Rere un gust ve un disgust
Fórmula 1. Dos dies després de fer 119 girs al Circuit de Barcelona-Catalunya, Alonso queda a l'estacada en l'última jornada de tests de la setmana, mentre Mercedes bat rècords de fiabilitat
L'aposta de Fernando Alonso per McLaren-Honda és a llarg termini –està convençut que només el potencial de l'equip anglo-japonès podrà desbancar Mercedes, algun dia–, però ara com ara no s'albira la llum al final del túnel. Dimarts, Alonso va fer 119 voltes sense problemes aparents, però dimecres Button va tenir una avaria terminal. Ahir, l'MP4-31 muntava un motor nou, però amb prou feines va fer un parell de voltes d'instal·lació a primera hora del matí abans de quedar aparcat tot el dia dins del box, per una fuita de refrigerant. L'equip va acabar així la primera tongada de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya –es reprenen dimarts que ve– i avui mirarà de recuperar part del temps perdut fent un breu assaig de cent quilòmetres a porta tancada.
Mentrestant, Mercedes batia el seu propi rècord de distància i acumulava 861 quilòmetres amb Hamilton (99 voltes, al matí) i Rosberg (86, a la tarda). “És la millor setmana de tests que hem tingut mai”, va resumir l'anglès. L'equip de l'estrella va provar un nou aleró davanter en el W07, però va seguir rodant amb les cobertes del compost mitjà i no va esprémer les prestacions pures del cotxe. Això ho faran la setmana entrant, quan el cotxe munti per fi els pneumàtics més tous.
Ferrari i Red Bull ja han avançat aquesta feina, i Räikkönen i Kviat van acabar primer i segon amb l'ultratou, per bé que lluny del registre de Vettel dimarts (1:22.8). Kimi, però, va perdre tres hores de rodatge a la tarda, mentre li canviaven els radiadors. El Force India va tornar a sorprendre amb el tercer lloc del provador Alfonso Celis, en un assaig de qualificació amb el supertou que li anirà molt bé per donar-se cera davant dels seus patrocinadors. Magnussen va ser l'home més actiu (153 voltes), però el Renault va acabar el dia dalt d'una grua, en quedar-se sense gasolina.
El premi del públic
La F-1 ha adaptat el concepte objectiu del jugador més valuós de la jornada del bàsquet ACB, i a partir d'aquest any nomenarà el pilot de la cursa després de cada gran premi. En nom de la implicació dels aficionats en l'esport, però, el premiat el decidiran els vots del públic durant la competició, i no les fredes dades estadístiques. Tampoc és un concepte nou en les curses. En les TCR Series, l'organització escull l'home de la cursa, i en la fórmula E els vots dels aficionats donen potència extra als pilots escollits.
Notícies
Dissabte,20 abril 2024