Fórmula 1

Qüestió de cavalls

Fórmula 1. Ferrari i Renault estrenen una evolució de la mecànica en el GP del Quebec, Mercedes l’ajorna i Ricciardo penalitzarà a la graella

Les matemàtiques eren clares. El curs 2018 de la F-1 té 21 curses i una quota de tres motors per pilot. Així doncs, el GP del Quebec, la setena cita de la temporada, és un bon lloc per estrenar el segon. Sobretot perquè el traçat semipermanent de Mont-real –on Hamilton i Mercedes han guanyat els tres últims anys– està farcit de rectes llargues i, per primer cop, hi haurà tres zones d’activació de l’aleró mòbil, el DRS, per afavorir els avançaments.

Dit i fet, Ferrari té previst muntar un motor evolucionat en els bòlids de Vettel i Räikkönen. En canvi, Mercedes ha hagut d’ajornar a contracor l’estrena del seu, després de descobrir-hi un possible problema de qualitat. Renault també disposarà d’una evolució, però a can Red Bull Daniel Ricciardo haurà de penalitzar a la graella arran de l’avaria del sistema híbrid a Mònaco, fa quinze dies. La pana no li va impedir vèncer allà però l’entorpirà al Quebec perquè haurà de menester un element extra.

El circuit és molt exigent per als frens, amb molts trams de gas a fons i fortes frenades. També caldrà veure el rendiment del pneumàtic hipertou estrenat a Montecarlo en un traçat més ràpid.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció