Fórmula 1

A les mans del pilot

Fórmula 1. L'entrada en vigor de noves restriccions en les comunicacions per ràdio entre els enginyers i els corredors abans de la sortida marca l'inici de la segona meitat del curs, a Bèlgica

Augmentar la imprevisibilitat en el moment de la sortida i, de retruc, posar èmfasi en les mans del pilot. És la intenció de les noves restriccions en les comunicacions per ràdio durant la volta de formació, que entraran en vigor diumenge, en el GP de Bèlgica, l'onzena de les dinou cites del calendari i la primera de la segona meitat del curs. Per tal d'esvair la sensació que el pilot condueix “teledirigit” des del box en l'instant més espectacular de la carrera, els enginyers no podran assistir el pilot per tal d'optimitzar el punt de fricció de l'embragatge ni la temperatura dels pneumàtics com fins ara.

La mesura es va anunciar a principis de juliol i ha estat ben rebuda, en general, per bé que Mercedes no les té totes. Els líders del mundial vénen de dues sortides dolentes, a Silverstone i l'Hungaroring, i Lewis Hamilton apuntava dies enrere que les sortides podrien ser “més imprevisibles” però també un “desastre”. Amb tot, ahir el vigent campió del món mirava de treure-hi importància, i des del pàdoc de Spa es va limitar a dir que els canvis farien que tot plegat fos “més interessant”.

Nou motor Honda

La mesura és el primer pas amb vista a una restricció més dràstica de les instruccions per ràdio durant les carreres el 2016. L'any que ve culminarà el procés que es va iniciar l'any passat, al GP de Singapur. En essència, el pilot no podrà rebre consells de conducció ni de gestió de variables com ara els pneumàtics o el consum. “Ara rebem aquesta informació per ràdio, però som ben conscients de tot el que passa”, va dir Fernando Alonso. “Si la informació no arriba per la ràdio, arribarà per l'instint del pilot o per les reaccions del cotxe. Haurem d'estar més pendents d'algunes coses que ara fiem a la ràdio”, va puntualitzar.

El pilot asturià estrena avui un motor Honda nou en el McLaren, que incorpora tres dels set crèdits d'evolució de què encara disposa la marca japonesa. Atès que l'equip ja ha exhaurit la quota de motors per a tot el curs, Alonso i el seu company Jenson Button hauran de sortir des de la cua de la graella.

Al capdavant, la primera fila serà terreny adobat per a Hamilton i Nico Rosberg, en un traçat de rectes llargues i revolts rapidíssims, fet a mida per a la potència dels Mercedes. Ara fa un any, però, el triomf a Spa se'ls va escapar, quan les dues fletxes de plata van topar a la segona volta. “No sé què passarà aquest any. Només sé que vull millorar”, va dir Hamilton ahir. Es devia referir a la sortida.

Hem de fer un bon final de curs, maximitzar el que tenim i preparar-nos per a l'any que ve
Kimi Räikkönen
ferrari
Spa i Monza són els circuits que ens van pitjor i els utilitzarem per muntar motors nous i fer proves
Fernando Alonso
mclaren-honda
Som aquí per guanyar, però no arribem a cap carrera pensant que som superiors
Lewis Hamilton
mercedes

“Vull més victòries i lluitar pel títol”

Kimi Räikkönen va desitjar ahir que la renovació del seu contracte amb Ferrari li doni la possibilitat de lluitar pel títol mundial l'any que ve. “Estic segur que podem fer un cotxe encara una mica millor que el d'aquest any”, va asseverar. El finlandès, que no amaga la seva voluntat d'acabar la seva carrera en la F-1 a Maranello, té clar quin és l'objectiu que comparteix amb l'equip italià. “És clar que tant l'equip com jo volem assolir més victòries”, va recalcar. Räikkönen es troba al bell mig de la seva segona estada a can Ferrari. La primera, entre el 2007 i el 2009, es va tancar amb nou victòries i un títol mundial, per bé que l'equip el va fer fora un any abans de la fi del contracte per donar entrada a Fernando Alonso. L'asturià va deixar l'equip en acabar el curs passat –també amb un any de contracte pendent– i el substitut va ser Kimi. “He tingut anys bons, anys difícils, alguns alts i baixos, però estic molt content que tornem a treballar junts l'any que ve. Podem fer grans coses en el futur”, va valorar. Räikkönen és el pilot en actiu amb més victòries a Spa –quatre, dues amb Ferrari–. “L'únic que canviaria del traçat és la xicana [abans de la meta], per deixar-la com era abans”, va apuntar. Fins al 2002, aquesta xicana es deia Bus Stop, perquè tenia forma de parada d'autobús. “Allò era com havia de ser; el que hi ha ara no encaixa amb la resta del traçat”, va sentenciar.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)