Fórmula 1

Riu bé qui riu darrer

Hamilton guanya el GP de l’Azerbaidjan després de l’error de Vettel i la punxada de Bottas en la represa d’una neutralització, quan era tercer

La topada entre els Red Bull de Ricciardo i Verstappen capgira la cursa en la fase final

Per tercer cop en quatre curses, una neutralització també va capgirar la classificació del GP de l’Azerbaidjan. A Austràlia la sort va somriure a Sebastian Vettel; a la Xina Red Bull va treure suc del cotxe de seguretat. I ahir va ser Hamilton qui, gairebé sense fer-hi res, es va enlairar fins al primer lloc després de la intervenció del Mercedes AMG GT R, arran de la topada entre Daniel Ricciardo i Max Verstappen. Va ser el fatídic desenllaç d’un duel fratricida entre els Red Bull que va durar 39 voltes, durant el qual els dos RB13 ja s’havien arribat a tocar, amb l’holandès que no es donava per vençut enfront dels atacs de l’australià.

Llavors, en la volta 40, Hamilton era tercer, rere l’altre Mercedes, de Valtteri Bottas, i el Ferrari de Vettel. Però l’alemany va anar llarg en la represa i va malmetre les rodes, i tot seguit Bottas va punxar sobre les restes de fibra de carboni escampades per la recta principal, el testimoni mut de les lluites cos a cos que van salpebrar una cursa fins i tot més accidentada que les tres anteriors.

Vettel, damnificat

Val a dir que, per segona cursa seguida, el gran damnificat va ser Vettel. Tenia la cursa prou ben apamada, amb un coixí de set segons sobre Hamilton després de les respectives aturades a boxs. Però llavors el líder provisional era Bottas, que, sense res a perdre-hi –i gràcies a la baixa degradació de les rodes– havia decidit allargar la primera tirada. L’escomesa entre els Red Bull li va permetre fer coincidir l’aturada amb la neutralització, i muntar un joc nou d’ultratous per fer les deu últimes voltes. Vettel i Hamilton van haver d’imitar-lo, altrament el W09 número 77 se’ls hauria cruspit com si res en la represa.

De fet, tots els supervivents van fer una segona aturada a boxs en aquell moment per muntar les rodes de color morat, tret de Sergio Pérez, que va muntar les supertoves (vermelles) perquè no en tenia d’altres. Amb tot, el pilot de Force India va superar Vettel en l’antepenúltim gir i es va enlairar fins al podi, rere l’altre Ferrari, de Kimi Räikkönen.

En el primer gir, tots dos havien hagut de fer una aturada imprevista després de sengles ensurts. Per sort per a ells, la cursa s’havia hagut de neutralitzar després que el finlandès envestís l’altre Force India, d’Esteban Ocon, i el mexicà rebés l’envestida de Serguei Sirotkin –el de Williams perdrà tres llocs a la graella de la pròxima cursa, a Montmeló–, que tot seguit també va topar amb Fernando Alonso. L’asturià va punxar dues rodes, però en la meta va ser setè per tercera cursa seguida. Tanmateix, el resultat més llampant va ser el sisè lloc del pilot júnior de Ferrari Charles Leclerc, mentre que Carlos Sainz va aconseguir el millor resultat amb Renault, cinquè. El seu company Nico Hülkenberg va colpejar el mur quan rodava rere el madrileny, però la palma se la va endur Romain Grosjean. El francès va perdre el control del Haas quan mirava d’escalfar les rodes rere el cotxe de seguretat que va obrir el camí de Hamilton al capdamunt del podi.

8
podis
acumula Pérez en la F-1 (dos segons i sis tercers). L’últim abans del d’ahir l’havia aconseguit també a Bakú, fa dos anys.
És fàcil dir que va ser un error perquè no va sortir bé, però ho havia d’intentar. No crec que fos una acció gaire optimista
Sebastian Vettel
Valtteri mereixia guanyar. Ha fet una cursa perfecta, cosa que jo no puc dir. No l’hauria pogut superar si no hagués punxat
Lewis Hamilton
En cap moment m’he adonat d’haver trepitjat res a la pista, però això sol passar en circuits urbans amb moltes topades
Valtteri Bottas
Ha estat una cursa caòtica i suposo que en bona part per culpa nostra. L’únic que podem fer és demanar disculpes a l’equip
Daniel Ricciardo
Les dues últimes voltes han estat les millors de la meva carrera. Havia de tenir Vettel a ratlla amb les rodes fredes
Sergio Pérez
1rLewis Hamilton (Mercedes)1h43:44.291
2nKimi Räikkönen (Ferrari)a 2.460
3rSergio Pérez (Force India-Mercedes)a 4.024
4tSebastian Vettel (Ferrari)a 5.329
Carlos Sainz (Renault)a 7.515
Charles Leclerc (Sauber-Ferrari)a 9.158
Fernando Alonso (McLaren-Renault)a 10.931
Lance Stroll (Williams-Mercedes)a 12.546
Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault)a 14.152
10èBrendon Hartley (Toro Rosso-Honda)a 18.030
11èMarcus Ericsson (Sauber-Ferrari)a 18.512
12èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)a 24.720
13èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 40.663
ret.Valtteri Bottas (Mercedes)volta 48
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)volta 42
ret.Max Verstappen (Red-Bull-TAG)volta 39
ret.Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG)volta 39
ret.Nico Hülkenberg (Renault)volta 10
ret.Esteban Ocon (Force India-Mercedes)volta 0
ret.Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes)volta 0
LÍDERS SUCCESSIUS
Vettel, volta 1 a 30; Bottas, volta 31 a 48; Hamilton, volta 49 a 51
VOLTA RÀPIDA
V. Bottas (1:45.149, a 205.525 km/h)v. 37
CAMPIONAT DE PILOTS
1rLewis Hamilton (Mercedes)70
2nSebastian Vettel (Ferrari)66
3rKimi Räikkönen (Ferrari)48
4tValtteri Bottas (Mercedes)40
Daniel Ricciardo (Red-Bull-TAG Heuer)37
Fernando Alonso (McLaren-Renault)28
Nico Hülkenberg (Renault)22
Max Verstappen (Red-Bull-TAG Heuer)18
Sergio Pérez (Force India-Mercedes)15
10èCarlos Sainz (Renault)13
11èPierre Gasly (Toro Rosso-Honda)12
12èKevin Magnussen (Haas-Ferrari)11
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rFerrari114
2nMercedes110
3rRed Bull-TAG Heuer55
4tMcLaren-Renault36
Renault35
Force India-Mercedes16
Toro Rosso-Honda13
Haas-Ferrari11
Sauber-Ferrari10
PRÒXIMA CURSA
Barcelona-Catalunya, 13 de maig

Per emmarcar

Leclerc va ser l’home de la cursa amb el sisè lloc al volant del modest Sauber. Ferrari té una joia al seu planter.

Per oblidar

La filosofia de Red Bull és deixar competir els seus pilots, però ahir Daniel i Max van malmetre la confiança.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)