El sol surt per a Hamilton
Vettel plega per culpa d’una miserable bugia i la victòria de Hamilton el deixa amb 59 punts d’avantatge
L’anglès podria ser campió en el pròxim GP, a Austin, si torna a guanyar i Vettel no passa del sisè lloc
Ara sí. Tothom sap que el campió de la F-1 2017 serà Lewis Hamilton. Ell també ho sap i la seva manera d’exterioritzar la victòria el delata. Hamilton va guanyar a Suzuka i Vettel, com set dies abans a Sepang, va ser víctima d’una avaria banal –una bugia el va deixar sense potència– i el seu segon zero en les tres últimes curses és letal per al campionat. Tant és així que Hamilton té ara 59 punts d’avantatge sobre Vettel (a qui s’acosta perillosament Bottas) i si el pròxim dia 22 torna a guanyar i Vettel no passa del sisè lloc, serà campió.
Mai no se sabrà què hauria passat si Ferrari no hagués perdut la fiabilitat en qüestions tan absurdes com les de Malàisia i Suzuka. Ferrari té un monoplaça tan competitiu com el Mercedes quan està en mans de Vettel. I ahir Hamilton va guanyar demanant l’hora i gràcies a la intervenció decisiva del seu company Bottas –cedint-li el primer lloc i fent nosa a Verstappen a mitja cursa– i Massa, que no es va deixar doblar fàcilment en la penúltima volta.
Vettel, vist i no vist
L’adeu de Carlos Sainz a Toro Rosso no va poder ser més trist. El pneumàtic posterior esquerre li perdia pressió i el resultat va ser una sortida de pista, una topada i l’aparició del cotxe de seguretat. Sebastian Vettel ja havia comprovat que la falta de potència detectada en la volta d’instal·lació es mantenia. A la primera recta el van passar Verstappen, Ocon i Ricciardo, i quan el safety car va marxar, l’equip el va fer retirar.
Räikkönen i Bottas eren, dels favorits, els que havien sortit amb el compost tou (la resta, amb el supertou) i al principi ho van passar malament. Räikkönen va sortir de la pista quan Hülkenberg no li va deixar espai i va caure al desè lloc. I Bottas va perdre temps rere Ocon.
Una sola aturada
Per primera vegada des del GP de Catalunya es plantejava el dubte de si l’estratègia bona era a una aturada o a dues. Finalment la majoria en va fer una, perquè amb els dos alentiments inicials es van castigar menys. Tothom va estirar-los unes 20 voltes (de 53). Quan s’acostava el moment, Verstappen va intentar apropar-se a Hamilton abans d’aturar-se, però no prou. L’anglès va entrar en la volta següent i tot va quedar igual.
Hamilton va quedar rere Bottas, a qui ni tan sols atrapava, mentre ja tenia Verstappen al clatell, a punt per obrir el DRS. El finlandès es va apartar davant el seu cap de files però a Vesrstappen no li ho va posar gens fàcil i Hamilton va tornar a obrir un forat de més de tres segons. Quan Verstappen el tornava a encalçar –el Mercedes continua sense ser el millor monoplaça amb temperatura d’asfalt alta–, Stroll va punxar i va aturar-se en zona perillosa.
Quan va desaparèixer el cotxe de seguretat virtual quedaven quatre voltes i aquesta vegada va ser Massa –que defensava l’últim punt davant Fernando Alonso– qui es va interposar entre Hamilton i Verstappen. En canvi, va ser l’asturià el sancionat amb dos punts del carnet. A Bottas, que s’estava menjant Ricciardo, l’ alentiment li va costar el lloc en el podi. La remuntada de Räikkönen va acabar en el cinquè lloc.
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1h27:31.194 | |
2n | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | a 1.211 | |
3r | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | a 9.679 | |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 10.580 | |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 32.622 | |
6è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 1:07.788 | |
7è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 1:11.424 | |
8è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | a 1:28.953 | |
9è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | a 1:29.883 | |
10è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | a 1 volta | |
11è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | a 1 volta | |
12è | Jolyon Palmer (Renault) | a 1 volta | |
13è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Renault) | a 1 volta | |
14è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | a 1 volta | |
15è | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | a 2 voltes | |
ret | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | volta 45 | |
ret | Nico Hülkenberg (Renault) | volta 40 | |
ret | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | volta 7 | |
ret | Sebastian Vettel (Ferrari) | volta 4 | |
ret | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | volta 1 | |
VOLTA RÀPIDA |
Valtteri Bottas (1:33.144, a 224,440 km/h) | volta 50 | ||
LÍDERS SUCCESSIUS |
Hamilton v. 1 a 22; Ricciardo, v. 23 a 25, Bottas v. 26 i 27; Hamilton v. 28 a 53 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 306 | |
2n | Sebastian Vettel (Ferrari) | 247 | |
3r | Valtteri Bottas (Mercedes) | 234 | |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 192 | |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 148 | |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 111 | |
7è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 82 | |
8è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 65 | |
9è | Carlos Sainz (Toro Rosso-Renault) | 48 | |
10è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 34 | |
11è | Nico Hülkenberg (Renault) | 34 | |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 32 | |
13è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 28 | |
14è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 15 | |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Mercedes | 540 | |
2n | Ferrari | 395 | |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 303 | |
4t | Force India-Mercedes | 147 | |
5è | Williams-Mercedes | 66 | |
6è | Toro Rosso-Renault | 52 | |
7è | Haas-Ferrari | 43 | |
8è | Renault | 42 | |
9è | McLaren-Honda | 23 | |
Per emmarcar
Set dies després del primer triomf de l’any, només les circumstàncies van evitar el segon
Per oblidar
La falta de fiabilitat de Ferrari ha condemnat Vettel en les últimes curses i decantarà el títol
Notícies
Divendres,3 maig 2024