Editorial

L'EDITORIAL

La marca Barça es comença a fer valer

El negoci acordat amb Nike no ha de privar la junta d'aspirar a aconseguir un contracte similar per la publicitat a la samarreta

La junta directiva del FC Barcelona ha pogut finalment presentar un acord comercial a l'altura de les seves pròpies expectatives. Gràcies a l'aliança amb la multinacional nord-americana Nike, el club català passarà a ser d'aquí a dues temporades el més ben pagat del futbol mundial per una marca de roba esportiva, fins i tot davant del Manchester United, el seu gran competidor en aquest mercat. Si bé el Barça en aquests dos propers cursos només incrementarà els seus ingressos en 25 milions d'euros (de 60 a 85) el gran salt el farà la temporada 2018/2019, quan podrà ingressar ja 105 milions fixos més 50 de variables pel fet que el club haurà recuperat la llicència per explotar els productes a les botigues.

El president, Josep Maria Bartomeu, necessitava un acord com aquest després que es comencés a qüestionar la seva capacitat de gestionar els beneficis comercials d'un transatlàntic com el Barça per culpa de l'enrocament de les negociacions amb Qatar Airways. El negoci acordat amb Nike no ha de privar el club d'aspirar a aconseguir un contracte per la publicitat a la samarreta similar al dels seus competidors –el Manchester cobra 70 milions de Chevrolet–. És el camí, a més, per complir els propis pronòstics del president, que en la campanya va assenyalar que el club havia d'aspirar a ingressar 1.000 milions per any. A l'horitzó, a més, hi ha l'ambiciós Espai Barça.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)