Fórmula 1

El carrer és seu

Fórmula 1. Hamilton s'endú la decisiva posició preferent a Montecarlo, mentre que el seu company, Rosberg, abaixa el cap després de dues errades seguides al primer revolt

Lewis Hamilton espanta la relaxació excessiva tot dient que ni tan sols ha fet “la meitat de la feina”, però la realitat és tossuda: ras i curt, el GP de Mònaco ja l'ha guanyat, si res no es torça. De fet, en les últimes onze edicions ell és l'únic que ha estat capaç de vèncer en aquest recargolat traçat urbà després d'arrencar des d'una posició que no fos la preferent. Va ser el 2008, en una cursa boja amb la pista molla. Sobre sec, però, són faves comptades. Qui encapçala el grup és l'amo del carrer i només cal que esculli bé el moment ideal d'aturar-se a fer l'únic canvi de rodes.

Per acabar-ho d'adobar, tot i que l'altre Mercedes, el de Nico Rosberg, el té al seu costat a la graella, psicològicament l'alemany ja ha abaixat el cap. El guanyador dels últims dos GP de Mònaco va esguerrar les seves possibilitats amb vista al triplet amb dos errors com una casa al primer revolt, Sainte Dévote. El primer, a la Q2, va ser un avís, per bé que Nico va assegurar que no el va afectar de cara a la Q3. Però el cas és que allà hi va tornar, mentre Hamilton signava dos girs immaculats per conquerir la seva 43a pole. I la primera a Mònaco. “No és cap fita, però sí un dia important”, va admetre.

Sainz, exclòs

La tercera posició, una mica en terra de ningú, l'ocupa Sebastian Vettel. El de Ferrari havia estat el més ràpid en l'entrenament matinal, però a l'hora de la veritat no va tenir rèplica enfront del potencial dels Mercedes. El seu company, Kimi Räikkönen, va tornar a fallar, i es va veure superat pels Red Bull de Ricciardo –l'australià diu que hauria estat tercer si no hagués estat per una errada amb els ajustaments de l'RB11 en la volta decisiva– i Kviat. Al matí, el finlandès va tenir una topada a Sainte Dévote, però va explicar que això no hi va influir: a la qualificació, les dècimes se li van esmunyir una mica pel trànsit i una mica per la dificultat de portar els pneumàtics a la temperatura òptima –fins i tot el supertou–, per culpa que el cel estava molt tapat i la pista, prou freda. “Tinc molts números per passar tota la cursa rere els Red Bull”, va reconèixer Kimi.

La gran sorpresa del dia va ser el setè lloc a la graella de Checo Pérez. És la millor qualificació de l'any de Force India, que fins d'aquí a un mes no estrenarà la primera evolució del cotxe. Al seu costat hauria de sortir Carlos Sainz, però el madrileny va ser exclòs de la sessió i ho farà des del carrer de boxs. Sainz no va veure el semàfor que l'obligava a aturar-se a la bàscula dels comissaris tècnics –un control aleatori que es realitza durant totes les sessions per verificar el pes dels cotxes–, i els comissaris esportius no van acceptar els atenuants exposats per l'equip Toro Rosso per esquivar la sanció.

Així doncs, la resta del grup va guanyar un valuós lloc a la graella. Entre els quals, els Williams, en la seva actuació més pobra del curs –Bottas ni tan sols va passar el tall de la Q1–, i els McLaren-Honda. Els dos MP4-30 van entrar a la Q2 per segon cop seguit, però allà Alonso va tenir una avaria elèctrica i Button va caure de la Q3 per culpa de les banderes grogues que van onejar després del primer error de Rosberg. Avui, l'alemany no en pot fer cap més.

PROTAGONISTES

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:15.098 2n Nico Rosberg (Mercedes) 1:15.440 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:15.849 4t Daniel Ricciardo (Red Bull-Renault) 1:16.041 5è Daniïl Kviat (Red Bull-Renault) 1:16.182 6è Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:16.427 7è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:16.808 8è Pastor Maldonado (Lotus-Mercedes) 1:16.946 9è Max Verstappen (Toro Rosso-Renault) 1:16.957 10è Jenson Button (McLaren-Honda) 1:17.093 11è Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:17.193 12è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:17.278 13è Fernando Alonso (McLaren-Honda) 1:26.632 14è Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:18.101 15è Romain Grosjean (Lotus-Mercedes) 1:17.007* 16è Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:18.434 17è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:18.513 18è Will Stevens (Manor Marussia-Ferrari) 1:20.655 19è Roberto Merhi (Manor Marussia-Ferrari) 1:20.904 20è Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) 1:16.931** (*) Cinc llocs de penalització per haver substituït la caixa de canvis. (**) Exclòs per no haver-se aturat en el control de pes obligatori. Temps màxim de qualificació: 1:21.884 (107% millor temps Q1).
Amb temperatures més altes hauríem estat més a prop [dels Mercedes]. La sortida serà vital
Sebastian Vettel
ferrari
Havia d'anar a totes, perquè sabia que Lewis era molt ràpid. No ha sortit bé, i ja està
Nico Rosberg
mercedes
Espero poder assolir un gran resultat, però encara no he fet ni la meitat de la feina
Lewis Hamilton
mercedes

Canamasas torna a vorejar el podi

Sergi Canamasas (MP) va acabar quart en la segona cursa de la GP2 a Mònaco. Després del podi de divendres, el barceloní arrencava sisè, amb la graella invertida. Va superar Pic (Campos) a la sortida i a la setena volta va protagonitzar l'únic avançament de la cursa, tot superant Leal (Carlin) per col·locar-se quart, rere Stanaway (Status), Marciello (Trident) i Sirotkin (Rapax). King (Racing Engineering) i Gasly (Dams) van tenir un espectacular accident a la xicana, sense conseqüències físiques.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)