Rosberg fa saltar la banca
fórmula 1 · Hamilton perd una carrera que tenia guanyada i el seu company s'imposa per tercer cop seguit a Mònaco errada · Mercedes demana perdó al líder per la decisió de fer-lo parar en les últimes voltes
Mònaco ha engrandit la seva llegenda amb un nou cop de teatre
“Què ha passat, nois? He perdut
la carrera, oi?”, va dir Hamilton
Encara bo que Lewis Hamilton va signar la renovació amb Mercedes dijous. Ara com ara, de segur que els directius alemanys no el trobarien pas amb bona disposició per lligar el seu futur a l'equip que li acaba de prendre una victòria somiada que, els últims anys –incloent-hi aquest–, sempre se li ha escapat, ara per naps, ara per cols. A l'altra banda del box, Nico Rosberg no se'n sabia avenir. Rodava a vint segons del W06 capdavanter –més pendent del Ferrari de Sebastian Vettel que l'empaitava que no pas del líder– i tot d'una es va trobar en el primer lloc. El GP de Mònaco té fama de ser més una ruleta que una carrera. Dit i fet, en el gruixut llibre dels cops de teatre pels estrets i recargolats carrers del Principat, Mercedes hi ha escrit un nou capítol per engrandir la llegenda.
Decisió sobre la marxa
Els tècnics de l'equip de Brackley van fer punta al llapis quan faltaven catorze voltes per al final. Fins aquell moment, la carrera havia estat tranquil·la. Però el cotxe de seguretat havia hagut d'intervenir vint vegades en les últimes quinze edicions de la cursa, i ahir no en va ser l'excepció. Amb un joc nou de rodes supertoves, el desvergonyit Max Verstappen era l'home més ràpid en pista –Hamilton ja havia fet la feina feia estona– i estava a punt d'apartar del desè lloc el Lotus de Romain Grosjean, que mirava d'arribar al final amb un joc de rodes amb prop de cinquanta voltes al damunt. La diferència de ritme entre tots dos va fer que l'holandès envestís el francès i s'estimbés al primer revolt.
Hamilton es trobava a 50 metres de l'entrada del carrer de boxs quan Mercedes va decidir d'una revolada fer-lo parar per muntar-li un joc de rodes fresc. “Va ser una decisió sobre la marxa –va reconèixer el cap, Toto Wolff–. No li podem tornar la victòria, així que només podem disculpar-nos.”
En veure que les temperatures de les rodes disminuïen –tornar-les a escalfar podia ser un problema–, l'equip va creure que l'avantatge de Hamilton era suficient per aturar-lo sense que perdés el lloc. Amb Rosberg no s'ho podien plantejar, perquè Vettel l'hauria superat. Dit d'una altra manera, el domini aclaparador de Hamilton va ser la seva perdició. En tornar a la pista, l'anglès era tercer. “Què ha passat, nois? He perdut la carrera, oi?”, va dir per la ràdio, tement el pitjor. “No si [Rosberg i Vettel] perden temperatura en els pneumàtics”, li van contestar. En van perdre, sí, però Vettel va ser un mur per al número 44. “És impossible avançar-lo”, va sentenciar.
Remuntada de Sainz
La jugada d'aturar-se a muntar rodes fresques aprofitant el cotxe de seguretat sí que li va anar bé a Daniel Ricciardo. L'australià es va veure desbancat del cinquè lloc per Kimi Räikkönen en la primera tanda d'aturades, però un cop rellançada la carrera no va trigar gens a superar el finlandès, empenyent-lo amb un lleuger cop de colze al revolt de Mirabeau que els comissaris van decidir no sancionar. Red Bull fins i tot va donar via lliure a Ricciardo perquè empaités Vettel i Hamilton, tot ordenant a Kviat que el deixés passar. No va reeixir i en l'últim gir l'australià va tornar la posició al rus, que l'havia avançat a la sortida.
Rere els cotxes de Mercedes, Ferrari i Red Bull, Sergio Pérez va mantenir el setè lloc durant tota la carrera, mentre que Jenson Button i Felipe Nasr van aprofitar les baixes de Maldonado, Verstappen i Alonso per ficar-se dins dels punts.
L'últim puntet va ser per a Carlos Sainz, que en la primera volta era dissetè. El madrileny va fer durar 60 girs un joc de rodes toves, i va col·locar-se entre els deu primers quan el seu company Verstappen va fer el paperot als tècnics de Mercedes. Llavors Hamilton va caure de cop del núvol i Rosberg va fer saltar la banca. “Ha passat tot tan de pressa...”, va sospirar l'anglès.
Per emmarcar
La carrera de ‘Checo' Pérez va ser força discreta, sense ficar-se en cap embolic. Però va rodar setè de punta a punta, amb un cotxe pendent d'evolució.
Per oblidar
Williams sabia que Mònaco no era el seu terreny, però que el tercer millor cotxe acabés només davant dels Manor va superar les pitjors previsions.
Somriures i llàgrimes a can McLaren
McLaren i Honda no han unit el seu immens potencial per esgarrapar algun puntet si les coses van prou bé. Dit això, amb els quatre punts sumats ahir per Jenson Button, l'equip de Woking ja ha tombat una cantonada per encarar un altre carrer en el seu camí cap a l'èxit. Són, en efecte, els primers punts del nou equip McLaren-Honda (una associació que es va trencar el 1992, quan el fabricant japonès va deixar la F-1). Ara bé, l'alegria no va poder ser completa perquè Fernando Alonso va haver de plegar, per una avaria al canvi provocada per un sobreescalfament. L'asturià, però, hi va treure importància. “[Aquest any] no m'hi jugo res. Vull un cotxe per ser campió l'any que ve”, va sentenciar. Alonso va ser sancionat per una topada amb Hülkenberg en la primera volta. “No sé què volien que fes. No podia desaparèixer”, va reblar.
Notícies
Dijous,25 abril 2024