Fórmula 1

Més igualtat del que sembla

Fórmula 1. Els Mercedes marquen els millors registres, però els Ferrari tenen un ritme semblant en les tirades llargues i haurien estat més amunt sense les errades dels seus pilots

Nico Rosberg va ser el més ràpid en la primera jornada d'entrenaments lliures del GP de Bahrain. L'alemany de Mercedes va ser l'únic dels pilots capdavanters –és a dir, de Mercedes i Ferrari– que va fer una volta neta en el primer intent amb les rodes toves, en la segona sessió. El seu company Lewis Hamilton va ser segon, a poc més d'una dècima, però va perdre pistonada en la frenada a la forquilla. Els Ferrari de Räikkönen i Vettel van ser tercer i quart, a més de mig segon. Semblaria que es manté la diferència a una volta entre el W06 i l'SF15-T, però en realitat el bòlid italià és més a prop. Kimi va fer el temps en el segon intent, després d'anar llarg en l'últim revolt en el primer. Un error similar va costar al voltant de mig segon al seu company, Vettel, segons li va dir el seu enginyer.

En la primera sessió, els Ferrari van ser els més ràpids, amb el compost mitjà. Aquesta mànega, però, no va ser gens representativa, perquè es va disputar sota el feixuc sol del migdia, mentre que la qualificació i la cursa seran al vespre. Els pilots que van esperar al final de la sessió per muntar les rodes noves –com ara els Ferrari– van gaudir de la pista en millors condicions; en canvi, els Mercedes les van utilitzar molt aviat i van caure als últims llocs.

Pel que fa a les tirades llargues, Räikkönen i Vettel van tenir un ritme millor que Rosberg amb el compost tou –Hamilton va ser l'únic que va muntar el mitjà–, per bé que la tirada del Mercedes número 6 va ser més llarga. La jornada va acabar amb un incident de Vettel, que va trencar l'aleró en topar amb Pérez al primer revolt, quan el Ferrari acabava de sortir de boxs i li van fallar els frens.

PROTAGONISTES

Ens hem dedicat a preparar la cursa amb tirades molt llargues. Tot ha anat bé i estem millor que a Malàisia
Lewis Hamilton
mercedes
La cosa fa prou bona pinta. Som més o menys on esperàvem, i potser una mica més competitius a la nit
Daniel Ricciardo
red bull-renault
Sessió 1
1r Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:37.827
2n Sebastian Vettel (Ferrari)
1:38.029
3r V. Bottas (Williams-Merc.)
1:38.390
4t Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:38.447
5è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:38.455
6è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:38.504
7è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:38.598
8è Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:38.628
9è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:38.661
10è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:38.790
11è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:38.793
12è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:38.842
13è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:39.187
14è Jolyon Palmer (Lotus-Merc.)
1:39.283
15è Nico Rosberg (Mercedes)
1:39.293
16è Lewis Hamilton (Mercedes)
1:39.532
17è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:39.534
18è W. Stevens (Marussia-Ferr.)
1:42.973
19è R. Merhi (Marussia-Ferr.)
1:44.265
20è J. Button (McLaren-Honda)
s/temps
Sessió 2
1r Nico Rosberg (Mercedes)
1:34.647
2n Lewis Hamilton (Mercedes)
1:34.762
3r Kimi Räikkönen (Ferrari)
1:35.174
4t Sebastian Vettel (Ferrari)
1:35.277
5è V. Bottas (Williams-Merc.)
1:35.280
6è D. Ricciardo (Red Bull-Ren.)
1:35.449
7è P. Maldonado (Lotus-Merc.)
1:35.474
8è Felipe Nasr (Sauber-Ferr.)
1:35.793
9è Daniïl Kviat (Red Bull-Ren.)
1:35.883
10è Felipe Massa (Williams-Merc.)
1:35.884
11è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:36.148
12è F. Alonso (McLaren-Honda)
1:36.191
13è R. Grosjean (Lotus-Merc.)
1:36.334
14è Carlos Sainz (STR-Ren.)
1:36.471
15è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:36.805
16è M. Verstappen (STR-Ren.)
1:36.917
17è Sergio Pérez (F. India-Merc.)
1:37.062
18è W. Stevens (Marussia-Ferr.)
1:39.131
19è J. Button (McLaren-Honda)
1:39.209
20è R. Merhi (Marussia-Ferr.)
1:40.592
El cotxe és molt ràpid a una volta, però en ritme de cursa els Ferrari semblen molt perillosos
Nico Rosberg
mercedes
Els Mercedes estan forts, però la victòria sempre és possible. El millor és que ens trobem molt a gust dins del cotxe
Sebastian Vettel
ferrari
Sense fer una gran millora, ja no estem a tres o quatre segons com fa unes setmanes
Fernando Alonso
mclaren-honda

Bernie vol motors V8 de 1.000 CV

Bernie Ecclestone té una solució perquè l'espectacle “torni a la F-1”: recuperar els motors V8 i preparar-los fins als 1.000 CV. Els antics V8 en donaven 750 i l'any passat van ser substituïts pels actuals V6 turbo híbrids, que ja superen els 800 però no fan gaire soroll. De retruc, segons el patró de la F-1, això reduiria molt els costos.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.