Fórmula 1

Ecclestone vol una F-1 de dues divisions

Fórmula 1. El magnat proposa que els equips grans segueixin com fins ara, i que els petits facin córrer un cotxe igual per a tots a preu fet

La supervivència dels equips petits de la F-1 passa per la introducció dels cotxes client. Aquesta idea no és acceptada amb unanimitat dins del pàdoc, però fa temps que hi plana. Un dels seus màxims defensors és Bernie Ecclestone, el patró de la F-1, que ahir va concretar per primera vegada com entén ell el sistema. D'una banda, Ecclestone deixaria fer als “quatre o cinc” equips oficials (Mercedes, Ferrari, McLaren, Red Bull i tal vegada Williams); de l'altra, tota la resta faria servir “el mateix xassís i el mateix motor”. “Això hauria d'anar bé”, va reblar Ecclestone, que va afegir que ell faria de “mitjancer” i subministraria dos cotxes a preu fet –15 milions de dòlars– a cada equip.

El concepte aixeca crítiques perquè crearia una fórmula 1 de dues divisions, però Ecclestone rebat que això és precisament “el que tenim ara”. Equips com ara Sauber i Force India –destinataris directes de la mesura– també refusen el sistema. “Sauber no serà mai un equip client”, assegura la seva cap, Monisha Kaltenborn. Per la seva banda, Robert Fernley (directiu de Force India), va replicar que el que cal fer és repartir de forma equitativa els ingressos que genera la F-1 (els cinc grans s'enduen el 71% del pot) per garantir la viabilitat dels equips sense que deixin de ser constructors.

Per ser un constructor, un equip només ha de dissenyar el seu propi xassís i la carrosseria, o ser-ne el propietari intel·lectual. Tota la resta ho pot comprar a un altre equip. L'any que ve debutarà el nou equip Haas F1, que pensa adquirir tota la mecànica de Ferrari i ha encarregat el xassís al fabricant especialitzat Dallara.

Canamasas deixa empremta

Un any després del seu primer podi a la GP2, a Mònaco, Sergi Canamasas (MP) va acabar segon en la primera cursa de l'avantsala de la F-1 al Principat. Si el 2014 va ser segon des del quart lloc de la graella, ahir va fer sensació en acabar tercer havent arrencat des del novè lloc. El pilot barceloní va sortir amb el pneumàtic dur i es va enlairar al cinquè lloc en l'equador de la carrera, després d'aturar-se a muntar el tou. Tot seguit Canamasas va superar Pic (Campos) al primer revolt per col·locar-se quart. Atès que el tercer classificat, Leal (Carlin), arrossegava 10 segons de sanció per una topada, aquesta posició li va valer un podi que “té gust de glòria”, al costat de Vandoorne (ART) –que ha guanyat les tres curses llargues disputades enguany– i Rossi (Racing Engineering).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)