Les voltes del destí
Fórmula 1. Vettel i Hamilton enceten la segona meitat del curs a Spa, la primera de nou curses en catorze caps de setmana per decidir el campió
El campió del món del 1997, Jacques Villeneuve, deia que la màgia de Spa estava en el fet que, corrent-hi, es tenia la sensació d’anar cap a alguna banda, en comptes de fer voltes com als cavallets. L’analogia il·lustra prou bé el caràcter natural del majestuós traçat de set quilòmetres, al bell mig de les Ardenes –ara tot permanent, però en origen format per carreteres públiques–, però també el destí dels dos principals aspirants a succeir el pilot quebequès en el palmarès de la F-1, vint anys després. No debades, Sebastian Vettel i Lewis Hamilton enceten en el GP de Bèlgica una atapeïda segona meitat del curs –nou proves en catorze caps de setmana–, al final de la qual un dels dos pilots haurà arribat a la glòria i l’altre no s’haurà mogut d’on és ara.
Rodes més agressives
Val a dir que Hamilton i el seu equip, Mercedes, arriben a Spa amb un lleuger avantatge teòric, donat que és un circuit de potència (igual que el següent, Monza, on es correrà la setmana entrant), que, a més, afavoreix la distància entre eixos més llarga del W08, que genera més càrrega aerodinàmica en els revolts llargs i ràpids (en canvi, el Ferrari, més curt, és més àgil en circuits recargolats). Tanmateix, a Bèlgica entren en joc dues variables que poden trastocar la situació. D’una banda, el temps és força voluble a les Ardenes, i el pronòstic de pluja voreja el 50% tots els dies. De l’altra, Pirelli ha arriscat amb els pneumàtics i, per primer cop, ha portat l’ultratou a Spa, al costat del supertou i el tou; és a dir, la selecció més tova possible, en un circuit molt exigent per a les cobertes. Això garanteix que els pilots hauran de fer dues aturades a boxs pel cap baix, quan les últimes curses s’havien resolt amb només una.
Tant Vettel com Hamilton han guanyat dos cops a Spa, la meitat que Kimi Räikkönen, per bé que l’última del pilot finlandès –i de Ferrari– data del 2009. Kimi ha aterrat a Bèlgica amb la renovació del contracte a la butxaca i pot ser un valuós aliat per al líder del mundial, per parar els peus als Mercedes.
LA DADA
PROTAGONISTES
Somriures i llàgrimes de Vandoorne
Stoffel Vandoorne és el primer pilot belga que corre el gran premi de casa des del 2011 (Jérôme d’Ambrosio), però a hores d’ara ja sap que arrencarà l’últim. El pilot de McLaren serà penalitzat en la graella per muntar un motor Honda nou, més enllà de la quota de quatre per a tot el curs. Si més no, l’equip de Woking ha confirmat que el campió de la GP2 de fa dos anys serà un dels seus pilots el 2018.
Notícies
Dimarts,30 abril 2024