La reacció arriba tard
Fórmula 1. Vettel i Verstappen releguen Hamilton a la segona línia de la graella en el GP de Mèxic, la cursa en què el pilot de Mercedes té coll avall la corona de campió del món
Ferrari i Sebastian Vettel no pensen pas rendir-se sense tirar-se a la pista en el GP de Mèxic. En la cursa en què Lewis Hamilton té coll avall coronar-se campió del món –en fa prou amb un cinquè lloc–, el pilot alemany va fer seva la posició preferent, al final d’un gran duel amb un sorprenent Max Verstappen, i tots dos van relegar el líder del mundial a la segona línia. El pilot de Red Bull tenia la pole després del primer intent, però no va poder millorar en el segon i Vettel el va batre de menys d’una dècima. L’SF70H número 5 va clavar el millor temps en els tres parcials, sobre una pista molt feixuga que era com un imant per a les imprecisions de pilotatge. Sense anar gaire lluny, Hamilton va perdre un parell de dècimes en el tercer sector de la volta bona.
Va ser una lluita de talents i també tàctica. En la Q2, Verstappen es va adonar casualment que fer una segona volta d’escalfament permetia fer treballar millor les rodes –va haver d’aixecar el peu per l’avaria de Hartley, que havia quedat a l’estacada–, i així ho va fer a partir de llavors. En canvi, Vettel feia una sola volta de preparació i tot seguit el gir llançat. La tàctica de Max va entorpir lleument Bottas, quan se’l va trobar rodant lent en el sector més recargolat del traçat. Els comissaris esportius van investigar la maniobra per si el Red Bull mereixia una sanció, però van jutjar que no.
Gasly, a la cua
Es repeteix així la primera línia de la graella del GP de Singapur, que va acabar amb els dos protagonistes –i també Räikkönen i Alonso– estimbats en el primer revolt. La cursa nocturna del sud-est asiàtic també havia estat l’últim cop que Hamilton no sortia de la primera línia. Allà va ser cinquè, però la carambola inicial el va enlairar fins al primer lloc i, de retruc, el va posar camí del títol que pot deixar dat i beneït avui, atès que la reacció de Vettel arriba tard.
Finalment, el fanalet vermell no serà per a un McLaren, sinó per a Pierre Gasly. El francès no va poder disputar la Q1, arran d’una avaria en el motor Renault del Toro Rosso en la sessió lliure prèvia. En tot el cap de setmana, només ha fet deu voltes (divendres al matí, el seu cotxe el va conduir el provador Sean Gelael). Bottas, per exemple, n’acumula més de cent.
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:16.488 |
2n | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:16.574 |
3r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:16.934 |
4t | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:16.958 |
5è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:17.238 |
6è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:17.437 |
7è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:17.447 |
8è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:17.466 |
9è | Carlos Sainz (Renault) | 1:17.794 |
10è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:17.807 |
11è | Felipe Massa (Williams-Mercedes) | 1:18.099 |
12è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:19.159 |
13è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Renault) | s/temps |
14è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:19.176 |
15è | Pascal Wehrlein (Sauber-Ferrari) | 1:19.333 |
16è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:19.443 |
17è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:19.473 |
18è | Fernando Alonso (McLaren-Honda) | s/temps* |
19è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda) | s/temps* |
20è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Renault) | s/temps* |
(*) Sancionats per l’ús d’elements mecànics extres. | ||
Notícies
Dissabte,27 abril 2024