Fórmula 1

La roda encara és rodona, però tota la resta canvia

Pneumàtics. Pirelli amplia la gamma de compostos de sec, en selecciona tres per a cada cursa i liberalitza l'elecció de les cobertes per part dels pilots

La F-1 vol evitar les curses amb una sola aturada a boxs –sense anar gaire lluny, l'any passat la majoria de pilots van despatxar el GP d'Austràlia fent-hi un únic canvi de rodes– i en nom d'aquest propòsit s'ha capgirat la normativa dels pneumàtics, per tal d'augmentar el nombre d'aturades, fomentar la diversitat d'estratègies i, de retruc, intensificar la imprevisibilitat de les curses. No debades, Pirelli, el proveïdor de pneumàtics de la F-1 des del 2011 –el seu contracte actual arriba fins al 2019 inclòs–, qualifica el reguitzell de canvis de “revolució”.

La novetat més llampant és el nou compost ultratou, identificat pel color morat del flanc. Es tracta d'un pneumàtic més tou que el supertou, pensat per als circuits urbans, de manera que no es veurà en acció fins al GP de Mònaco, a final de maig. Amb la seva introducció, ara hi ha cinc tipus de cobertes llises, la qual cosa ha fet possible el canvi següent: per a cada cursa, Pirelli selecciona tres compostos en comptes de dos, com fins a l'any passat (a Austràlia són el supertou, el tou i el mitjà; abans, el tou i el mitjà). Dels tretze jocs disponibles per a cada pilot, Pirelli n'escull dos per a la cursa (dels més durs, dels quals se n'ha d'utilitzar almenys un) i un per a la qualificació (el més tou). La gran novetat és que cada pilot té llibertat per escollir els altres deu jocs (abans, rebien set jocs del compost més dur i sis del més tou, sense poder badar boca).

Segons es dedueix de la selecció feta per a Austràlia, en general els pilots han mirat de fer la comanda més tova possible. Per exemple, Hamilton només disposa d'un joc del mitjà –l'obligatori–, mentre que Rosberg en té dos. La resta són del tou i el supertou. Tots els pilots, tret dels de Manor –quatre jocs del mitjà– han fet si fa no fa el mateix. A la pràctica, doncs, la cursa es disputarà amb compostos més tous, en benefici del ball d'aturades que es persegueix.

La cursa es disputarà amb rodes més toves, en benefici del ball d'aturades
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)