Marc Márquez
Pilot de Moto GP
Márquez, a HRC fins al 2020
MotoGP. Honda anuncia que el pilot de Cervera, quatre vegades campió de la categoria reina, continuarà al seu equip fins al 2020. Amb ell i Viñales lligats, s’obre la veda per a la resta
Honda va anunciar ahir la renovació de Marc Márquez dues temporades més, fins al 2020, i amb ell i Maverick Viñales associats amb els seus equips pel mateix període de temps, comença a córrer el rellotge per a la resta d’aspirants a manillars de fàbrica. Aquesta vegada, la veda s’ha obert més aviat que mai.
Si compleix tot el contracte, Marc Márquez serà pilot d’Honda en la categoria reina un mínim de vuit anys, ja que hi va arribar el 2013. La renovació del pilot de Cervera era un moviment anunciat –fins i tot pel mateix pilot–, però la novetat és que s’hagi fet efectiu fins i tot abans que comenci la temporada.
Queden lluny els temps que fins que no s’apropava la cursa de Brno –després de les vacances d’estiu– no calia pensar en el futur. L’avançament a primers d’estiu –la renovació anterior de Márquez va arribar el juny del 2016 a Montmeló– i a la primavera –Yamaha va fer públic l’actual contracte de Rossi el març del 2016– han quedat superats i Viñales –Yamaha el va renovar el 24 de gener– i Márquez han establert un altre rècord de precocitat... en les renovacions.
Efecte dòmino
Excepte ells dos, la resta de motos oficials tenen pilots per a aquesta temporada, però no més enllà. Habitualment, quan desapareixen del mercat les peces més cobejades –i aquestes són Márquez, campió el 2013, 2014, 2016 i 2017, i Viñales– es desencadena un efecte dòmino, perquè qui aspirava a contractar-los ara ja sap que no els tindrà. El cap de files de Ducati (Jorge Lorenzo, a qui diverses fonts el situen com el pilot més ben pagat fins ara) no admet discussió. Tampoc Dovizioso, amb el gran any que va fer amb Ducati, ni l’incombustible i sempre ràpid Dani Pedrosa (si la moto s’adapta a ell), mentre que en el cas de Rossi (39 anys acabats de fer) sempre és Il Dottore qui té l’última paraula.
Els altres tres equips oficials també han de preparar el futur, Aprilia (Aleix Espargaró i Scott Redding), KTM (Pol Espargaró i Bradley Smith) i Suzuki (Andrea Iannone i Àlex Rins). Però algun pilot d’equip satèl·lit –més enllà de Johann Zarco, que esperarà que Rossi es retiri per postular-se per una Yamaha Factory– també té aspiracions fonamentades de pujar a una moto de fàbrica.
És o no és bon moment?
Márquez ja va avisar fa dues setmanes a Tailàndia que, si fos per ell, la renovació del seu contracte no s’allargaria: “Ja hem començat a parlar amb Honda i serà millor tancar-ho aviat, perquè d’aquesta manera em podré concentrar en el pilotatge”, deia a Burinam.
Una formulació de la qual discrepava el nou mànager d’Honda, el català Alberto Puig, que comentant la sorprenent ampliació de contracte de Viñales (el 24 de gener passat) va dubtar que fos una bona estratègia per aplicar a HRC: “No crec que hagi arribat l’hora de parlar de renovacions. Ens hem de centrar en la pista [començaven tres dies de test a Sepang] i a provar les coses que hem portat, i després ja veurem com evoluciona el mercat. Tenim el millor pilot i no ens hem de posar nerviosos abans d’hora. És cert que el mercat cada vegada es mou abans, però el pilot sempre busca el millor moment per firmar, i tenir pressa potser no és bon senyal.”
Notícies
Divendres,3 maig 2024