Motociclisme

Moto GP

GP de la Gran Bretanya

Marc Márquez s’enlaira

Motor. Després de les dues caigudes de divendres, el campió del món brilla en la qualificació i bat el seu propi rècord de volta ràpida a Silverstone amb un temps per sota dels dos minuts

La capacitat de superar les adversitats que té Marc Márquez és gairebé il·limitada. I ahir ho va tornar a demostrar fent la volta més ràpida mai registrada en el circuit de Silverstone, tot just l’endemà d’haver tingut dues caigudes. El campió del món, que ja tenia el rècord de la volta ràpida des del 2015 (2:00.234), es va convertir en el primer pilot que baixa dels dos minuts en el traçat britànic en aturar el cronòmetre en 1:59.941. Márquez va ampliar el seu avantatge com a pilot amb més posicions preferents de la història –ja en té 71, sis més que Jorge Lorenzo– i avui tindrà la possibilitat d’aconseguir la quarta victòria de la temporada.

El pilot de Cervera ja va ser el primer líder de la Q2 en marcar un temps de 2:00.106, quatre dècimes més ràpid que el del segon, el britànic Cal Crutchlow (2:00.548), malgrat que va salvar una altra caiguda. En la seva primera volta llançada després de canviar els pneumàtics, Márquez firmaria el registre definitiu. Alguns dels seus rivals van aconseguir parcials millors que els del català, però finalment no el van poder superar. És el cas de Valentino Rossi, que sortirà segon després de fer un temps de 2:00.025. L’italià va ser més ràpid que Márquez en els tres primer parcials de la seva volta ràpida, però no va mantenir el ritme en el quart i últim, i va acabar a 84 mil·lèsimes del català. Malgrat el seu bon ritme, l’italià, com ja havia fet divendres, es va pràcticament descartar per a la victòria. Si juga o no a despistar es podrà comprovar avui mateix, a partir de les 16.30 h.

Cal Crutchlow va completar la primera fila de la graella de sortida (2:00.106). Per dues dècimes va prendre el lloc a Maverick Viñales, que, malgrat tot, va poder confirmar les bones sensacions de divendres. Per a qui tot va estar a punt d’anar-se’n en orris va ser per a Dani Pedrosa. Dissetè en la primera jornada, el de Castellar del Vallès va classificar-se en l’últim moment per a la Q2, en la qual va poder firmar un setè millor temps (2:00.578). Dos llocs més enrere va acabar Aleix Espargaró (2:00.764), mentre que el seu germà Pol va ser onzè (21:01.378).

A Moto2, poc més dues dècimes van separar Àlex Márquez de la posició preferent, que finalment va ocupar Mattia Pasini (2:06.572). El català, però, va demostrar ser el més constant del cap de setmana i avui serà un dels favorits a la victòria. En la categoria petita, Romano Fenati va fer el temps més ràpid. El líder del mundial, Joan Mir, sortirà just darrere seu.

Sabia que havia d’arriscar, perquè ahir vaig deixar deures per fer. Encara podem millorar coses per a la cursa
Marc Márquez
Estic content amb el temps, però no em sento tranquil al cent per cent. Si tot va bé, podem lluitar per ser tercers
Valentino Rossi
Hauria pogut fer millor temps. Tenia alguna cosa més, però estic content del ritme que hem tingut en totes les condicions
Maverick Viñales
Pensava que podia fer la posició preferent, però crec que demà serà un bon diumenge per a nosaltres
Cal Crutchlow
Em pensava que amb el meu temps en faria prou per estar a la primera fila de la graella, però tots han anat molt ràpid
Jorge Lorenzo

El mundial més igualat des del 93

Des del 1993 que no hi havia un campionat del món tan igualat com aquest en les cinc primeres posicions. Només 35 punts separen el líder del campionat, Marc. Márquez, del cinquè classificat, Dani Pedrosa. Entre altres motius, la igualtat s’explica per l’alta varietat de vencedors en les dotze primeres proves: cinc de diferents. Cap pilot, a més, ha aconseguit guanyar més de tres proves. Tant Márquez com Andrea Dovizioso i Maverick Viñales n’han aconseguit tres cada un. Rossi i Pedrosa en tenen una cada un.

Aleix, amb un fissura a la costella

Aleix Espargaró correrà la cursa amb una fissura en una costella que dimecres es va fer corrent en karts. El pilot de Granollers només va poder fer 15 voltes el primer dia i ahir, malgrat el dolor, va poder acabar els entrenaments oficials en novena posició. “Em fa molt mal la part lateral. A còpia de voltes em costa cada cop més respirar i omplir els pulmons d’oxigen, m’ofego i no puc continuar”, explicava ahir. “Estic una mica marejat, amb tants medicaments, però ho intentaré”, assegurava el pilot vallesà.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)