daniïl Kviat (Red Bull). L'equip de Milton Keynes va haver d'enviar peces noves a Montmeló per resoldre-la, i arribaran aquest matí.

En els últims minuts de la sessió, Ericsson (Sauber) va saltar al segon lloc amb els supertous, però a més va fer una simulació de cursa (122 voltes en total). Räikkönen (Ferrari) va dedicar el dia a proves de reglatges i diverses càrregues de gasolina.

Només vuit equips van rodar ahir. Aquesta tarda s'hi afegirà Force India, per fi amb el nou VJM08 amb motor Mercedes.

1r F. Massa (Williams-Merc.)
1:23.500
2n M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:24.276
3r Lewis Hamilton (Mercedes)
1:24.881
4t Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:25.947
5è R. Grosjean (Lotus-Merc.)
1:26.177
6è Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:26.327
7è Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:26.962
8è J. Button (McLaren-Honda)
1:31.479

Alonso és pilot i vol córrer

El concurs de Fernando Alonso en el GP d'Austràlia –a mitjan març–, dependrà del resultat d'unes proves que li farà la FIA els propers dies. “És el procés habitual en aquests casos”, va explicar ahir el cap de McLaren, Ron Dennis. “Penso que no tindrà problemes per superar-les, però no sóc jo qui ho ha de dir”, va afegir. El directiu anglès va oferir una roda de premsa per aclarir els fets al voltant de l'accident del pilot asturià, diumenge passat. Dennis va revelar que Alonso va quedar inconscient “uns segons”, i que en aquestes condicions “no és anormal” patir amnèsia. De fet, al principi Alonso no recordava que és pilot, i abans-d'ahir, poc abans de rebre l'alta a l'Hospital General de Catalunya, encara pensava que era de Renault. “Recupera la memòria dia a dia”, va asseverar Dennis, abans d'assegurar que “físicament està perfecte”: “Vol conduir i vol ser en aquests tests, però els metges han dit que és millor que descansi” per arribar en forma a l'inici del curs.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)