Fórmula 1

Hamilton hi posa l'emoció

Motor. El campió es refà d'una errada per conquerir la posició preferent en el GP de Bahrain de fórmula 1, però el sistema de qualificació per eliminació torna a decebre les expectatives

Lewis Hamilton va haver de lluitar amb totes les forces per endur-se la posició preferent en el GP de Bahrain, però tota l'emoció va aflorar al marge de l'escarnit sistema de qualificació per eliminació. El format –introduït a corre-cuita dues setmanes abans de començar el curs– es va sotmetre ahir a un particular examen de revàlida, però a Sakhir va tornar a treure la mateixa mala nota de fa quinze dies, a Melbourne. Avui al migdia, els equips; el proveïdor de pneumàtics, Pirelli; el president de la FIA, Jean Todt, i el padrí de la F-1, Bernie Ecclestone, es reuniran al pàdoc per penjar-li el suspens definitiu.

Desenllaç mut

Ras i curt, el format no funciona. Els pilots amb prou feines tenen temps de fer una volta de qualificació en els minuts inicials de cada mànega. Quan comença el compte enrere que ha d'anar eliminant els més lents en intervals d'un minut i mig, els pilots amenaçats o estan tancats dins del box sense temps –ni prou pneumàtics– per reaccionar, o estan fent una volta que tampoc tindran temps de completar.

En la Q1, només Wehrlein es va salvar quan tenia la soga al coll –va superar els Renault, els Sauber i un Force India–. En la Q2, l'únic pilot que va sortir a la pista per fer un segon intent en els set minuts finals (!) va ser Hülkenberg. Si més no, la nosa va pagar la pena i l'alemany es va colar en la Q3, a costa del sorprenent Haas de Grosjean.

Hamilton hi va posar l'emoció en la tercera mànega, perquè va anar llarg en l'últim revolt de la seva primera volta i només era quart, rere l'altre Mercedes, de Rosberg, i els Ferrari de Vettel i Räikkönen. Ells van ser els únics a fer un segon intent, en el qual el campió va rebaixar el seu registre de més d'un segon per invalidar la millora del seu company i conquerir la posició preferent. Però tot això passava quan encara faltaven tres minuts i mig per al final. Un desenllaç sense cotxes, mut, metàfora del clam eixordador que s'alçava arreu del pàdoc.

1r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:29.493 2n Nico Rosberg (Mercedes) 1:29.570 3r Sebastian Vettel (Ferrari) 1:30.012 4t Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:30.244 5è Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) 1:30.854 6è Valtteri Bottas (Williams-Mercedes) 1:31.153 7è Felipe Massa (Williams-Mercedes) 1:31.155 8è Nico Hülkenberg (Force India-Mercedes) 1:31.620 9è Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:31.756 10è Max Verstappen (Toro Rosso-Ferrari) 1:31.772 11è Carlos Sainz (Toro Rosso-Ferrari) 1:31.816 12è Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) 1:31.934 13è Esteban Gutiérrez (Haas-Ferrari) 1:31.945 14è Jenson Button (McLaren-Honda) 1:31.998 15è Daniïl Kviat (Red Bull-TAG Heuer) 1:32.241 16è Pascal Wehrlein (Manor-Mercedes) 1:32.806 17è Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) 1:32.840 18è Sergio Pérez (Force India-Mercedes) 1:32.911 19è Jolyon Palmer (Renault) 1:33.438 20è Rio Haryanto (Manor-Mercedes) 1:34.190 21è Felipe Nasr (Sauber-Ferrari) 1:34.388 22è Kevin Magnussen (Renault) 1:33.181* (*) Sortirà de la línia de boxs per una infracció en els lliures.
El cotxe va bé. Hi hem apreciat una millora i intentaré posar-los-ho difícil [als Mercedes]
Sebastian Vettel
ferrari
Fer la volta perfecta quan tocava, al final de la qualificació, ha estat tota una satisfacció
Lewis Hamilton
mercedes
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)