Els quilòmetres pesen
Motor. Rosberg i Hamilton es reparteixen la càrrega de voltes amb el Mercedes en el tercer dia de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Ferrari i McLaren, entorpits per problemes de motor
Mercedes encara no ensenya les cartes en la pretemporada de la F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya, però ahir va fer una nova exhibició de confiança i fortalesa. L'equip de l'estrella de tres puntes va dividir el programa de la jornada entre els seus pilots, Nico Rosberg i Lewis Hamilton, en comptes de treballar tot el dia amb un de sol, com fins ara. La raó? La fiabilitat del W07 és tan excepcional que els quilòmetres diaris establerts són un plat massa feixuc perquè se'l cruspeixi un sol home. “Ho hem fet per alleujar la càrrega física dels pilots”, va reconèixer Nico, que va rodar al matí. Lewis i ell van mirar de dur la fletxa de plata al límit, debades. “Hem de fer molts girs per veure si es trenca alguna cosa; encara no s'ha trencat res”, va assenyalar l'alemany.
Sorpresa al capdavant
Tal vegada sense voler-ho, Rosberg va fer dentetes a Ferrari i McLaren. En la seva estrena amb l'SF16-H, Kimi Räikkönen va estar tot el matí tancat al box, mentre l'equip feia proves en el sistema d'alimentació del motor. A la tarda li va tocar el rebre a Button, quan una fuita hidràulica en la mecànica Honda va provocar un conat d'incendi en l'MP4-31. Kviat (Red Bull) i Magnussen (Renault) també van plegar abans d'hora, per problemes mecànics.
La nota positiva va ser la confirmació del potencial del Force India. Al matí, amb el compost mitjà, Nico Hülkenberg ja va fer seu el primer lloc. A la tarda va ser l'únic que va muntar el supertou, i va rebaixar de dos segons el seu registre. Per la seva banda, Romain Grosjean va enlairar el Haas VF-16 fins al segon lloc en els últims minuts, amb un joc de rodes toves. I Carlos Sainz va completar 161 voltes amb el Toro Rosso. Rosberg i Hamilton, junts, en van fer una més. “Algú dormirà planer, aquesta nit!”, va piular l'equip de Faenza, que no havia tingut tants miraments com Mercedes.
Una qualificació més moguda
El sistema de qualificació dels grans premis introduït el 2006 –tres mànegues eliminatòries– havia resolt el problema endèmic de la falta d'acció fins als últims minuts de la sessió, però el consell mundial de la FIA estudiarà el divendres de la setmana entrant una proposta de la comissió de la F-1 (formada per la mateixa FIA, la FOM, els equips, els patrocinadors i els circuits) per dinamitzar-lo encara més. El nou sistema –es podria estrenar ja aquest any– manté les tres mànegues, però després d'uns minuts de rodatge els pilots més lents són eliminats d'un en un en intervals d'un minut i mig, com si fos una cursa de ciclisme en pista per eliminació. Així doncs, en els últims noranta segons de la Q3, els dos pilots més ràpids haurien de quedar sols a la pista per jugar-se la posició preferent. El consell també deliberarà un nou reglament per fer els cotxes més vistosos i ràpids a partir del 2017, amb la carrosseria i les rodes més amples i els alerons i el difusor posterior més grans.
Notícies
Dimarts,23 abril 2024