Fórmula 1

Un Ferrari sempre és allà

fórmula 1 · Hamilton guanya el GP de Bahrain, però Räikkönen esguerra el doblet de Mercedes amb una tàctica diferent lluitador · Rosberg es fa un tip d'avançar els Ferrari, però al final cedeix més punts al seu company

Ferrari arriba a cada cursa amb
la mirada posada en la victòria
El gran perjudicat pel renaixement dels italians està sent Rosberg

Ferrari ha fet un pas més en ambició i competitivitat. Ara els cotxes vermells arriben a cada gran premi amb la mirada posada en la victòria. “No gaire gent s'ho esperava”, va asseverar Kimi Räikkönen, que ahir va recollir el testimoni de Sebastian Vettel per plantar cara als Mercedes i va acabar segon en el GP de Bahrain, entre els dos W06. Lewis Hamilton segueix intractable, el seu lideratge en la taula és cada dia més inexpugnable i, en el fons, a Bahrain la seva victòria no va perillar en cap moment. Però en un mundial en què les fletxes de plata només havien de deixar les engrunes a les mans dels rivals, Hamilton i Rosberg tan sols han signat un doblet, a Melbourne en l'estrena del curs. En les últimes tres cites, els SF15-T han estat un corcó, i a Sakhir Ferrari es va retrobar amb el millor Räikkönen per deixar clar que, si a Brackley tenen dues fletxes de plata, a Maranello disposen de dos ariets vermells.

Rosberg, agressiu

El gran perjudicat pel renaixement de l'equip italià està sent Nico Rosberg. Curiosament, l'alemany sospirava per un escenari com l'actual, amb els Ferrari ben a prop dels Mercedes. Seguint la màxima de “com més serem més riurem”, el raonament de l'alemany era que Vettel i Räikkönen es podien convertir en valuosos aliats per prendre punts a Hamilton. A la pràctica, però, els Ferrari semblen conxorxats amb l'anglès. A la Xina va ser Vettel qui va desbancar Nico; ahir, Räikkönen. I Hamilton, sempre guanyador. Amb tot, el líder del mundial s'esforça a contenir les mostres de joia en veure el seu company superat ara per un Ferrari, ara per l'altre. “Volem guanyar els dos títols, i Kimi ha pres alguns punts a l'equip”, va dir un Hamilton políticament correctíssim.

El cas és que ahir Nico no mereixia veure's desbancat per un dels ariets de Maranello. Quart en la sortida, a la vuitena volta havia avançat els dos Ferrari i només cedia quatre segons a Hamilton. Desbordat en ritme, però, l'equip italià va jugar l'altra carta del seu arsenal: l'estratègia. Vettel va superar dos cops Rosberg en les dues aturades a boxs, i les dues vegades ell el va tornar a avançar. En total, Nico el va superar tres cops a la pista, l'últim aprofitant un error de Vettel, que va haver de canviar el morro i va caure al cinquè lloc, darrere el Williams de Bottas, a qui ja no va poder superar.

Räikkönen, al contraatac

Amb Räikkönen, Ferrari va provar una cosa diferent. El finlandès, quart, va muntar el compost mitjà en la segona tirada, però va ser capaç de mantenir el ritme dels Mercedes i de l'altre Ferrari amb un pneumàtic que en els entrenaments s'havia mostrat dos segons per volta més lent. Kimi el va estirar tot el que va poder –tant és així que Fernando Alonso, amb un joc nou de rodes toves, es va desdoblar del Ferrari tot just abans que s'aturés– i en la tirada final va disposar del compost tou, mentre que els Mercedes duien el mitjà.

Amb un ritme, ara sí, dos segons per volta superior, Kimi es va cruspir els divuit segons d'avantatge de Nico. No es va haver d'escarrassar gaire per avançar-lo, perquè dues voltes abans del final els frens de Rosberg van dir prou i l'alemany va anar llarg al primer revolt i va obrir la porta al finlandès. Hamilton no era gaire més enllà, però l'anglès tenia la situació sota control –“la meva cursa era amb Nico”–, per bé que en l'últim gir també es va quedar sense frens.

El millor dels altres ha estat Ricciardo –ha rebentat el motor tot just creuar la meta–, mentre que Grosjean ha puntuat per segon cop seguit, al davant de Pérez, Kvyat i Massa –ha sortit de la línia de boxs–, ja doblats. Això són les engrunes; Ferrari busca el premi gros.

