Fórmula 1

Retrobament esperat

Fórmula 1. El mundial torna oficialment a França amb els primers entrenaments lliures a Paul Ricard, dominats per Lewis Hamilton

Tret de Räikkönen, Alonso, Vettel i Hamilton, els pilots de F-1 van encetar ahir un GP de França per primer cop en la seva carrera. Tanmateix, l’última edició de la cursa, el 2008, es va fer a Magny-Cours, de manera que, a la pràctica, tots els pilots van descobrir un circuit nou. Alguns hi han fet tests de pneumàtics, però no en la configuració del traçat del GP de França (n’hi ha 167 de diferents). Qui més en forma es va mostrar en la primera presa de contacte va ser Hamilton, el dominador dels entrenaments.

Tanmateix, ni tan sols ell va treure tot l’entrellat del circuit. De fet, a la tarda no va millorar el registre del matí, sempre amb el pneumàtic ultratou, atès que l’elevada temperatura de l’asfalt i el vent a ràfegues en la recta llarga van alentir la pista en la segona sessió. Els Mercedes van estrenar ahir el segon grup propulsor del curs, però Bottas va tenir una fuita d’aigua a la tarda, de manera que Hamilton va haver d’assumir en solitari les tirades llargues de simulació de cursa.

Precisament en ritme de cursa els Ferrari van rodar prou bé, per bé que a una volta van quedar lluny del pilot anglès i fins i tot rere els Red Bull de Ricciardo i Verstappen. Val a dir, però, que Vettel va perdre temps al matí per un problema a la direcció i, a la tarda, va deixar l’ultratou després d’una sola volta, aprofitant la breu aturada per l’incident de Pérez, que va perdre una roda quan enfilava cap a la recta llarga. Aquest incident i l’accident d’Ericsson al matí –va destrossar el Sauber– van ser els ensurts més seriosos d’una jornada pròdiga en virolles.

Pel que fa a l’estratègia, es preveu una cursa amb una sola aturada, i més ara que han reduït la velocitat de pas per la línia de boxs de 80 km/h a només 60, atès que l’entrada és força feixuga, la qual cosa alentirà les aturades a boxs.

LA DADA

4
equips
han tingut aquest curs incidents amb les rodes: McLaren, Haas, Ferrari i, ahir, Force India.
Sessió lliure 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:32.231
2n V. Bottas (Mercedes) 1:32.371
3r D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:32.527
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:33.003
5è S. Vettel (Ferrari) 1:33.172
6è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:33.318
7è M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:33.331
8è P. Gasly (STR-Honda) 1:33.685
9è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:33.719
10è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:34.108
11è C. Sainz (Renault) 1:34.258
12è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:34.484
13è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:34.513
14è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) 1:34.592
15è B. Hartley (STR-Honda) 1:34.664
16è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:34.862
17è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:34.881
18è N. Hülkenberg (Renault) 1:34.993
19è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:35.021
20è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:35.105
Sessió lliure 2
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:32.539
2n D. Ricciardo (Red Bull-TAG) 1:33.243
3r M. Verstappen (Red Bull-TAG) 1:33.271
4t K. Räikkönen (Ferrari) 1:33.426
5è S. Vettel (Ferrari) 1:33.689
6è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:33.699
7è V. Bottas (Mercedes) 1:34.156
8è F. Alonso (McLaren-Ren.) 1:34.400
9è K. Magnussen (Haas-Ferr.) 1:34.457
10è P. Gasly (STR-Honda) 1:34.535
11è N. Hülkenberg (Renault) 1:35.067
12è C. Sainz (Renault) 1:35.086
13è S. Vandoorne (McLaren-Ren.) 1:35.172
14è C. Leclerc (Sauber-Ferr.) 1:35.583
15è B. Hartley (STR-Honda) 1:35.697
16è E. Ocon (Force India-Merc.) 1:35.705
17è L. Stroll (Williams-Merc.) 1:35.936
18è S. Sirotkin (Williams-Merc.) 1:35.970
19è S. Pérez (Force India-Merc.) 1:36.080
20è M. Ericsson (Sauber-Ferr.) s/temps

Cotxe nou per a Ericsson

Si una cosa tenen les immenses escapatòries d’asfalt de Paul Ricard és que eviten el xoc del vehicle contra les barreres en cas d’una sortida de pista. Tot i això, Marcus Ericsson s’ho va fer venir bé per encastar el Sauber contra el mur de pneumàtics al final de la primera sessió. Va perdre el control en l’entrada de l’onzè revolt, un dels que tenen l’escapatòria més ampla. El xoc va provocar l’incendi del bòlid, i el pilot suec no va poder disputar la segona sessió. Avui tornarà a la pista amb un xassís tot nou, atès que l’antic ha quedat massa malmès.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)