Dakar

Ral·li dakar 2018

Monsieur Dakar és viu

Peterhansel es refà de la trencadissa de dissabte guanyant i retallant minuts a Al-Attiyah i Sainz

Gran etapa de Gerard Farrés (9è), Laia Sanz (10a), Armand Monleon (11è) i Oriol Mena (14è), tots ben situats en la general

Qui donava per mort Stephane Peterhansel s’equivocava. Monsieur Dakar, amb el Peugeot ben refet amb les peces de Cyril Desrès, va guanyar ahir i va retallar set minutets a Carlos Sainz i Lucas Cruz (Peugeot). Queden sis etapes perquè la d’avui s’ha suspès, i si el madrileny i el català no tenen cap contratemps mecànic o de navegació, són molt ràpids i podran gestionar l’hora d’avantatge sobre Al-Attiyah (Toyota) i Peterhansel. Però si hi ha imprevistos, amb Peterhansel a prop no hi ha res segur.

En canvi, qui ahir va fer un pas enrere en la lluita pel podi va ser De Villiers (Toyota), que va quedar atrapat en un forat on va deixar més de vint minuts. Dels catalans, Jaume Aregall –copilot de Jesús Calleja en un Jeep proto– va plegar dissabte amb la caixa de canvis trencada, i ahir va deixar la cursa Josep Nicolás-Ariel Jatón (Yamaha). Isidre Esteve-Txema Villalobos van superar l’etapa d’ahir sense més contratemps, tot i el problema elèctric derivat d’un pas per un riu que dissabte els va impedir superar els 100 km/h.

Sis pilots en deu minuts

En motos, l’última setmana no pot presentar més incertesa. Ahir va guanyar l’excampió del món d’enduro Antoine Meo (segon triomf d’etapa), que justament tanca el grup d’aspirants al triomf, a menys de deu minuts del líder, Van Beveren. Joan Barreda, tot i una lesió al genoll esquerre, va prendre la sortida i va perdre poc temps. Va cedir poc més de tres minuts al líder i la suspensió de l’etapa d’avui li cau com pluja del cel.

Laia Sanz va topar amb una llama però va acabar desena, el seu millor parcial d’aquest 2018, que li permet escalar cinc posicions en la general. A 20 minuts de Johnny Aubert (Gas Gas), el top 10 no és impossible, com tampoc que Gerard Farrés es torni a apropar al podi per poc que la navegació sigui exigent i les baixes al davant –l’arribada de les pistes argentines fa preveure un atac a fons dels tres primers, de tres marques diferents– siguin nombroses. Armand Monleon (11è, millor resultat) i Oriol Mena (14è) van brillar i guanyen posició.

