Fórmula 1

Aquest ball té amo

Fórmula 1. Hamilton deixa Rosberg amb un pam de nas i fa la seva tercera posició preferent del curs. Vettel col·loca el millor Ferrari tercer, però Räikkönen cau rere els Williams

“Au, vinga!”, va exclamar Nico Rosberg per la ràdio quan el seu enginyer li va dir que havia fet curt de quatre centèsimes en l'intent de prendre la posició preferent a Lewis Hamilton en el GP de la Xina. Aquesta barreja d'incredulitat i frustració venia a ser un dens tractat que il·lustrava l'equilibri de forces entre els pilots de Mercedes. Ras i curt, aquí mana Hamilton i Rosberg no pot fer gaire més que encaixar els cops d'autoritat del seu company i encomanar-se als entrebancs que pugui tenir per tal d'esgarrapar alguna cosa. Van ser quatre centèsimes, però el mur que aixecaven entre els dos W06 era de l'alçada d'un campanar. “Això ho fa encara més empipador, perquè aquest marge no és res”, es va lamentar Nico.

Hamilton va donar el cop en el primer intent de la Q3, en què va avantatjar Rosberg de gairebé tres dècimes. En el segon intent no va millorar, però no li va fer falta. És la tercera posició preferent de l'anglès en les tres proves disputades enguany, la tercera seguida a la Xina –cinquena en nou participacions– i la 41a de la seva carrera.

Pensant en la cursa

A banda de les ganes del seu company, entre Hamilton i el triomf a Xangai només s'hi interposa el ritme en les tirades llargues dels Ferrari. Més ben dit, de Sebastian Vettel, perquè Kimi Räikkönen arrencarà rere els dos Williams-Mercedes i, quan se n'hagi desempallegat, els líders ja seran lluny. Conscient que la primera línia de la graella era inabastable, l'equip italià va fer un sol intent amb rodes noves en la Q3. A Vettel la jugada li va sortir bé, però Kimi va tenir problemes d'adherència en la volta bona. Amb dos intents tal vegada hauria escurçat el mig segon llarg que va cedir al seu company i hauria accedit al seu lloc natural a la graella, el quart.

El cas és que Ferrari va sacrificar les seves possibilitats en la qualificació per tal de tenir un joc nou del compost tou per a la cursa. Els Mercedes també en tenen un, perquè Hamilton i Rosberg van ser els únics que van superar la Q1 amb el compost mitjà. “Si nosaltres ho haguéssim intentat, potser no ens n'hauríem sortit”, va dir Vettel per justificar que Ferrari no s'atrevís a fer el mateix. Té raó. El tetracampió va fer el millor temps en la Q1, 1:37.5. El tall el va marcar Daniïl Kviat, amb 1:39.0. Segons Pirelli, la diferència de prestacions entre el compost tou i el mitjà és de gairebé dos segons. Només als Mercedes els sortien els números.

Dos Sauber en la Q3

El rus de Red Bull va ser un dels caiguts il·lustres en la Q2, per problemes en el motor Renault, que perdia potència. Així, només l'RB11 de Daniel Ricciardo va entrar en la Q3, i en la cursa l'australià esperava lluitar pel cinquè lloc amb els Williams de Massa i Bottas, malgrat el dèficit de velocitat punta del cotxe de Milton Keynes.

La sorpresa del dia la van donar els Sauber, tots dos en la Q3 per primer cop en dos anys. Nasr i Ericsson es van imposar en una lluita d'allò més ajustada en la Q2 –el suec va deixar fora Maldonado per set mil·lèsimes–, en què van caure els Toro Rosso de Verstappen i Sainz. “Ens ha faltat trobar aquella miqueta més”, va admetre el madrileny.

Els Manor tancaven la graella, tots dos qualificats folgadament per gentilesa del joc de rodes toves que els Mercedes es van estalviar en la Q1.

PROTAGONISTES

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:35.782 2n Nico Rosberg (Mercedes) 1:35.824 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:36.687 4t Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:36.954 5è Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:37.143 6è Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:37.232 7è Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:37.540 8è Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) 1:37.905 9è Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:38.067 10è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:38.158 11è Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 1:38.134 12è Daniïl Kviat (Red Bull-Renault) 1:38.209 13è Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) 1:38.393 14è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:38.538 15è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:39.290 16è Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:39.216 17è Jenson Button (McLaren-Honda) 1:39.276 18è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:39.280 19è Will Stevens (Manor Marussia-Ferrari) 1:42.091 20è Roberto Merhi (Manor Marussia-Ferrari) 1:42.842
És un llàstima no haver pogut col·locar els dos cotxes a la segona línia, però tenim un bon ritme
Sebastian Vettel
ferrari
Una volta mai no és perfecta del tot, però no endur-me la ‘pole' per tan poquet és frustrant
Nico Rosberg
mercedes
No sé què té aquest circuit. S'adapta al meu estil de conducció i m'hi diverteixo
Lewis Hamilton
mercedes

Un pas endavant sense moure's de lloc

Acabar la cursa era l'únic objectiu dels McLaren-Honda a Xangai. Ahir, Alonso amb prou feines va fer dues voltes llançades en tot el dia –una avaria en l'encesa el va deixar a l'estacada tot just començar la sessió lliure del matí–. Button i ell esperaven poder passar el primer tall, però van tornar a acaparar la penúltima línia de la graella, per bé que amb registres al mateix nivell que els Force India. “A Malàisia estàvem a tres segons [del capdavant] i ara estem a dos”, es va consolar l'asturià.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)