Jugada inesperada
Vettel desbanca Hamilton del primer lloc aprofitant la neutralització de la cursa per aturar-se a boxs
La dissort dels Haas de Magnussen i Grosjean, quart i cinquè abans de quedar a l’estacada, la clau del triomf de Ferrari i la derrota de Mercedes
Sebastian Vettel és el primer líder del curs després de vèncer el GP d’Austràlia. Per segon any consecutiu, Ferrari es va imposar a Mercedes en l’arrencada del mundial de F-1 a Melbourne a còpia d’estratègia, per bé que ahir va ser gràcies a una jugada inesperada feta possible per l’atzar i no a un ritme demolidor com l’any passat.
La cursa va tenir només tres avançaments reals –protagonitzats per Ricciardo i Bottas, sancionats a la graella i fora de la seva posició natural–, però l’habitual cop de teatre al circuit d’Albert Park –és semiurbà i magnifica les incidències– no va faltar a la cita. La neutralització de la cursa va regalar una aturada a boxs gratis a Vettel. D’una revolada, l’alemany va desbancar Hamilton i el seu company Räikkönen, primer i segon des de la sortida, que abans s’havien aturat amb la cursa llançada. Un cop al capdavant, el ritme del número 5 va ser suficient per parar els peus al campió.
Rere els tres inquilins del podi, la resta de posicions dins dels punts se les van endur els sis cotxes propulsats pel motor Renault –els Red Bull, els McLaren i els RS18 de l’equip oficial–, amb Bottas entremig. El trenet el van encapçalar Ricciardo i Alonso, dos dels beneficiaris del mateix cop de fortuna que va premiar Vettel.
Dos contra un
L’horitzó del Ferrari es va aclarir quan el cotxe de seguretat virtual va intervenir per enretirar el Haas de Grosjean, aturat a la pista amb un roda solta, igual com li havia passat al seu company Magnussen en el gir anterior. La dissort de l’equip americà –el danès i el francès eren quart i cinquè abans que sengles rodes quedessin mal collades en les respectives aturades a boxs– va coincidir amb el moment ideal per canviar les cobertes, en una cursa resolta amb una sola aturada pels dotze primers classificats.
Llavors es va copsar el pes de l’accident de Bottas dissabte, que va treure un Mercedes de l’equació i va deixar Hamilton sol contra els Ferrari. L’equip italià va fer aturar Kimi força abans del moment ideal, en la volta 18, i Mercedes no va tenir altre remei que cridar el líder a boxs en el gir següent, per evitar que el finlandès aprofités la velocitat extra d’un joc de rodes nou per desbancar-lo.
Això va enlairar Vettel fins al primer lloc virtual, amb onze segons d’avantatge sobre Hamilton en la volta 26. En una aturada se’n perden uns vint-i-dos, però la neutralització li va permetre tornar a la pista davant dels nassos d’un Lewis incrèdul. “L’ordinador ens deia que teníem prou marge, però és evident que no”, va justificar Toto Wolff, el cap de l’estrella de tres puntes. La segona meitat de la cursa va esdevenir un intercanvi de voltes ràpides entre els dos, tot i que Ricciardo va ser l’únic a baixar d’1:26 en la seva persecució del podi de Räikkönen, al capdavall estèril. Però quan Hamilton va anar llarg en la volta 47 i va perdre dos segons de cop a Maranello ja gairebé se sentia el repic de les campanes.
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1h29:33.283 |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | a 5.036 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | a 6.309 |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | a 7.069 |
5è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | a 27.886 |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | a 28.945 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | a 32.671 |
8è | Valtteri Bottas (Mercedes) | a 34.339 |
9è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | a 34.921 |
10è | Carlos Sainz (Renault) | a 45.722 |
11è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | a 46.817 |
12è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | a 1:00.278 |
13è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | a 1:15.759 |
14è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | a 1:18.288 |
15è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | a 1 volta |
ret | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | volta 24 |
ret | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | volta 22 |
ret | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | volta 13 |
ret | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | volta 5 |
ret | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | volta 4 |
VOLTA RÀPIDA |
Daniel Ricciardo (1:25.945, a 222.128 km/h) | volta 54 | ||
LÍDERS SUCCESSIUS |
Hamilton volta 1 a 18; Vettel, volta 19 a 58 | |
CAMPIONAT DE PILOTS |
1r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 25 |
2n | Lewis Hamilton (Mercedes) | 18 |
3r | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 15 |
4t | Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer) | 12 |
5è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 10 |
6è | Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer) | 8 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 6 |
8è | Valtteri Bottas (Mercedes) | 4 |
9è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 2 |
10è | Carlos Sainz (Renault) | 1 |
11è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 0 |
12è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 0 |
13è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 0 |
14è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 0 |
15è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 0 |
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS |
1r | Ferrari | 40 |
2n | Mercedes | 22 |
3r | Red Bull-TAG Heuer | 20 |
4t | McLaren-Renault | 12 |
5è | Renault | 7 |
6è | Force India-Mercedes | 0 |
7è | Sauber-Ferrari | 0 |
8è | Williams-Mercedes | 0 |
9è | Toro Rosso-Honda | 0 |
PRÒXIMA CURSA |
GP de Bahrain, 8 d’abril | |
Per emmarcar
Tots els cotxes amb mecànica Renault van puntuar, per bé que els clients van superar la casa.
Per oblidar
Haas acaronava un resultat apoteòsic, cosa que fa encara més cruel el doble abandonament.
Notícies
Dimecres,8 maig 2024