Fórmula 1

El campió no es mourà d'on és

Fórmula 1. Hamilton reconeix que la renovació amb Mercedes és a tocar. Només cal polir-ne els serrells

“La cosa fa bona pinta, però encara no està signat.” Lewis Hamilton es va referir a la renovació del seu contracte amb Mercedes en la roda de premsa dels pilots a Melbourne, ahir, un dels últims compromisos oficials abans no comencin els entrenaments oficials del primer gran premi del curs (la primera sessió d'entrenaments lliures s'haurà disputat la matinada passada). “No sé què dir... Toto ja us ha donat algunes respostes aquest matí”, va afegir, fugint d'estudi.

El que havia dit Toto Wolff, el cap de l'equip alemany, al matí és que Hamilton “seguirà a Mercedes”. “Nosaltres volem que es quedi i ell vol quedar-se”, va sentenciar. Ara bé, no tenen pressa. “Hi ha molts serrells per polir”, va aclarir Wolff. “Tant de bo signem aviat”, va afirmar el pilot anglès.

El primer contracte de Hamilton amb Mercedes va ser de tres anys (2013-2015) i la pròrroga podria ser per un període semblant, fins al 2018. El seu company, Nico Rosberg, va renovar l'any passat fins al 2017, i Wolff no tem que la sang arribi al riu si segueixen compartint box amb el millor cotxe a l'abast. “L'equip ha progressat moltíssim també gràcies a la seva rivalitat, al seu esperit competitiu desfermat”, va explicar.

Hamilton no va voler anar-se'n de la llengua en qüestions contractuals, però sí que va deixar clar el seu objectiu per al curs que és a punt de començar: aconseguir el tercer títol mundial. “Sempre he volgut fer el que va fer Ayrton [Senna]”, va reconèixer. El seu pilot preferit va ser tres cops campió.

Igualtat rere Mercedes

Hamilton espera que enguany la fiabilitat el respecti –una avaria el va deixar a l'estacada tot just començar el GP d'Austràlia del 2014–, però no sent una pressió especial pel fet de ser el vigent campió. “No estic defensant res, sinó que persegueixo el títol; aquesta és la meva mentalitat”, va dir.

Els rivals són conscients que Mercedes és l'equip a batre. A banda d'això, la jerarquia segueix sent una incògnita. “Dissabte, sobretot, en sabrem una mica més”, va dir Sebastian Vettel. L'objectiu de Ferrari és assolir un parell de victòries. “Això dependrà de la forma dels altres equips, però la nostra ambició és que Ferrari torni a ser al davant.”

“L'únic que han demostrat els tests és que els Mercedes són superiors”, va assegurar Daniel Ricciardo. L'australià de Red Bull creu que el tercer esglaó del podi se'l jugaran l'equip de Milton Keynes, Ferrari i Williams.

Sauber ha de fer córrer Van der Garde

El material de l'equip Sauber al pàdoc de Melbourne podria ser embargat si l'equip suís no fa córrer Giedo van der Garde (a la foto) en un dels seus cotxes en el GP d'Austràlia. “Sauber ha de treballar amb nosaltres, no hi ha cap altre problema”, va declarar el pilot holandès en sortir del tribunal que va refusar l'apel·lació de l'equip i va confirmar que el seu contracte és vàlid i vinculant.

El novembre passat, l'equip de Hinwil es va desdir de l'acord amb Giedo i va fitxar Marcus Ericsson i Felipe Nasr. Un dels dos hauria de fer-li lloc. L'holandès, però, necessita la superllicència. La FIA pot accelerar el tràmit, però és l'equip qui l'ha de sol·licitar. Per tant, Van der Garde necessita el seu ajut. “Només és paperam, i Sauber l'ha de tramitar”, va dir el pilot.

Van der Garde, de 29 anys, va ser provador de Sauber durant el 2014, i l'equip va exercir una opció per fer-lo titular el 2015. Segons el jutge, Giedo ha de córrer tot l'any, no només a Melbourne, cosa que Sauber no accepta.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)