Motos. 8a etapa (585 km)
1r Antoine Meo (KTM) 5h32:45
2n Ricky Brabec (Honda) a 1:08
3r Toby Price (KTM) a 2:45
4t Kevin Benavides (Honda) a 5:52
5è Stefan Svitko (KTM) a 6:46
6è Matthias Walkner (KTM) a 7:00
7è Adrien van Beveren (Yamaha) a 8:44
8è Joan Barreda (Honda) a 12:00
Gerard Farrés (KTM) a 13:16
10a Laia Sanz (KTM) a 14:15
11è Armand Monleón (KTM) a 15:15
12è Jonathan Barragán (Gas Gas) a 15:27
13è Johnny Aubert (Gas Gas) a 16:15
14è Oriol Mena (Hero) a 16:57
15è Luciano Benavides (KTM) a 18:44
16 Diego Dupleiss (Honda) a 19:11
19è Dani Oliveras (KTM) a 23:02
28è Marc Solà (KTM) a 33:13
29è Joan Pedrero (Sherco) a 40:47
33è Ivan Cervantes (KTM) a 48:09
54è Nandu Jubany (KTM) a 1h42:09
82a Rosa Romero (KTM) a 2h54:45
Motos. General
1r Adrien van Beveren (Yamaha) 27h22:03
2n Kevin Benavides (Honda) a 0:22
3r Matthias Walkner (KTM) a 6:34
4t Toby Price (KTM) a 7:35
5è Joan Barreda (Honda) a 8:01
6è Antoine Meo (KTM) a 9:56
7è Stefan Svitko (KTM) a 31:55
8è Ricky Brabec (Honda) a 31:58
Gerard Farrés (KTM) a 37:59
10è Johnny Aubert (Gas Gas) a 1h10:02
11è Daniel Nosiglia (Husqvarna) a 1h18:39
12è Pablo Quintanilla (Husqvarna) a 1h25:23
13è Jonathan Barragán (Gas Gas) a 1h30:55
14a Laia Sanz (KTM) a 1h31:25
17è Dani Oliveras (KTM) a 1h37:39
18è Oriol Mena (Hero) a 1h42:57
20è Joan Pedrero (Sherco) a 1h55:28
21è Armand Monleón (KTM) a 1h59:14
25è Marc Solà (KTM) a 3h29:02
29è Ivan Cervantes (KTM) a 4h28:33
56è Nandu Jubany (KTM) a 12h08:37
69a Rosa Romero (KTM) a 15h04:18
Quads. 8a etapa (585 km)
1r Simon Vitse (Yamaha) 6h52:32
2n Marcelo Medeiros (Yamaha) a 3:27
3r Ignacio Casale (Yamaha) a 5:20
Quads. General
1r Ignacio Casale (Yamaha) 33h53:03
2n Jeremías González (Yamaha) a 1h45:20
3r Nicolás Cavigliaso (Yamaha) a 1h49:19
Cotxes. 8a etapa (585 km)
1r Peterhansel-Cottret (Peugeot) 5h15:18
2n Desprès-Castera (Peugeot) a 0:49
3r Al-Attiyah-Baumel (Toyota) a 2:12
4t Ten Brinke-Périn (Toyota) a 5:00
5è Sainz-Cruz (Peugeot) a 7:04
6è Terranova-Graue (Mini) a 10:00
7è Przygonski-Colsoul (Mini) a 16:38
8è Al Qassimi-Panseri (Peugeot) a 21:20
9è De Villiers-Von Zitzewitz (Toyota) a 23:19
10è Prokop-Tománek (Ford) a 27:55
11è Garafulic-Palmeiro (Mini) a 36:29
12è Halpern-Pulenta (Toyota) a 39:42
13è Fuchs-Mussano (Borgward) a 41:20
14è Vanagas-Sebastian (Toyota) a 41:36
15è Van Merksteijn-Marton (Toyota) a 43:10
16è Zala-Jurgelenas (Toyota) a 49:09
17è Hirvonen-Schulz (Mini) a 51:20
18è Juknevicius-Vaiciulis (Toyota) a 1h03:00
19è Wevers-an Limpt(Borgward) a 1h04:00
20è Bernard-Vigneau (Sodicars) a 1h04:27
28è Esteve-Villalobos (Sodicars) a 1h50:26
Cotxes. General
1r Sainz-Cruz (Peugeot) 27h04:00
2n Al-Attiyah-Baumel (Toyota) a 1h06:37
3r Peterhansel-Cottret (Peugeot) a 1h13:42
4t Ten Brinke-Périn (Toyota) a 1h23:00
5è De Villiers-Von Zitzewitz (Toyota) a 1h37:09
6è Przygonski-Colsoul (Mini) a 2h28:36
7è Prokop-Tománek (Ford) a 2h43:30
8è Al Qassimi-Panseri (Peugeot) a 2h55:42
9è Van Merksteijn-Marton (Toyota) a 4h59:41
10è Fuchs-Mussano (Borgward) a 6h34:09
11è Halpern-Pulenta (Toyota) a 6h56:35
12è Bulacia-Arrieta (Ford) a 8h08:39
13è Zala-Jurgelenas (Toyota) a 8h12:01
14è Yacopini-Scopinaro (Toyota) a 8h14:09
15è Sireyjol-Beguin (Cummins) a 8h52:08
16è Juknevicius-Vaiciulis (Toyota) a 8h57:02
17è Pelichet-Decre (Toyota) a 9h17:30
18è Hirvonen-Schulz (Mini) a 9h22:52
19è Bernard-Vigneau (Springbok MD) a 9h31:57
20è Garafulic-Palmeiro (Mini) a 11h12:33
23è Esteve-Villalobos (Springbok MD) a 14h02:02
Camions. 8a etapa (561 km)
1r Sotnikov-Akhmadeev-Mustafin (Kamaz) 4h23:32
2n Villagra-Torlaschi-Yacopini (Iveco) a 5:11
3r Mardeev-Beliaev-Svistunov (Kamaz) a 6:28
4t Nikolaev-Iakovlev-Ribakov (Kamaz) a 8:33
5è Kolomy-Stross-Plny (Tatra) a 12:11
Camions. General
4t Nikolaev-Iakovlev-Ribakov (Kamaz) a 8:33
2n Villagra-Torlaschi-Yacopini (Iveco) a 46:25
1r Macik-Tomasek-MrkvaMustafin (Liaz) 3h29:25
3r Mardeev-Beliaev-Svistunov (Kamaz) a 4h23:20
5è Genugten-Kinderen-Willemsen (Iveco) a 4h31:08
Ha estat dur d’inici, amb el dolor costava centrar-se en la navegació. Després he seguit els tres primers i ha estat més fàcil
Joan Barreda
Ha estat dur, amb el cansament d’ahir, però estic molt contenta de la cursa. Queden quilòmetres i dies decisius
Laia Sanz
Ha estat un dia llarg i complicat amb la navegació però no he tingut caigudes. És important haver arribat amb forces
Armand Monleon

Cancel·len l’etapa d’avui i la resta del Dakar serà per l’Argentina

Divendres Ettiene Lavigne va admetre que l’etapa d’avui, entre Tupiza i Salta (513 km, amb 242 d’especial) corria perill per l’acumulació d’aigua que havia convertit la zona d’assistència en un fangar. Ahir es va confirmar la suspensió. A Tupiza els vehicles d’assistència van haver de situar-se en una carretera per no quedar atrapats.

La d’avui havia de ser una de les etapes més ràpides, combinant les pistes amb creuaments de rius de cabals variats, i crescuts. El Dakar no en parla però, a més, per avui hi ha previst a Bolívia una jornada de protesta pel sistema penal, amb amenaça de talls de camins i carreteres. L’especial havia d’acabar a tocar de la frontera argentina.

“Estem en una zona molt sensible a les pluges que en les últimes hores s’ha vist molt castigada”, admetia ahir Marc Coma. “El bivac està en males condicions. Seria possible muntar una especial però preferim no arriscar-nos i enviem tota la caravana per carretera fins a Salta, on continuarem la cursa amb normalitat. Aquesta etapa tenia un risc i no volem alterar la dinàmica d’un Dakar fins avui fantàstic. Preferim ser una mica conservadors avui i que la desena etapa [dimarts] sigui de màxim nivell.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)