Fórmula 1

Algun bé sempre queda

Fórmula 1. Mercedes té la primera avaria de la pretemporada en l'últim dia de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Lluny de ser un entrebanc, el problema referma la solidesa del W07

Faltaven poc més de deu minuts per al final de la sessió matinal de l'últim dia de tests al Circuit de Barcelona-Catalunya. Lewis Hamilton va voler engranar la vuitena marxa a la recta principal, però la transmissió del Mercedes W07 va dir prou enmig d'una fressa metàl·lica d'engranatges baldats. El vigent campió es va aturar cinc-cents metres més enllà i va acabar la seva pretemporada havent de tornar a peu cap al box. Tanmateix, el que en qualsevol altre equip hauria estat un (altre) entrebanc, a can Mercedes va ser rebut gairebé amb alleujament.

Ni fet d'encàrrec, ara els tècnics ja saben on és el límit del mecanisme, que el reglament estipula que ha de durar sis grans premis seguits (lliures del dissabte, qualificació i cursa; els lliures del divendres no s'hi inclouen), prop de 3.000 quilòmetres en total. Des del dilluns de la setmana passada i fins ahir a tres quarts i cinc d'una, Mercedes havia fet 1.224 voltes (5.698 quilòmetres). Si aquesta setmana l'equip de l'estrella havia muntat una caixa nova, la peça aguanta els quilòmetres que toquen. I si el W07 ha espremut la mateixa mecànica durant tots els tests, el seu cicle vital duplica el necessari. A la tarda, la fletxa de plata va tornar a rodar com un rellotge, ara amb Nico Rosberg al volant, i va afegir 70 girs més al comptador, sempre amb el compost mitjà.

Ferrari, l'alternativa

Mercedes, doncs, ha acabat la pretemporada amb el rècord de la distància i sense portar el cotxe al límit. A Hamilton li hauria agradat fer-ho, però va assumir la metodologia de l'equip. “És com construir una piràmide, on la prestació a una volta és la cúspide de tot plegat. Les nostres tirades llargues són la base, i com més ampla sigui, més amunt es pot arribar”, va raonar. Els rivals de Mercedes farien bé d'anotar la fortalesa que amaga aquesta declaració i no fer gaire cas de l'avaria anecdòtica del cotxe.

La cloenda dels tests també va servir per confirmar Ferrari com l'alternativa més sòlida al domini de Mercedes. Per cinquè cop en vuit dies, l'SF16-H va encapçalar la llista de temps. Amb el compost supertou, Sebastian Vettel (Ferrari) va avantatjar de tres dècimes Carlos Sainz (Toro Rosso), segon amb l'ultratou. A la tarda, tots dos van fer una simulació de cursa. Igual com Räikkönen dijous, Vettel també va fer una volta amb el sistema halo de protecció de la cabina. La seva possible introducció el 2017 divideix els pilots. Per exemple, Rosberg hi està totalment a favor; Hamilton no en vol saber res. Només l'excel·lència del W07 els posa d'acord.

LA DADA

8.931
voltes
han fet els onze equips en vuit dies de tests al Circuit. Mercedes n'ha fet 1.294, el 14,5%.
1r S. Vettel (Ferrari)
1:22.852
2n C. Sainz (STR-Ferr.)
1:23.134
3r F. Massa (Williams-Merc.)
1:23.644
4t S. Pérez (F. India-Merc.)
1:23.721
5è L. Hamilton (Mercedes)
1:24.133
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG)
1:24.427
7è J. Button (McLaren-Honda)
1:24.714
8è J. Palmer (Renault)
1:24.859
9è M. Ericsson (Sauber-Ferr.)
1:25.031
10è R. Grosjean (Haas-Ferr.)
1:25.255
11è E. Gutiérrez (Haas-Ferr.)
1:25.422
12è Rio Haryanto (Manor-Merc.)
1:25.899
13è N. Rosberg (Mercedes)
1:26.140

La qualificació serà per eliminació

El consell mundial de la FIA, reunit ahir a Ginebra, va aprovar la nova qualificació per eliminació proposada per la comissió de la F-1 la setmana passada. El sistema s'aplicarà ja en la primera cursa –d'aquí a dues setmanes, a Austràlia–, malgrat que Bernie Ecclestone havia dit que el programari no podria estar llest tan aviat. No s'ha fet cap canvi en la proposta original, per bé que al pàdoc del Circuit es deia que al final només la Q1 i la Q2 serien per eliminació, i la Q3 seguiria com fins ara, però amb vuit pilots en comptes de deu. Així doncs, cada mànega de la qualificació començarà amb uns minuts de rodatge lliure. Tot seguit, els pilots més lents seran eliminats d'un en un, cada minut i mig. El consell també va establir el 30 d'abril com a data límit per definir el reglament del 2017.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)