Fórmula 1

La F-1 torna al bressol de la competició

Fórmula 1. El retorn del Gran Premi de França al Paul Ricard marca l’inici d’una fase frenètica del curs, amb cinc grans premis gairebé seguits

La F-1 enceta aquest cap de setmana un període frenètic d’activitat fins a l’últim diumenge de juliol, quan començarà l’aturada estiuenca de tres setmanes. Avui es disputen els entrenaments lliures del GP de França, la primera de tres curses seguides –amb Àustria i Anglaterra– en caps de setmana consecutius, una cosa que no havia passat mai abans i que ha estat motivada per evitar córrer el dia de la final del mundial de futbol de Rússia. Aquell cap de setmana la F-1 agafarà forces per disputar tot seguit dues curses seguides més, a Alemanya i Hongria. En total, cinc grans premis en sis caps de setmana.

Serà, doncs, una fase decisiva del curs en la contesa entre Ferrari i Mercedes i els seus caps de files, Sebastian Vettel i Lewis Hamilton, separats per tot just un punt al capdavant de la general, amb avantatge per al pilot alemany.

Escenari nou

El primer duel s’esdevé en un circuit, a la pràctica, nou per a tothom –per bé que s’hi han fet tests de pneumàtics–, el Paul Ricard, a tocar de la Costa Blava. Una cita històrica, ja que suposa el retorn al calendari del GP de França. No debades, al país veí es va disputar la primera cursa anomenada “gran premi” de la història, el 1906, a Le Mans. Fa més de 110 anys. L’últim GP de França s’havia fet el 2008 al Magny-Cours, al nord, que el 1991 havia pres el relleu del Paul Ricard. El 1999 Bernie Ecclestone va comprar el circuit de Le Castellet, el va tancar al públic i el va reconvertir en circuit de proves, amb unes llampants escapatòries d’asfalt. El 2009 es va reobrir a les curses i s’hi va muntar una única tribuna. Ara ha estat reasfaltat i té capacitat per a 65.000 espectadors, no gaires per a una corda de 5,8 quilòmetres, que inclou la llarguíssima recta del Mistral, d’1,7 km. En el traçat de fórmula 1, però, està trencada per una xicana abans del rapidíssim revolt de Signes, gas a fons a uns 300 km/h.

LA DADA

3
vencedors
de les 24 Hores de Le Mans hi ha a França: Alonso (2018), Hartley (2017) i Hülkenberg (2015).
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)