Una aposta molt decidida
Yves Pons (1,98 m, 1999) és la novena fitxa confirmada del segon projecte del Girona, pendent encara de si Roko Prkacin i Marc Gasol continuen un any més a Fontajau
Yves Pons (1,98 m, 1999) és el novè jugador confirmat del Girona 2023/24, el del segon any en l’ACB. Un projecte liderat per Salva Camps des de la banqueta i que, després de la sensible pèrdua de Kameron Taylor al perímetre, aposta de valent per jugadors amb una marcada capacitat atlètica que, a banda dels punts que tant va trobar a faltar en el curs del debut –més encara amb la marxa del màxim anotador de l’equip i el cinquè de tota la competició (14,5 de mitjana)–, ofereixen una dosi d’energia que promet emocions fortes al sempre agraït aficionat de Fontajau pel que fa a l’entrega i l’actitud; clau en l’idil·li amb Taylor.
Pons, nascut a Haití i amb passaport francès, es va desvincular dimarts al vespre de l’Asvel Villeurbanne, amb qui havia signat un contracte de dos anys l’estiu passat. L’esquerrà ve de jugar l’Eurolliga (4 punts, 2 rebots i 3 de valoració en 14 minuts de mitjana) amb el club de Tony Parker. Hi va arribar des de Memphis, on va completar l’etapa en el bàsquet universitari –Tennessee– i va jugar en l’NBA amb els Grizzlies (1,2 punts i 1,1 rebots de mitjana en 11 partits) i en l’equip de la lliga de desenvolupament (10,1 punts i 6,2 rebots en 15). Pons, amb un rol molt secundari en el campió de copa a França, vol tornar a la millor lliga del món, però havent deixat una molt bona impressió a Girona i en l’ACB; un impuls per signar un bon contracte. De moment, en la lliga d’estiu només ha tingut dues aparicions amb els Atlanta Hawks.
Un roc a la faixa
Sergi Martínez (2,02 m, 1999) jugarà en el Girona cedit pel Barça, com Juani Marcos, si bé l’aler de Rubí arribarà des del Palau Blaugrana, mentre que el base de Rosario ho fa des del Força Lleida de la LEB Or. El club ha de resoldre les possibles continuïtats de Roko Prkacin –vol jugar un any més a Europa i marxar a l’NBA– i Marc Gasol. Des que va incorporar-se al seu Girona el desembre del 2021, només ha parat per culpa de les lesions i ha d’anunciar si continua un any més en actiu, amb l’esforç que li suposarà recuperar un mínim nivell de forma. Dues decisions que condicionaran els darrers moviments de la plantilla. Això sí, amb un roc a la faixa: una plaça d’extracomunitari encara sense ocupar. Igual que la temporada passada, fins que va arribar Jeremiah Hill, la vigília de Reis. Quan l’escorta procedent del Betis es va nacionalitzar camerunès al febrer va passar a ser cotonou i després va arribar John Jenkins acabat el març.