Fórmula 1

Igualtat relativa

Fórmula 1. Diferències molt ajustades en la primera jornada del GP d’Austràlia, per bé que Hamilton i Mercedes es mostren ferms al capdavant

El curs de la fórmula 1 va engegar ahir dominat encara per la incertesa. El vigent campió Lewis Hamilton va ser el més ràpid en la primera jornada d’entrenaments lliures del GP d’Austràlia –pràcticament va calcar el registre en les dues sessions, sempre amb el pneumàtic ultratou–, però a la tarda Max Verstappen va ser segon, a poc més d’una dècima; l’altre Red Bull, de Daniel Ricciardo, setè, a menys de vuit dècimes; Nico Hülkenberg, tretzè, a un segon i mig, i Serguei Sirotkin, divuitè, a dos segons. Només els Sauber van quedar clarament despenjats.

Per posar-ho en el seu context, tal dia com ahir de fa un any, el segon més ràpid, Sebastian Vettel, va cedir més de mig segon al W08 número 44, i l’onzè, Sergio Pérez, ja perdia dos segons. És a dir, el grup és ara força més compacte, per bé que encara es desconeix l’avantatge que pot esgarrapar Mercedes en l’entrenament cronometrat, quan faci ús del botó màgic (un ajustament extrem del motor que ofereix cavalls extres durant un parell de voltes, i que Hamilton anomena jocosament party mode). Tal vegada la incògnita es mantindrà encara un parell de setmanes, atès que avui el pronòstic indicava pluja tot el dia, unes condicions en què la potència addicional esdevé sobrera.

Així doncs, tots els equips es van acostar a la referència de Mercedes –un fet que Hamilton aplaudia–, però qui més va sorprendre va ser Haas, amb els dos cotxes dins dels deu primers, al costat dels McLaren, que s’havien perdut la meitat de la primera sessió per problemes amb els escapaments. Romain Grosjean fins i tot es va permetre el luxe de desbancar el Red Bull de l’ídol local, Ricciardo, que havia hagut de fer avortar la seva millor volta per una infracció que li acabaria sortint cara (vegeu la peça).

En canvi, els Ferrari van ser discrets. Al migdia només van voltar amb el compost més dur dels tres disponibles –n’havien triat massa i els havien de cremar–, i a la tarda Sebastian Vettel va reconèixer que no s’havia trobat gaire a gust amb l’equilibri del bòlid vermell.

Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:24.026
2n V. Bottas (Mercedes) 1:24.577
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:24.771
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:24.875
5è S. Vettel (Ferrari) 1:24.995
6è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:25.063
7è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:25.730
8è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:25.896
9è C. Sainz (Renault) 1:25.922
10è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:26.482
11è P. Gasly (STR-Honda) 1:26.494
12è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:26.536
13è N. Hülkenberg (Renault) 1:26.583
14è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:26.605
15è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:26.636
16è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:26.767
17è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:27.035
18è B. Hartley (STR-Honda) 1:27.745
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:27.964
20è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:28.853
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:23.931
2n M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:24.058
3r V. Bottas (Mercedes) 1:24.159
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:24.214
5è S. Vettel (Ferrari) 1:24.451
6è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:24.648
7è D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:24.721
8è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:25.200
9è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:25.246
10è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:25.285
11è C. Sainz (Renault) 1:25.390
12è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:25.413
13è N. Hülkenberg (Renault) 1:25.463
14è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:25.543
15è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:25.888
16è B. Hartley (STR-Honda) 1:25.925
17è P. Gasly (STR-Honda) 1:25.945
18è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:25.974
19è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:26.814
20è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:26.815
És emocionant veure els temps tan ajustats. És un repte que em farà mirar de treure una mica més del cotxe
Lewis Hamilton
Només hem fet dues sessions lliures i és difícil veure qui és més fort. Una mica de pluja la resta de dies ens ajudaria
Max Verstappen

Primer sancionat en la graella

Daniel Ricciardo perdrà tres llocs en la graella de sortida i, de retruc, veurà com s’allunya el podi en la cursa de casa. L’australià estava fent la seva millor volta en l’equador de la segona sessió quan va onejar la bandera vermella, per enretirar unes restes a la recta principal. Va aixecar el peu, però no prou per respectar el temps mínim establert, i per això el van sancionar. També es va investigar un incident entre Räikkönen i Bottas, quan l’SF71H va entorpir el W09 en la frenada del tercer revolt, i Bottas va sortir de la pista. En aquest cas, no hi va haver sanció per a Kimi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)