Motociclisme

Moto GP

GP d'Austràlia

El convidat inesperat

Motor. Aleix Espargaró és el més ràpid el primer dia del Gran Premi d’Austràlia, amb Marc Márquez, excel·lent de ritme, i Dovizioso rere seu

Sol atenuat, poca temperatura de pista i el característic vent de Phillip Island... abans de la pluja que les previsions apuntaven per dissabte i diumenge?

La primera jornada d’entrenaments del Gran Premi d’Austràlia va acabar amb un convidat inesperat en la cita pactada entre Marc Márquez i Andrea Dovizioso per la disputa del campionat del món de Moto GP: Aleix Espargaró. El pilot de Granollers va situar la seva Aprilia al capdavant de la taula de temps després de les dues primeres sessions, amb una excel·lent volta d’1:29.225 que li va permetre frenar la velocitat de Márquez i Dovizioso, segon i tercer davant de Crutchlow i Maverick Viñales. “Hem de millorar una mica el ritme [d’1:30 baixos] i també ajustar el tren davanter. La moto no acaba de girar com voldria”, explicava Espargaró. Certament el ritme de la seva Aprilia no va ser com el de la Honda de Márquez, clarament el millor de tota la graella –constant en l’1:29 mitjà–, seguit pel pas per volta ensenyat per Maverick i, un pèl més lent, pel de Dovi. En tot cas, si bé la meteorologia podia deixar en no res les dues sessions del primer dia, sí que la classificació era rellevant perquè la Q2, en cas de pluja, hauria quedat certificada.

Amb la KTM de Pol Espargaró a dins i també amb l’Honda de Dani Pedrosa malgrat els problemes per trobar l’equilibri de la moto treballant a temperatures baixes. Però amb Jorge Lorenzo i Valentino Rossi havent de passar per la Q1, tots dos, sense tenir ahir sensacions del tot bones amb la seva moto.

Aquesta jornada és un moment històric per a Aprilia, i és només el principi. Estem treballant de valent i molt bé
Aleix Espargaró
Moto GP
1r. A. Espargaró (Aprilia) 1:29.225
2n. M. Márquez (Honda) a 0.005
3r. A. Dovizioso (Ducati) a 0.097
4t. C. Crutchlow (Honda) a 0.104
5è. M. Viñales (Yamaha) a 0.198
6è. J. Miller (Honda) a 0.241
7è. A. Iannone (Suzuki) a 0.379
8è. J. Zarco (Yamaha) a 0.442
9è. D. Pedrosa (Honda) a 0.477
10è. P. Espargaró (KTM) a 0.535
11è. J. Lorenzo (Ducati) a 0.595
12è. V. Rossi (Yamaha) a 0.752
13è. K. Abraham (Ducati) a 0.762
14è. B. Smith (KTM) a 0.821
15è. À. Rins (Suzuki) a 0.860
16è. S. Redding (Ducati) a 0.915
19è. T. Rabat (Honda) a 1.321
Moto 2
1r. T. Nakagami (Kalex) 1:33.310
2n. M. Pasini (Kalex) a 0.676
3r. D. Aegerter (Suter) a 0.710
4t. M. Oliveira (KTM) a 0.809
5è. F. Morbidelli (Kalex) a 0.907
7è. À. Márquez (Kalex) a 0.910
16è. X. Vierge (Tech 3) a 1.361
Moto 3
1r. J. Mir (Honda) 1:37.111
2n. A. Canet (Honda) a 0.230
3r. B. Bendsneyder (KTM) a 0.511
Hem anat ràpid des de la primera sortida, i això és el més important. Però ens cal guanyar estabilitat al davant
Marc Márquez
Estem molt contents perquè tant per a mi com per a l’equip començar bé en aquest circuit era molt important
Andrea Dovizioso
Després de caure no em sentia còmode, però tot i això hem fet uns quants 1:29. Per tant, la moto va bé
Maverick Viñales
El pneumàtic del darrere ens patina massa i no tenim les millors sensacions al tren davanter. Cal millorar molt
Dani Pedrosa
En la pretemporada vam fer el millor test aquí i hem vist que hem millorat molt. Estem contents, però hem de continuar
Pol Espargaró
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)