He fet una bona remuntada fins als punts. Sento que tornen les bones vibracions
Daniil Kvyat
red bull-renault
Ha estat una de les meves millors curses pel que fa a la gestió del ritme i els pneumàtics
Sergio Pérez
force india-Mercedes
Guanyar és guanyar, tant me fa contra qui. Hem tingut una bona lluita, però hem demostrat que el Mercedes és millor
He tingut problemes de frens tota la cursa, i dues voltes abans del final m'he quedat sense
Nico Rosberg
Mercedes
Mai no estàs content d'acabar segon, però sí que ho estic d'haver aconseguit un bon resultat després de l'any passat
Muntar el compost mitjà era una de les opcions. M'ha anat molt bé i he pogut mantenir el ritme
Kimi Räikkönen
ferrari
Sebastian era més ràpid que jo, però conec alguns trucs que m'han ajudat a defensar-me
Valtteri Bottas
williams-Mercedes
La cursa ha anat prou bé. El xassís va millor i als revolts ja som més o menys on hem de ser
Daniel Ricciardo
red bull-renault
Ens ha faltat ritme, però hem estat a prop dels punts. Cal carregar les piles de cara a Barcelona
Fernando Alonso
Mclaren-honda
En cursa no podem lluitar, ens falta velocitat. La qualificació [novè] no era realista
Lewis Hamilton
Mercedes
Tota la cursa he estat pendent de Nico. Al final m'han avisat de Kimi, però el tenia controlat
Lewis Hamilton
Mercedes
M'han tancat la porta a la sortida, però m'he divertit molt avançant els cotxes vermells. Havia de ser agressiu

Per emmarcar

Feia dos anys que no pujava al podi, però el dia que Vettel va fallar, Räikkönen era allà per trencar el doblet
dels Mercedes.

Per oblidar

Un cap de setmana que va començar malament va acabar pitjor per a Button, absent en la cursa per l'avaria del McLaren.

La fórmula 1 mantindrà els motors V6

Els equips, la FIA i el promotor Bernie Ecclestone segueixen treballant per replantejar el reglament tècnic de la F-1, amb l'horitzó del 2017. Totes les parts es van reunir a Bahrain per posar damunt la taula les diverses possibilitats. Ecclestone advocava aquesta setmana per tornar als antics motors V8, preparats –tal vegada amb més cilindrada– per assolir la xifra màgica dels 1.000 CV de potència. Però ara sembla clar que la possible revolució són els actuals V6 turbo híbrids. “Tots els fabricants de motors estan d'acord que l'actual arquitectura del propulsor s'ha de mantenir”, va dir Toto Wolff, el cap de Mercedes. Pel que fa a l'augment de potència, Wolff pensa que el més factible seria augmentar el flux de benzina, dels 100 kg/hora actuals a 110 o 120. “Així se superarien els 1.000 CV, però també hi hauria molts costos de desenvolupament”, va avisar el directiu. Ecclestone admetia després de la reunió que si els fabricants volien mantenir els V6, ell poca cosa hi podia fer. Ara bé, vol que les marques els subministrin als equips clients a un preu raonable. La intenció a l'hora de proposar motors de 1.000 CV és, d'una banda, fer la F-1 més espectacular i, de l'altra, fer els cotxes més difícils de pilotar. Ara com ara, els motors superen els 800 CV.

Vandoorne es referma al capdavant

Stoffel Vandoorne (ART Grand Prix) és el líder destacat de la GP2, després de la primera cita del curs, a Bahrain. El pilot belga ha refermat la seva condició de favorit –és el vigent subcampió– en vèncer la cursa de dissabte i ser segon ahir. Vandoorne aspirava a fer el doblet, una fita gens fàcil a la GP2, atès que el vencedor de dissabte arrenca vuitè en la graella de diumenge. El belga va remuntar fins al segon lloc, però Rio Haryanto (Campos) –segon dissabte– va saber conservar els pneumàtics i endur-se el seu primer triomf, en el seu quart any a l'avantsala de la F-1. Sergi Canamasas (MP Motorsport) va haver de plegar en la quarta volta, per una topada amb Jordan King (Racing Engineering).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)