Lewis Hamilton i Ferrari se la juguen a la Xina
Fórmula 1. El pilot anglès i l'equip italià necessiten parar els peus a Nico Rosberg i Mercedes, respectivament, en la tercera prova del mundial
Dues curses, un doblet de Mercedes i dues victòries de Nico Rosberg. El balanç de l'arrencada del curs a Austràlia i Bahrain diu sense embuts qui se la juga en el GP de la Xina, la tercera prova del mundial de F-1. D'una banda, el vigent campió Lewis Hamilton no pot permetre's que el seu company sumi la tercera victòria seguida –la sisena incloent-hi el final del curs passat–; de l'altra, Ferrari ha de girar full dels problemes de fiabilitat de les dues primeres curses –Sebastian Vettel estrena a Xangai el segon dels cinc motors disponibles per a tot el curs– i confirmar una vegada per totes que pot parar els peus al gegant de matriu alemanya.
A la Xina s'espera que hi plogui en algun moment del cap de setmana, la qual cosa podria donar un cop de mà a Ferrari. Pel que fa a l'estratègia, l'equip italià ha fet una selecció de rodes una mica més agressiva que Mercedes, amb sis jocs del compost supertou –un més que l'equip de l'estrella–, quatre del tou i tres del mitjà. Vettel i Kimi Räikkönen tenen els mateixos jocs disponibles, mentre que a can Mercedes Hamilton en té quatre del mitjà i quatre del tou, i Rosberg, tres i cinc, respectivament. Si fa fred, els pneumàtics que haurien de funcionar millor són el supertou i el mitjà.
Alonso o Vandoorne?
Estratègies a banda, l'altra incògnita del cap de setmana és el concurs de Fernando Alonso. El dubte havia de quedar esvaït la matinada passada, quan el pilot de McLaren s'havia de sotmetre a un nou reconeixement mèdic per constatar que ja s'havia recuperat de la lesió a la costella que li va impedir córrer a Bahrain. Per curar-se en salut, McLaren ha fet viatjar a la Xina el pilot reserva Stoffel Vandoorne, que fa quinze dies va debutar en el lloc d'Alonso.
El que segur que no es veurà a Xangai és el sistema de qualificació per eliminació. L'entrenament cronometrat recuperarà el format de l'any passat, amb els sis pilots més lents eliminats al final de la Q1 i la Q2, i els deu més ràpids lluitant per la posició preferent en la Q3.
Notícies
Dijous,18 abril 2024