Fórmula 1

El temps els donarà la raó

Fórmula 1. McLaren s'ha aliat amb Honda per conquerir els èxits que ja no podria assolir com a simple client de Mercedes. La meta és a mitjà termini

“Això acabarà funcionant en el futur; és el que ens cal per tornar a ser al davant.” Durant els tests al Circuit de Barcelona-Catalunya, el passat mes de febrer, Éric Boullier va resumir així el perquè de l'associació entre McLaren i Honda. El cap de l'equip de Woking està convençut que McLaren-Honda assolirà resultats “magnífics” a mitjà termini. “Ara bé, és clar que ara com ara som molt lluny”, reconeixia.

Dit d'una altra manera, els entrebancs actuals endolciran els èxits futurs. Perquè McLaren no és a la F-1 per guanyar curses sinó títols. I d'ençà que Mercedes va comprar l'equip Brawn per córrer en primera persona, a Woking van tenir clar que com a clients de la marca de l'estrella –el seu soci motorista des del 1995– mai no tornarien a ser campions. A mitjan 2013, doncs, McLaren i Honda van unir de nou els seus destins, en un contracte inicial de deu anys que arrenca ara.

La filosofia de Dennis

Atreta pel repte tècnic dels nous motors híbrids, Honda també picava alt, i els japonesos van exigir comptar amb un dels tres grans de la graella: Vettel, Hamilton o Alonso. McLaren els va temptejar tots tres, i l'asturià –buscava una alternativa per marxar de Ferrari– va ser el més receptiu als cants de sirena de Boullier.

Amb tot, ni McLaren, ni Honda ni Alonso esperaven que el llarg camí cap al cim comencés amb tantes pedres a les sabates –a la pretemporada, el cotxe no va passar de les tretze voltes seguides–. Una de les raons és que McLaren i Honda han apostat per una integració extrema de la mecànica i el xassís per crear un bòlid força sofisticat, l'MP4-30. Això ha provocat un reguitzell d'avaries que una disposició més conservadora tal vegada hauria evitat.

Però la filosofia de Woking és aspirar sempre al màxim. Per això l'equip no té, ara com ara, un patrocinador principal: el president Ron Dennis prefereix no tenir-ne abans que malvendre l'espai per sota del seu valor. També per això McLaren ha fitxat Peter Prodromou, fins ara la mà dreta d'Adrian Newey a Red Bull, com a nou far del departament tècnic.

Tard o d'hora, asseguren, els resultats de McLaren-Honda justificaran tota la sang suada.

Una història comuna d'excel·lència tècnica

La unió de McLaren i Honda té un referent evident en l'anterior etapa en comú de l'equip anglès i el fabricant japonès. Va ser un període relativament curt –cinc anys– però intens i, sobretot, reeixit. El 1988, Honda va aterrar a Woking de bracet d'Ayrton Senna. Els quatre anys següents, els McLaren-Honda van dominar amb mà de ferro, amb tres títols per al brasiler i un per a Alain Prost. Aquest record és ben present en els ànims de Fernando Alonso i també Jenson Button, que no amaguen la motivació que els transmet formar part d'una associació de tant èxit, que ara es vol reproduir.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)