Fórmula 1

Amb els cabells de punta

Fórmula 1. Mercedes munta un joc del compost tou i dóna un ensurt a tot el pàdoc del Circuit de Barcelona-Catalunya. McLaren fa cent voltes en una jornada prou profitosa per als equips

“El 2015 serà un bon any”, va resumir Nico Rosberg. Fins ara, el Mercedes feia por per la facilitat amb què acumulava voltes en tirades llargues, amb la regularitat d'un metrònom. Ara també en fa per la velocitat pura: amb un joc de rodes toves, Nico Rosberg va marcar ahir el millor registre absolut dels tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Va ser un sol intent, una sola volta; n'hi va haver ben bé prou. “És clar que ja hem ensenyat una mica més”, va reconèixer Nico, tot murri.

És cert que el W06 no s'ha salvat d'alguna avaria o altra –dijous passat, sense anar més lluny–, però fins i tot això era benvingut per als pilots, per allò que aquestes coses és millor veure-les als tests que no pas a Melbourne, on a mitjan març arrencarà el mundial.

Dia radiant a Montmeló

L'exhibició de força de Mercedes va eclipsar un dia gairebé rodó de McLaren-Honda. I ja tocava. Jenson Button va poder rodar de gust, normalment en tirades de sis voltes –en va fer tres de dotze–. A primera hora de la tarda ja eren 60, i a vint minuts per al final de la sessió va arribar a les 100. Llavors, una avaria elèctrica va trencar l'encanteri. Però va ser el dia més positiu de llarg per a l'equip. “És increïble el que pots fer quan tens un cotxe fiable”, va comentar Button. Ara bé, “encara no som on volem ser”, va admetre el pilot anglès, abans d'afegir que a Melbourne el motor Honda tindrà més cavalls.

Ferrari també va tenir un bon dia. Sebastian Vettel va ser el pilot amb més voltes completades (143), i es va fer un tip de fer tirades llargues, sense buscar temps enlluernadors. El dia va ser radiant a Montmeló, ideal per als tests, i sis cotxes van superar les 100 voltes, amb 141 i 140 per a Nasr i Maldonado, respectivament.

Un dels que va fer curt va ser el Red Bull, amb 84 girs. Daniïl Kviat va rodar poc al matí, mentre l'equip preparava peces noves, i a la tarda una avaria en un sensor hidràulic el va tancar una hora llarga al box. En canvi, el joveníssim Max Verstappen va fer 139 voltes amb el Toro Rosso. Hauria estat el pilot amb més quilòmetres si una avaria elèctrica no l'hagués fet plegar quan faltava una hora.

El Force India ja és aquí

També cal destacar l'estrena del Force India VJM08. El cotxe va arribar la nit anterior al circuit, al migdia ja estava llest per rodar, i Hülkenberg va completar 77 voltes.

LA XIFRA

100
voltes
va fer Button amb el McLaren-Honda. En la que feia 101, el cotxe es va aturar
1r Nico Rosberg (Mercedes)
1:22.792
2n V. Bottas (Williams-Merc.)
1:23.995
3r Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:24.071
4t Sebastian Vettel (Ferrari)
1:25.339
5è J. Button (McLaren-Honda)
1:25.590
6è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:26.705
7è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:26.766
8è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:26.965
9è N. Hülkenberg (F. India -Merc.)
1:28.412

Vint cotxes a la graella

L'equip Manor Marussia ha rebut el vistiplau per disputar el mundial del 2015. La FIA va publicar ahir la llista final d'inscrits amb deu equips, incloent-hi Manor –juntament amb Caterham, havia fet fallida a l'octubre–. Manor haurà d'adaptar el Marussia de l'any passat al reglament del 2015, i muntarà la mecànica Ferrari del 2014. De moment, l'únic pilot confirmat és Will Stevens, de 23 anys i amb un GP disputat.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)