Fórmula 1

Mercedes fa un tastet de velocitat i para de comptar

Fórmula 1. Rosberg munta el compost tou en un assaig de qualificació, però l'equip de l'estrella segueix centrat a fer tirades llargues en els tests del Circuit de Barcelona-Catalunya

Mercedes ha esperat fins al primer dia de la segona i última tongada de tests de pretemporada, al Circuit de Barcelona-Catalunya, per enlairar el W07 fins al lloc que li pertoca, el primer. Ahir al migdia, Nico Rosberg va fer un intent de qualificació amb un joc del compost tou i va establir el millor registre del dia, 1:23.0, a només dues dècimes del temps que Vettel va fer dimarts de la setmana passada amb l'ultratou (1:22.8). A la tarda, Lewis Hamilton es va centrar en les tirades llargues, i va fer el seu millor temps amb el compost mitjà, per tancar el dia amb 172 voltes i 800 quilòmetres més en el comptador del W07. Mercedes ja en va tenir prou amb aquest tastet de velocitat, i va confirmar que no pensa muntar les rodes més toves en els dies que falten fins que divendres acabi la pretemporada. A tot estirar, repetiran les tandes amb el tou.

El segon millor temps del dia el va fer Bottas (Williams) amb l'ultratou, i Alonso (McLaren) va ser tercer amb el tou, a 1.7 de Rosberg. L'asturià va fer 93 voltes, tot i un problema amb un sensor al migdia, i va ser més ràpid que Kviat (Red Bull) amb el mateix compost. Un problema amb els frens va comprometre el rodatge del pilot rus. El més ràpid amb el mitjà va ser Räikkönen (Ferrari), que es va quedar en 72 voltes després de perdre dues hores per una avaria en el canvi. El segon cotxe més fiable va ser el Toro Rosso, amb 144 voltes de Verstappen, mentre que Manor va perdre tot el matí per una fuita d'oli i Haas va plegar a primera hora de la tarda, per una avaria en el sistema d'alimentació.

LA XIFRA

1.2
segons
és l'avantatge teòric de rendiment del pneumàtic ultratou respecte del tou.
1r N. Rosberg (Mercedes)
1:23.022
2n V. Bottas (Williams-Merc.)
1:23.229
3r F. Alonso (McLaren-Honda)
1:24.735
4t K. Räikkönen (Ferrari)
1:24.836
5è D. Kviat (Red Bull-TAG)
1:25.049
6è L. Hamilton (Mercedes)
1:25.051
7è M. Verstappen (STR-Ferr.)
1:25.176
8è N. Hülkenberg (F. India-Merc.)
1:25.336
9è F. Nasr (Sauber-Ferr.)
1:25.493
10è K. Magnussen (Renault)
1:25.760
11è E. Gutiérrez (Haas-Ferr.)
1:26.661
12è R. Haryanto (Manor-Merc.)
1:27.625

La qüestió és donar-hi voltes

El nou sistema de qualificació per eliminació encara no ha rebut el vistiplau del consell mundial de la FIA (es reunirà divendres), però la proposta d'eliminar pilots d'un en un cada minut i mig durant les tres mànegues de la sessió desperta dubtes entre els membres del pàdoc. Bernie Ecclestone va reconèixer que –en cas que el consell decidís introduir-lo ja aquest any– la complexitat del programari necessari per controlar el sistema obligaria a endarrerir-lo fins a mitjan maig, en el Gran Premi del Circuit de Barcelona-Catalunya. El president de Ferrari Sergio Marchionne tampoc ho veu clar, i ahir va afirmar que calia meditar millor les repercussions de la proposta abans d'implementar-la. Amb tot plegat, tal vegada el consell decideixi ajornar el sistema fins al 2017 per tal de donar-hi més voltes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)