Fórmula 1

Lluita de classes

Fórmula 1. Hamilton i Rosberg arriben a Bahrain amb assumptes pendents. L'anglès està en ratxa i l'alemany reconeix que ha de trobar alguna cosa més

“Jo parlo a la pista, és el que sempre he fet des que tenia vuit anys.” Així de taxatiu es va mostrar Lewis Hamilton ahir a Sakhir, on aquest cap de setmana s'hi celebra la quarta prova del curs. El líder del mundial es referia a la lluita psicològica amb el seu company de Mercedes, Nico Rosberg, que a la Xina –diumenge passat– es va queixar perquè Lewis no corria prou al capdavant i a ell l'empaitava Sebastian Vettel. “És un tema sense cap mena d'importància, Nico simplement estava decebut”, va asseverar. Hamilton sí que va admetre, però, que ara com ara està en ratxa, cosa que obliga Rosberg a “buscar alguna cosa més” per mirar de recuperar la iniciativa perduda.

No ho tindrà fàcil, perquè el campió del món està disposat a tibar de valent per “conquerir” un circuit on mai no ha fet la posició preferent i tot just hi ha guanyat un cop. Va ser l'any passat, en una lluita aferrissada amb Rosberg en les deu últimes voltes, després d'una neutralització. I això que l'alemany duia el pneumàtic tou i l'anglès, el mitjà.

Calor menys feixuga

Les rodes tornaran a ser protagonistes al desert, perquè la calor posarà èmfasi en la seva gestió. Fins i tot més que a Sepang, on aquesta variable va fer possible la victòria de Vettel i Ferrari, si no fos que a Bahrain la cursa començarà a les sis de la tarda, hora local (una hora menys a Catalunya) i acabarà al vespre. Això farà que les temperatures no siguin tan feixugues, per bé que Hamilton preveu que els cotxes vermells es tornin a mostrar prou competitius. Amb una recta d'un quilòmetre i tres més que superen el mig quilòmetre, cal mimar el desgast de les cobertes del darrere –castigades per les contínues exigències de tracció–, encara que la temperatura de l'asfalt no s'enfili gaire més enllà que la de l'ambient.

Tantes rectes no seran un bon terreny per al lluïment del Red Bull RB11, per bé que Daniel Ricciardo confia a trobar “algunes dècimes” tot afinant-hi els reglatges. Alonso i Button també seguiran treballant en la posada a punt del McLaren, encara que el veritable problema del cotxe sigui la mecànica Honda. “Quan el motor funcioni al 100%, el cotxe també ha d'estar al 100%”, va justificar l'asturià.

Si guanyem unes dècimes estarem amb els Williams i mirarem d'empaitar els Ferrari
Daniel Ricciardo
red bull-renault
Aquí ja farem prou si acabem amb els dos cotxes. Barcelona serà una prova més real
Fernando Alonso
mclaren-honda
Només em cal trobar una miqueta més dins meu per tornar a pujar al graó més alt del podi
Nico Rosberg
mercedes
Sento que estic conduint millor que mai, però l'any passat també m'ho semblava
Lewis Hamilton
mercedes

L'aleró mòbil arriba a la GP2

L'avantsala de la F-1 arrenca aquest cap de setmana a Bahrain, amb la primera de les deu cites dobles del curs. Un pòquer de quatre pilots –amb el suport dels seus equips de F-1– són els grans favorits: Stoffel Vandoorne (23 anys), pilot júnior de McLaren-Honda i ja subcampió de la GP2 l'any passat; Raffaele Marciello (20), membre del planter de Ferrari i també amb un curs d'experiència en la GP2; Pierre Gasly (19), júnior de Red Bull i subcampió de la FR 3.5 del 2014, rere Carlos Sainz i al davant de Roberto Merhi, i Alex Lynn (21), vigent campió de la GP3 i pilot de desenvolupament de Williams. L'únic català de la graella és Sergi Canamasas (29), en el quart any en la GP2 i confirmat per a les cites de Sakhir, Barcelona i Mònaco. La gran novetat tècnica del curs és l'arribada del DRS a la categoria. Més que afavorir els avançaments –que mai no falten aquí– la intenció és que els joves aspirants a la F-1 s'acostumin al seu ús.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)