Editorial

L'EDITORIAL

Rakuten, un bon tracte per al Barça

Ara hauran de vetllar per no tornar a ficar-se en un embolic amb una marca com Qatar a l'hora de posar nom al nou Camp Nou

La multinacional japonesa Rakuten serà el nou patrocinador principal del Barça a partir de la temporada que ve substituint Qatar Airways. Rakuten aportarà a les arques blaugrana un fix de 55 milions d'euros, més una sèrie de variables segons resultats –5 milions per guanyar la Champions i 1,5 per guanyar la lliga–, que acaben conformant un molt bon contracte per al club blaugrana.

El president del Barça, Josep Maria Bartomeu, no podia amagar ahir la satisfacció en l'acte de presentació del nou patrocinador. Les xifres són bones, tot i que estan per sota dels mínims que ell mateix va plantejar en una assemblea de compromissaris, però a més, és una empresa d'un país, el Japó, que no arrossega cap mena de problema en la seva relació amb els drets humans, com passava amb Qatar. Perquè encara que Bartomeu es va desfer en elogis cap a l'encara patrocinador, segur que devia respirar tranquil per treure's de sobre la llosa del nom Qatar.

Amb Rakuten de patrocinador, el Barça es manté entre els grans clubs del món en l'aspecte econòmic i encara té diversos rocs a la faixa, un de molt gran –l'estadi– i d'altres de menors –la samarreta d'entrenament– per obtenir més ingressos. El que hauria de tenir present ara la junta és no tornar a ficar-se en un embolic amb una marca com Qatar quan sigui l'hora de posar nom, un cop reformat, al nou Camp Nou.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)