Un moment d'heterodòxia
Fórmula 1. Sebastian Vettel, un colós a Marina Bay, dóna a Ferrari la primera posició preferent en tres anys. Ferrari i Red Bull són els aspirants al triomf atès l'insòlit baix rendiment de Mercedes
Sebastian Vettel adquireix la seva millor versió quan dóna gas entre els murs de Marina Bay. Amb Red Bull o Ferrari, hi ha aconseguit tres victòries, dos segons llocs i tres posicions preferents en set visites. I el segon lloc de l'any passat va ser el seu millor resultat en un 2014 tristet. Avui podria caure la quarta victòria. El campió alemany vola, el xassís Ferrari respon i la superioritat en potència i adherència aerodinàmica no serveix per a res, com ho il·lustren les pobres qualificacions de Mercedes (cinquè i sisè) i Williams. Per trobar Mercedes fora de les dues primeres files s'ha de retrocedir més de dos anys, a Austin (novembre del 2013). Per Ferrari, en canvi, és la primera pole des del GP d'Alemanya del juliol del 2012.
El rival de Vettel –Kviat, a gairebé nou dècimes de l'alemany, no ho sembla– hauria de ser un Red Bull. Tots dos equips es van estalviar els jocs de compost supertou (marca vermella) tant en la Q1 com en la Q2 i, per tant, tenen més material fresc a disposició per a la cursa, en la qual el compost tou (marca groga) és molt més lent i no dura més. Però en tandes llargues, els Red Bull els han tractat millor. Heus aquí la primera qüestió que marcarà la cursa. Les altres són la dificultat per avançar (tot i una modificació per allargar una de les limitades rectes de Marina Bay) i la possible intervenció del cotxe de seguretat, que ha aparegut en totes les edicions.
Un podi sense l'estrella?
De fet, els accidents contra el mur van estar a punt de condicionar molt la qualificació. Primer, al final de la Q2, quan Carlos Sainz va topar lateralment contra el mur i el trencament de la suspensió i de l'ala de davant va deixar la pista sembrada de peces. I al final de la Q3, Max Verstappen va salvar miraculosament l'impacte, que hauria invalidat l'última volta dels principals favorits. A Sebastian Vettel li hauria estat indiferent, perquè l'1:44.305 del seu primer intent estava fora de l'abast de tothom. Però l'alemany, passant a centímetres dels murs i assumint un risc que no calia, ho va reblar amb un 1:43.885 que deixa el millor Mercedes a un segon i mig. Un podi sense els cotxes platejats no seria gens il·lògic just el cap de setmana que es plantejaven igualar la sèrie de 24 poles seguides de Williams (1992-93) i, en l'aspecte individual, Hamilton podia igualar les 8 de Senna.
Verstappen va ser l'intrús en la Q3, de la qual van quedar fora tres monoplaces amb motor Mercedes. A més, l'holandès va fer un sol intent de volta ràpida i tindrà més goma per a la cursa. Semblava que Singapur podria ser terreny adobat perquè els McLaren es deixessin veure, però els problemes deuen ser més greus que una simple falta de potència. Button va passar d'un pèl a la Q2 i Alonso, que va ser un dels damnificats per la bandera groga posterior a l'accident de Sainz, va admetre que tampoc hauria estat en la fase definitiva.
LA XIFRA
Red Bull mira cap a Ferrari per al 2016
La renúncia de Renault a continuar subministrant motors a partir del 2016 forçarà els seus clients a buscar alternatives. El principal equip, Red Bull (i se suposa que també Toro Rosso) gairebé no tindria més alternativa que Ferrari. Ni es voldrà arriscar amb Honda ni és viable un acord amb Mercedes, al qual no interessa reforçar un rival. Tot plegat, pendents de si es confirma l'arribada del grup VAG (VW, Audi, Seat i Skoda) a la F-1.
Notícies
Dimarts,23 abril 2024