ACB

Fontajau s’ha quedat petit

El Girona-Barça té les entrades exhaurides des que es van posar a la venda a principi de curs i només hi ha les alliberades pels abonats

La fal·lera per formar part de la històrica primera temporada del Bàsquet Girona a l’ACB va fer que els abonaments per a la temporada del debut s’esgotessin en 24 hores l’estiu passat i, per al partit que obre la segona volta, demà contra el Barça (20.45 h); les entrades que el club posava a la venda també a principi de curs s’esgotaven en un tres i no res. La visita del conjunt blaugrana fa que creixi la demanda, però l’oferta es limita a les localitats que puguin alliberar els abonats –hi ha temps fins a l’inici del partit, però un cop es fa no hi ha marxa enrere–, que apareixen al lloc web del club a mesura que estan disponibles. I també l’expectació perquè la mateixa entitat avança l’obertura de portes, que serà una hora i mitja abans del salt inicial.

El debut en la lliga contra el Madrid va aplegar 5.000 espectadors a Fontajau, que queda petit perquè en vuit partits, a banda dels tres disputats en diumenge a l’hora de dinar, només en el del 19 de novembre contra el Gran Canària (4.893) no es va arribar a les cinc mil persones –4.648 contra el Breogán quan l’equip es va posar 2-8 és el mínim–. El sostre, en els dos últims partits del conjunt d’Aíto, aquest 2023, contra el Joventut (5.191) i el Bilbao (5.181).

Iniciatives

El de demà serà el primer partit en què es du a terme la recollida solidària de roba. Una acció englobada en Compromís vermell i que anima els aficionats a entregar roba en desús, que estigui en bon estat perquè l’objectiu és que es pugui reaprofitar, deixant-la en el lloc indicat al costat de la botiga. Es tracta d’una iniciativa d’Ecosol, empresa de Càritas Diocesana de Girona. El projecte genera llocs de treball social a través del reciclatge tèxtil i té nombrosos beneficis perquè promou l’economia solidària, ofereix un destí ètic a les peces de roba, fomenta el consum responsable i afavoreix el medi ambient.

Una altra iniciativa és la que ha sorgit al llarg de la setmana a les xarxes socials. Diferents aficionats del Bàsquet Girona i el grup d’animació Els Engaviats promouen, amb el suport del club, que la gent assisteixi a la cita vestida de vermell.

LA DADA

8
partits
ha jugat com a local el club a l’ACB i l’entrada més fluixa són 4.648. Les més altes, les dues últimes.
El Bàsquet Girona a Fontajau
Madrid (88-94 28/9/22) 5.000
Unicaja (59-73 16/10/22) * 4.789
Múrcia (100-89 30/10/22) 5.000
Gran Canària (69-78 19/11/22) 4.893
Breogan (66-73 4/12/22) * 4.648
Casademont (78-69 18/12/22) * 4.758
Joventut (79-66 3/1/23) 5.191
Bilbao (84-59 14/1/23) 5.181 (* diumenge 12.30 h)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)