Txell Alós, campiona de Catalunya infantil de golf i amb bitllet per a l’europeu
La jove golfista empordanesa Txell Alós, de només 13 anys i membre de l’Empordà Golf Club de Gualta, s’ha proclamat aquest cap de setmana campiona de Catalunya de golf en categoria infantil, després d’imposar-se en el torneig disputat a les instal·lacions de La Roca Golf, a la Roca del Vallès.
Amb un total de 147 cops (+5) repartits en dues jornades (76 i 71), Alós va superar amb autoritat les seves rivals, deixant en segona posició Carla Velázquez (155 cops) i completant el podi Nicole Likhomanova, també amb 155. És la tercera vegada que Alós guanya aquest campionat autonòmic, després d’haver-ho fet en les edicions de 2022 (categoria benjamí) i 2023 (aleví).
“El primer dia no va ser gaire favorable i el vaig acabar en segona posició, però el segon vaig recuperar el meu millor nivell i vaig poder capgirar la situació”, ha explicat Alós després del triomf. “Sempre és una alegria guanyar, i més encara quan tens clar què has fet bé i què pots millorar”, ha afegit la jugadora, que entrena sota la direcció de Pol Bech.
Gràcies a aquesta victòria, Txell Alós s’ha classificat per disputar el Campionat d’Espanya, que tindrà lloc els dies 25, 26 i 27 de juny al camp La Estancia Golf de Cadis. A més, aquesta mateixa setmana competirà a l’Europeu sub-14 d’Edimburg, on prendrà part en una competició de màxim nivell continental. “És un repte, però també una oportunitat per aprendre. Competeixo amb jugadores d’un any més, amb més experiència, però el meu objectiu és entrar entre les deu primeres”, ha assegurat.
El campionat de Catalunya, organitzat per la Federació Catalana de Golf, va reunir més d’un centenar de participants entre jugadors i familiars, amb representació de les categories benjamí, aleví i infantil. En categoria masculina infantil, el guanyador va ser Hugo Carmona (143 cops, +1). Els títols alevins van ser per a Theo Oderinde i Valentina Corretja, mentre que en categoria benjamí es van imposar Luka González i, en un empat, Edna Lage i Amahle Mdlulwa.
Amb aquest nou èxit, Txell Alós consolida el seu nom com una de les grans promeses del golf català i estatal, i encara amb ambició un estiu clau a escala nacional i internacional.