Fórmula 1

Carrera a dues bandes

Fórmula 1. Hamilton domina les dues sessions d'entrenaments lliures del GP de la Xina, però no perd de vista el potencial dels Ferrari, que fan palès un ritme de cursa al nivell dels Mercedes

Ferrari és a prop de Mercedes. “I més encara en les tirades llargues”, reconeix Toto Wolff, el cap de la marca alemanya. La primera jornada d'entrenaments lliures del GP de la Xina va confirmar l'avantatge dels cotxes de Brackley en prestacions pures –per bé que els Ferrari van marcar una velocitat punta lleugerament superior, 332 km/h– i la posició de l'equip italià com a alternativa real a la tirania de les fletxes de plata. “A una volta som més ràpids; en ritme de carrera, ja ho veurem”, va puntualitzar Nico Rosberg. Sebastian Vettel admetia que, més que lluitar per la posició preferent, el que compta és que els Ferrari millorin i que tant ell com Räikkönen es col·loquin “just al darrere dels Mercedes”.

Entre els dos W06, el millor en totes dues sessions va ser el número 44, Lewis Hamilton. En la segona, amb el compost tou, va avantatjar Räikkönen de quatre dècimes. En canvi, Rosberg va esguerrar l'intent en anar llarg en l'últim revolt, mentre que Vettel va fer una virolla al començament de la sessió i fins i tot el va superar el millor Red Bull, Ricciardo, que va reservar el joc de rodes toves per al final, amb més goma sobre la pista.

En les tirades llargues, però, Kimi va igualar com si res el ritme de Rosberg, tots dos amb el compost mitjà –el preferit per a la cursa–, per bé que amb el tou Hamilton va ser força més consistent que Vettel.

En la jornada hi va haver molts incidents, com ara la virolla de Massa per un problema amb l'aleró posterior, i la sortida de pista de Kviat pel sobreescalfament dels frens, tots dos al final de la recta més llarga, en la segona sessió. L'única avaria greu va afectar el motor Ferrari –versió 2014– de Will Stevens.

PROTAGONISTES

[Els Ferrari] semblen igual de ràpids que a Sepang i Nico [Rosberg], també. És a dir, hi haurà carrera
Lewis Hamilton
mercedes
La bandera vermella [per l'accident de Massa] m'ha esguerrat l'intent amb les rodes toves
Carlos Sainz
toro rosso-renault
Sessió 1
1r Lewis Hamilton (Mercedes)
1:39.033
2n Nico Rosberg (Mercedes)
1:39.574
3r Sebastian Vettel (Ferrari)
1:40.157
4t Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:40.661
5è Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:41.012
6è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:41.029
7è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:41.097
8è Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:41.112
9è V. Bottas (Williams-Merc.)
1:41.303
10è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:41.304
11è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:41.335
12è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:41.575
13è J. Button (McLaren-Honda)
1:41.845
14è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:41.918
15è Jolyon Palmer (Lotus-Merc.)
1:41.967
16è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:42.141
17è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:42.161
18è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:42.184
19è W. Stevens (Marussia-Ferr.)
1:45.379
20è R. Merhi (Marussia-Ferr.)
1:46.443
Sessió 2
1r Lewis Hamilton (Mercedes)
1:37.219
2n Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:37.662
3r D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:38.311
4t Sebastian Vettel (Ferrari)
1:38.339
5è Nico Rosberg (Mercedes)
1:38.399
6è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:38.737
7è V. Bottas (Williams-Merc.)
1:38.850
8è Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:39.032
9è R. Grosjean (Lotus-Merc.)
1:39.142
10è J. Button (McLaren-Honda)
1:39.275
11è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:39.444
12è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:39.743
13è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:39.751
14è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:39.894
15è Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:39.971
16è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:40.151
17è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:40.423
18è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:40.868
19è R. Merhi (Marussia-Ferr.)
1:42.973
20è W. Stevens (Marussia-Ferr.)
1:44.564
És aviat per fer pronòstics. Cal que dissabte i diumenge tot vagi bé, sense problemes ni grans ni petits
Kimi Räikkönen
ferrari
L'objectiu continua sent estar just al darrere dels Mercedes, perquè hem d'acceptar que són molt forts
Sebastian Vettel
ferrari
Ens estem apropant al grup de la meitat de la taula. Entrar en la Q2 és un objectiu real
Fernando Alonso
mclaren-honda

Un espectador travessa la pista i es cola als boxs

D'espectadors no n'hi havia gaires, ahir a Xangai, però un d'ells –en una mà brandava l'entrada– va travessar la recta de meta durant la segona sessió i es va colar al box de Ferrari. Allà el van detenir, mentre deia que volia “provar un cotxe”. Feia més de deu anys –2003, a Silverstone– que un espontani no saltava a la pista.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.