Motociclisme

Dani Pedrosa

Pilot de Repsol Honda

“Fent la ‘pole’ i pujant al podi, he recuperat sensacions”

GP de Catalunya. Dani Pedrosa valora positivament el cap de setmana malgrat no haver pogut plantar cara a un Dovizioso que vol tocar de peus a terra tot i les dues victòries seguides

“Pensava que seria una lluita amb en Marc, però ha aparegut Dovizioso i a la recta he entès que la diferència era molt gran”, deia ahir després de la cursa Dani Pedrosa, l’home de la pole, que es va haver de conformar, però, amb el tercer lloc. “No estic decebut”, va dir, “perquè venim d’una cursa molt dolenta i aquí hem pujat al podi”. De fet, Pedrosa assegurava haver tornat a gaudir sobre la moto: “Amb la pole i el podi, he recuperat sensacions.” Eren, però, millors durant els entrenaments que en cursa, on esperava una lluita pel triomf amb el seu company Marc Márquez.

També el de Cervera va confessar que la seva mentalitat era controlar Pedrosa, i que no esperava la presència d’un Dovizioso tan fort. “Volia controlar el Dani, però hem tingut un convidat sorpresa i ja he vist que era ell l’home a batre. L’he intentat seguir, però no he pogut perquè era incapaç de recuperar als revolts el que perdia a la recta”, va explicar el campió, que va haver de seguir lluitant amb els problemes amb el pneumàtic del davant. “El del darrere queia molt ràpid però, a més, jo he destrossat el davanter, i quan ha caigut del tot ja anava fatal”, assegurava Márquez, a qui van pesar les cinc caigudes del cap de setmana: “M’ha costat dormir, i quan he caigut al warm up volia marxar a casa –va dir, somrient–, però l’equip m’ha convençut i m’ha fet veure que soc el mateix de sempre.” “He sortit amb l’objectiu de guanyar, com sempre”, deia Márquez, que estava segur que “si no hagués caigut tant dissabte, segurament hauria caigut en cursa”.

El que tenen clar els dos pilots de l’equip Repsol Honda és que el mundial “és molt estrany” i que Andrea Dovizioso, després de dues victòries seguides és, sens dubte, un ferm candidat al títol. L’italià, però, no ho té tan clar, i assegura que “no sé per què he guanyat les dues últimes curses”. Dovi admet que els triomfs li donen confiança, però diu que “encara queden moltes coses a millorar per poder lluitar pel mundial”. “Soc realista”, deia el de Ducati, “i els pilots i les motos rivals són molt bons”.

“Les Ducati són les motos més constants”, deia Pedrosa, que coincidia amb l’opinió de Viñales. “Fa temps que dic que les Ducati són candidates al mundial.” De fet, Dovi és ja a només set punts de l’empordanès, que veu perillar el lideratge si es repeteix un cap de setmana com el de Catalunya: “Resultats com aquest t’obliguen a arriscar a cada cursa perquè no saps com pot anar la següent”, deia, i assegura que “un líder ha d’estar sempre al podi”.

També Valentino Rossi estava “molt trist” per la situació en el mundial, on ha perdut posicions, després d’una cursa on va patir molt del pneumàtic del darrere. “A partir de la volta 10 he tingut molts problemes i he hagut d’abaixar el ritme i no podia sortir bé dels revolts”, va dir l’italià, que continua “buscant el ritme i les sensacions de l’any passat”. Rossi, però, ja venia amb temor de patir aquí com a Jerez, “perquè té una adherència similar”. “És una llàstima, perquè és un dels meus circuits preferits i fa un any hi vaig guanyar”, va dir el de Yamaha.

PROTAGONISTES

Les victòries donen confiança, però no sé per què he guanyat les dues últimes curses. Soc realista i ens falta molt per lluitar pel títol
Andrea Dovizioso
En les dues primeres curses em creia el millor, i ara encara he tingut sort de poder sumar punts. És un drama
Maverick Viñales
Volia controlar el Dani però hem tingut un convidat sorpresa, i ja he vist que ell era l’home a seguir. Ho he intentat, però no he pogut
Marc Márquez
Quan ha aparegut Dovizioso, he entès que la diferència era molt gran. No estic decebut, ha estat un bon cap bon cap de setmana
Dani Pedrosa
Em quedo amb el fet que és la primera vegada que hem acabat a menys de deu segons i que hem estat quatre o cinc voltes líders
Jorge Lorenzo
A partir de la volta 10 he patit molt amb el pneumàtic del darrere i he hagut d’abaixar el ritme i no podia sortir bé dels revolts
Valentino Rossi
El problema que tinc és que em falta velocitat en les primeres voltes per poder avançar pilots
Tito Rabat
Ha estat un cap de setmana molt difícil. Esperàvem patir com a Mugello, però no que fos tan exagerat
Pol Espagraró
Estic trist i empipat alhora. Teníem ritme per lluitar per estar entre els cinc primers, o fins i tot millor
Aleix Espargaró

Viñales: “He fet desè perquè altres pilots han caigut”

La cara de Maverick Viñales ho deia tot després de la cursa. El pilot empordanès va acabar el cap de setmana resignat, sense saber per què la seva Yamaha no havia pogut rodar a un bon ritme en cap moment. “No entenc què ha passat, i ningú de l’equip ho entén. Arribes aquí havent guanyat i fet segon en les dues últimes curses, i aquí he estat desè. I perquè els altres pilots han caigut, que, si no, hauria estat setzè”, deia el català, que va admetre que grans premis com aquests el deixen tocat psicològicament. “Coses així afecten molt, perquè no trobem la solució. Ara venen més curses i jo no estic motivat”, deia Viñales, que recordava el seu inici de mundial: “En les dues primeres curses em creia el millor, pensava que ningú em podia aturar, i ara encara he tingut sort de poder sumar punts. És un drama... I jo faig el mateix de sempre, el mateix que a Qatar o l’Argentina.” El català, a més, va respondre a Michelin, que havia atribuït el mal paper de les Yamaha a Catalunya a no haver fet el test: “Crutchlow sí que va venir, i crec que a ell li passava el mateix que a mi. I a Mugello, Austin, Argentina... no vaig fer cap test. A més, no ha de dependre de fer un test o no. Les motos han d’anar bé, i punt.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)