Partit de revenja
Fórmula 1. La setmana següent de la derrota de Singapur, Mercedes té una ocasió d'or per rescabalar-se en el GP del Japó, en un traçat més adient per a les característiques del W06
Mercedes confia que la davallada del GP de Singapur va ser deguda a un problema específic del circuit, que els hauria impedit fer treballar les rodes més toves com Déu mana. “Ni el cotxe pot haver perdut rendiment d'una manera tan dràstica, ni els altres [en al·lusió a Ferrari] poden haver trobat un segon i mig de cop i volta”, raona Toto Wolff, el cap de l'estrella de tres puntes. Diumenge passat, Nico Rosberg només va ser quart, i Lewis Hamilton va haver de plegar per un problema mecànic banal: es va afluixar una abraçadora en el sistema del turbo i la potència –la pressió de sobrealimentació– s'esmunyia per l'escletxa.
Mercedes, però, no ha tingut gaire temps per llepar-se les ferides, perquè aquest cap de setmana el mundial aterra al Japó. Oli en un llum, el que a Singapur era un reguitzell d'acceleracions i frenades, a Suzuka és un traçat fluid, de revolts enllaçats, amb fortes càrregues laterals, que demana cavalls. Per si no fos prou, els cotxes muntaran les cobertes més dures de Pirelli, amb la qual cosa Hamilton i Rosberg no tindran els problemes de degradació que els van aclaparar la setmana passada.
De retruc, això mateix frena l'entusiasme a can Ferrari. L'equip ha tret suc de les últimes evolucions de l'SF15-T, tant de motor com aerodinàmiques, i Sebastian Vettel cada vegada es troba més a gust amb el cotxe. A Singapur, el tetracampió alemany va sumar el tercer triomf del curs, però –segons l'equip– això “no es traduirà automàticament en la victòria”. “Arribaran caps de setmana força més difícils que no pas l'últim”, reconeix la Scuderia en un comunicat. Ras i curt, Suzuka no és el circuit més adient per al lluïment de Ferrari.
El record de Bianchi
Amb totes les entrades venudes, a Suzuka s'hi tornarà a respirar fórmula 1 per tots costats, per bé que amb el record de Jules Bianchi ben present. En el GP del Japó de l'any passat, el pilot francès de Manor va tenir l'accident de resultes del qual va morir a mitjan juliol, després de nou mesos en coma. Arran del succés, la carrera d'aquest any se celebra una setmana abans que l'anterior –hi farà més calor i la possibilitat de pluja serà menor– i el gran premi tornarà a començar a les dues de la tarda, hora local. L'any passat, la sortida va ser a les tres, per tal d'oferir a l'audiència europea un horari menys feixuc. Córrer més tard, però, va agreujar la falta de visibilitat dels pilots sota la pluja, una de les causes de l'hidroplanatge que va provocar la sortida de pista de Bianchi.
Notícies
Divendres,19 abril 2024