Fórmula 1

Mercedes i Hamilton fan via

fórmula 1 · Doblet imperial de l'equip de l'estrella per començar el curs, amb el vigent campió inabastable per a Rosberg Tercer · Vettel és el millor dels altres en una cursa amb només quinze cotxes en la graella

La neutralització de la cursa va contribuir a tallar les ales a Nico
A Williams estan convençuts que Ferrari ha fet un bon pas endavant

Ja cal que Nico Rosberg es calci si no vol veure com Lewis Hamilton pren la iniciativa al capdavant del mundial. El pilot anglès es va imposar en la primera prova del curs, a Austràlia, al davant del seu company de Mercedes. Però el que a primera vista va semblar un doblet força igualat de les fletxes de plata –Nico va creuar la meta a poc més d'un segon de Lewis–, en realitat va ser una exhibició de domini, força i control del vigent campió. Ras i curt, Hamilton va jugar al gat i a la rata amb Rosberg i va tallar de soca-rel tots els intents de l'alemany d'empaitar-lo.

I si la demostració del número 44 va ser de gran volada, la de l'equip Mercedes en conjunt va serdemolidora. Els W06 van avantatjar de més de mig minut el Ferrari de Sebastian Vettel, tercer, i van doblar el Red Bull de Daniel Ricciardo, sisè, en una cursa que només va tenir quinze dels vint cotxes participants en la graella de sortida.

Adéu a les variables

Van faltar els dos Manor Marussia –miraran de debutar a Malàisia– i també Valtteri Bottas –els metges no el van autoritzar a córrer pels problemes a l'esquena que el van afectar dissabte–. Dos cotxes més van quedar a l'estacada quan es dirigien cap a la pregraella: el McLaren-Honda de Kevin Magnussen (el turbo va rebentar) i el Red Bull de Daniïl Kviat, per una avaria al canvi de marxes provocada –sospita l'equip– per les vibracions del motor Renault. La primera volta va provocar dues baixes més, els Lotus de Pastor Maldonado –víctima d'una topada en cadena entre Sainz, Räikkönen i Nasr– i Romain Grosjean, retirat per una davallada de potència del motor Mercedes.

El cotxe de seguretat que va neutralitzar la cursa per l'accident del veneçolà va contribuir a tallar les ales a Rosberg. El subcampió sabia que –amb Hamilton en la posició preferent– s'ho jugava tot a la sortida i amb la gestió dels pneumàtics. Lewis va arrencar com un llamp i va esborrar aquesta variable de l'equació. Per si no fos prou, les tres voltes de neutralització van allargar la vida dels pneumàtics aquell bri que calia perquè l'estratègia preferida fos d'una sola aturada. Només quedava pressionar a la pista, però aquí no hi havia res a fer. Hamilton no va posar cap roda fora de lloc, i va replicar amb autoritat tots els intents de Rosberg d'apropar-se prou per poder accionar l'aleró mòbil. “Vaig perdre la cursa dissabte”, va reconèixer.

Creuar la meta té premi

En canvi, Vettel sí que va saber aprofitar la petita escletxa estratègica per enlairar-se fins al podi i va prendre el lloc a Massa en estirar tres voltes més la primera tirada amb els pneumàtics tous. Amb tot, a can Ferrari només van acabar “contents a mitges”, perquè l'altre SF15-T va haver de plegar. Juntament amb Ericsson, Kimi Räikkönen va ser l'únic que va anar a més d'una aturada –un canvi d'estratègia provocat pel guirigall de la sortida i el tap de Ricciardo–. Però en la primera una femella es va passar de rosca, i això va fer que en la segona li quedés una roda solta.

Ben segur que el ritme del finlandès li hauria permès superar Massa. El brasiler està convençut que Ferrari ha fet un salt. “Qui ha acabat cinquè? Sauber. I on eren l'any passat?”, va dir. Per Massa, doncs, el motor Ferrari és la clau del gran resultat de l'equip suís, amb Nasr i Ericsson dins dels punts, cinquè i vuitè.

També van puntuar els dos Force India, setè i desè, però en aquest cas més per les baixes que per velocitat pura. L'altre lloc en els punts, el novè, va ser per a Carlos Sainz, per bé que en l'aturada a boxs el madrileny havia caigut fins al tretzè i últim lloc. L'únic cotxe que va creuar la meta però no va rebre cap punt de premi va ser el McLaren-Honda de Jenson Button. No se'l mereixia. Acabar va ser positiu, però cedir dues voltes als Mercedes, no.

Lewis ha pilotat com un campió tot el cap de setmana i no l'he pogut superar, però ho he intentat en totes les voltes i ho faré tot l'any
Veure'm cinquè a la sortida ha estat increïble. Tenim potencial per fer més que un novè lloc
Carlos Sainz
toro rosso-renault
Hem de confirmar aquest resultat en la pròxima cursa, que no sigui un fet aïllat. Si acabem, ho hem de fer just rere els Mercedes
Per a l'esport i per als aficionats, fóra bo que els Ferrari ens poguessin plantar cara
Nico Rosberg
Mercedes
Abans era un fan de Ferrari en secret. Ara ho puc ser oficialment
Sebastian Vettel
ferrari
Si haguéssim fet tres voltes, no hauríem après res. Acabant la cursa hem après molt
Jenson Button
mclaren-honda
No poder córrer ha estat una decepció. Ara tinc dues setmanes per arribar ben fort a Malàisia
Valtteri Bottas
williams-Mercedes
La millor resposta són els resultats [sobre què pensa del fet que diguin d'ell que paga per córrer]
Felipe Nasr
sauber-ferrari

Per emmarcar

En un cap de setmana trastocat pel rebombori judicial del cas Van der Garde, el cinquè lloc de Felipe Nasr va tenir efectes balsàmics per a l'equip Sauber.

Per oblidar

A can Lotus no se'n sabien avenir: primera cursa amb el flamant motor Mercedes i els dos cotxes fora de combat en la primera volta. I un, per avaria.

Red Bull i Renault ho tenen complicat

Mala maror entre Red Bull i Renault. El cap de l'equip de Milton Keynes, Christian Horner, va assegurar ahir a Melbourne que la mecànica francesa “ofereix menys rendiment que a les acaballes del 2014” i va xifrar el dèficit de potència respecte del grup propulsor Mercedes en 100 CV. Renault va reconèixer que la fiabilitat dels seus motors en la primera cita del curs havia estat “sota la par”. Ricciardo va trencar-ne un divendres, Kviat no va arribar a sortir i, durant la cursa, el V6 de Verstappen també es va trencar. Per acabar-ho d'adobar, el director tècnic de Red Bull, Adrian Newey, va etzibar que el més frustrant de tot plegat és la falta de col·laboració de Renault: “No parem d'oferir-los ajuda, però semblen poc inclinats a interactuar.” Segons Renault, el problema és la manejabilitat del propulsor, una qüestió de programari.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)